اطلاعات سفر عازم نجف هستید؟ اطلاعات ضروری که در سفر نجف باید بدانید! - اطلاعات سفر

نجف، شهری با اعتقاد و ارزش‌های فرهنگی است که در قلب کشور عراق واقع شده و مقصدی است که هر ساله میلیون‌ها زائر و مسافر را، از سرتاسر جهان به خود جذب می‌ کند. بازدید از اماکن مذهبی مانند حرم مطهر امام علی (ع)، معابد و موزه‌های تاریخی این شهر، تجربه‌ای بی‌نظیر از حضور در قلب تاریخ و فرهنگ اسلامی است. همچنین، آشنایی با مردم دوست‌داشتنی و پذیرای این شهر، سفرتان را به یک تجربه فراموش‌ناپذیر تبدیل خواهد کرد. اگر دنبال یک سفر معنوی و با ارزش به دنیای اسلام هستید، نجف بهترین مقصد برای شما خواهد بود.

اطلاعات ضروری سفر به نجف

نجف است و چشم هایی که منتظر دیدار کوی عاشقان است. نجف به سبب داشتن حرم مطهر امام (ع) و امکان زیارتی و مذهبی اش همواره زائران زیادی را به سوی خود جذب می کند. از این روی هر زائری که رهسپار نجف می شود، سعی دارد تمامی اماکن مذهبی را بشناسد تا بتواند زیارتی کامل داشته باشد. از این رو راهنمای سفر به نجف شامل اطلاعات جامعی در مورد بهترین رستوران ها، بهترین هتل ها، مکان های زیارتی و اطلاعات ضروری سفر به نجف است.

معرفی مکان های زیارتی نجف

به لطف قرار داشتن بارگاه منور امام علی (ع) در شهر نجف، اماکن زیارتی زیادی در اطراف آن گرد آمده است. از مقام حضرت زین العابدین گرفته تا قبرستان وادی السلام همه در نزدیکی حرم قرار دارند و همین امر زیارت را سهل تر کرده است. لیست مکان های زیارتی نجف شامل موارد زیر است:

  • حرم مطهر امام علی (ع): حرم مطهر امام علی (ع) تا ۱۵۰ سال به وصیت ایشان از دیدگاه عموم پنهان بود، تا اینکه امام صادق بارگاه منور ایشان را در مجمع عمومی به شاگردان و یارانشان نشان دادند. و هم اکنون عاشقان حضرت رهسپار دیار عشق شده و کمی در کنار امام ارام می گیرند.
  • مسجد عمران بن شاهین: این مسجد از قدیمی ترین مساجد است و در قسمت شمالی صحن قرار دارد.
  • مسجد الخضراء و مزار آیت الله خویی: این مسجد از قدیمی ترین مساجدی است که در ضلع شمالی شرقی قرار دارد و دارای دو درب است. این مسجد قبلا محل تدریس ایشان بوده است.
  • آرامگاه حضرت آدم و حضرت نوح: بر اساس روایت ائمه حضرت نوح و حضرت آدم در کنار بدن امام علی (ع) دفن شدند و از امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) نقل شده که امیرالمومنین علی (ع) در قبر نوح یا کنار قبر پدرش به خاک سپرده شده است.

  • مقام حضرت زین العابدین: مقام حضرت زین العابدین شامل محلی است که ایشان برای زیارت جدش اقامت کردند و از آنجا با پای پیاده به سوی حرم گام برداشتند.
  • مقام حضرت حجت و امام صادق: مقام حضرت حجت و حضرت امام صادق شامل سه محل است که در آن نماز کردند که محل اول مرقد امام علی (ع)، محل دوم محلی که سر مطهر امام حسین را هنگام انتقال به کوفه مدتی در آنجا بر زمین نهادند و محل سوم منبر حضرت قائم (عج) است.
  • قبرستان وادی السلام: این قبرستان مزار مسلمانان و شیعیانی است که در جوار حرم مطهر به خاک سپرده شده اند.
  • آارمگاه حضرت هود و صالح در قبرستان وادی السلام: مقبره حضرت هود و حضرت صالح در ابتدا قبرستان وادی السلام قرار دارد.
  • آرامگاه کمیل بن زیاد نخعی: کمیل بن زیاد نخعی از یاران خاص امام بود که توسط حجاج ثقفی به شهادت رسیدند و آرامگاه او به یکی از زیارتگاه های معروف نجف تبدیل شده است. دعای کمیل مشهور به نام ایشان است.
  • تپه ثویه: این تپه از جمله محل های مشهور نجف است که شخصیت های مهم اعم از اصحاب امام علی (ع) مانند رشید هجری و یاران حضرتش مانند عمروبن حمق خزاعی و مولف کتاب وقعه صغین نصربن مزاحم منقری در آن مدفون هستند.
  • آرامگاه شیخ طوسی: شیخ طوسی از مشاهیر امامیه نجف است. هنگامی که شیخ وفات یافتند در خانه خود مدفون شد که امروزه به عنوان مسجد شیخ طوسی شناخته شده و در قسمت شمالی حرم مطهر قرار دارد.

معرفی بهترین هتل های نجف نزدیک حرم

زائرانی بسیاری دوست دارند در نجف، هتل هایی را انتخاب کنند که نزدیک بارگاه منور امام علی (ع) باشند. گفتنی است هتل های پنج ستاره تا سه ستاره ی زیادی در این حوالی پذیرای زائران هستند. بهترین هتل های نجف از حیث برخورداری از امکانات لازم و نحوه پذیرش میهمانان شامل موارد زیر است:

  • هتل ملیان: این هتل از بهترین هتل های نزدیک به حرم است که خدمات و امکاناتی از قبیل وای فای پر سرعت، تلویزیون و حمام و کمد را ارائه می دهد. امکان پذیرش ۲۴ وجود دارد و هر زمان که به هتل ورود کنید پذیرش خواهید شد.
  • هتل مدینه النور: این هتل ۴ ستاره در نزدیک حرم قرار دارد و برای افرادی که به دنبال هتلی برای سخنرانی و کنفرانس هستند، گزینه خوبی است. وجود رستوران اختصاصی از دیگر مزایای این هتل است.

  • هتل قصر الدر: این هتل جزء هتل های لوکس قرار دارد و کارمندان در آن به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی صحبت می کنند. تمامی امکانات هتل در سطح بالا ارائه می شود.
  • هتل اغمار: هتل اغنار به حرم امام علی (ع) نزدیک است و امکانات کاملی چون مبلمان، تلویزیون و .. را در اختیارتان قرار می دهد. در لابی این هتل بخشی برای خرید سوغات وجود دارد که امتیازی برای زائران به شمار می رود.

آری نجف شهر امام عاشقان است و همواره مشتاقان زیادی به سوی کوی حضرتش رهسپار می شوند. زائرانی که عازم این شهر پر برکت هستند، می توانند در بهترین هتل ها اقامت داشته باشند و به زیارت تمام مکان های زیارتی بروند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 22 می 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.