اطلاعات سفر شروع درگیری ریه در کرونای هندی در کمتر از 24 ساعت است - اطلاعات سفر

برنا/ رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: شروع درگیری ریه در کرونای هندی ، اکثرا بدون علائم تنفسی و سرفه است و تنها نشانه، بروز علائم عمومی در بیمار است و تنها در هنگام پیشرفته شدن بیماری علائم تنفسی بروز پیدا می کند.

رزیتا خداشاهی در خصوص کرونای هندی گفت: انواع جهش یافته ویروس کرونا در تمام جهان در حال گسترش است و تا مادامی که واکسیناسیون تمام افراد جامعه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده ازماسک و… اجرا نشود، همچنان درگیر انواع ویروس های جهش یافته خواهیم بود.

وی افزود: سوش هندی ترکیبی از چند موتاسیون از ویروس های جهش یافته قبلی است که سرایت آن ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس های قبلی است.

خداشاهی ادامه داد: تفاوت عمده کرونای جهش یافته هندی در این است که علائم بیماری بسیار سریع تر به سمت پیشرفت می رود. شروع درگیری ریه در این نوع ویروس، اکثرا بدون علائم تنفسی و سرفه خواهد بود و تنها نشانه، بروز علائم عمومی در بیمار است و تنها در هنگام پیشرفته شدن بیماری علائم تنفسی بروز پیدا می کند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تاکید کرد: مردم باید به این نکته توجه زیادی داشته باشند که در این نوع ویروس شروع درگیری ریه درکمتر از ۲۴ ساعت از مواجهه و همزمان با علائم اولیه است و سرعت پیشرفت بیماری بسیار زیاد است. افراد در صورت طولانی شدن علائم عمومی سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی ها و مجالس به شدت پرهیز کنند و در صورت لزوم و ضرورت از منزل خارج شوند، تا کمتر درمعرض نوع جهش یافته ویروس ونوع شدید بیماری، قرار گیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها