اطلاعات سفر غار نیاسر کاشان؛ جاذبه ای مخوف اما دیدنی - اطلاعات سفر

غار نیاسر کاشان در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا و در نزدیکی کاشان قرار داشته و باعث شده اند که این منطقه بسیار رمزآلود شود. در مقاله غار نیاسر کجاست ما را همراهی کنید تا شما را از زیبایی ها و اسرار غار نیاسر در کاشان آشنا کنیم.

غار رئیس نیاسر کجاست

هدف از ساخت غار نیاسر در کاشان همچنان برای پژوهشگران مبهم است. بیشتر مدارک کشف شده نشان می دهند که هدف از ساخت این غارها فعالیتهای مذهبی بوده است تا کاربری مسکونی یا نظامی. بعضی از چیزهایی که نشان دهنده این هستند که این غارها برای اهداف مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته اند، محلهای نشستن و این نکته هست که غار نیاسر کاشان تنها ۴۰۰ متر از آتشکده نیاسر فاصله دارد. برخی از دست ساخته هایی که در این غارها پیدا شده اند، عبارتند از کوزه های مربوط به دوران ساسانی و پارت ها، سکه هایی متعلق به سلجوقیان و ایلخانان، مجسمه ای از سر یک قوچ و سنگهای آسیاب.

براساس مقاله غار نیاسر کجاست، باید بدانید که باستان شناسان معتقدند که این غارها حدود ۲۰۰۰ سال پیش و در زمان پارتها کنده شده اند، علیرغم اینکه برخی از چیزهایی که در آنها پیدا شده، مربوط به عصر ساسانیان و سلجوقیان هستند. قسمتهای عمده ای از سازه این غارها دست نخورده باقی مانده و ورودیشان بسیار وسیع است. جالب هست بدانید که یک ورودی بسیار بزرگ وجود داشته که با زمین لرزه ای در سال ۱۹۸۰ از بین رفته و برخی آثار زمین لرزه هنوز هم دیده می شوند.

غارهایی دست ساز با هویتی مبهم

طول و عمق این غار مجموعا چیزی حدود ۹۵۰ متر و ۶۰ متر بوده و با دقت بسیار بالایی طراحی و مهندسی شده اند. در عمق غارها، راههایی تونل مانند برای اتصال قسمتهای مختلف طراحی شده و به راهروهای متعددی نیز می رسند. علاوه بر پیچیدگی در طراحی غارهای نیاسر، مسیرهای شیبدار آنها نیز که راه باران را مسدود کرده و از وقوع سیل جلوگیری می کنند، قابل توجه هستند .علاوه بر اینها، دریچه های هوایی است که به دقت در این غارها کنده شده تا کار تهویه هوا را انجام دهند.

درون این تونلها بازدیدکنندگان با دوراهی و سه راهی هایی روبه رو می شوند که تنها یکی از آنها به انتهای تونل می رسد و بقیه راهها افراد را به بیراهه می برند. یک قسمت بسیار جالب از معماری این غارها، نشیمن گاه های کوچکی بوده که در کنار چاه ها وجود دارند. آیا اینها برای بازدیدکنندگان ساخته شده اند؟ سرانجام، وقتی یک بازدیدکننده به انتهای یک تونل می خزد، با فضایی روبه رو می شود که در آن، فاصله بین زمین و سقف بیشتر است. در اینجا، بازدیدکنندگان سنگ آسیاب گردی را می بینند.

قسمتهای دیدنی

ساعات بازدید و غواصی در غار برای بازدیدکنندگان یکشنبه و دوشنبه ساعت ۸ صبح تا ۱۸ است. نگران سفر ماجراجویانه خود نباشید. گشت و گذار در این غارها به تجهیزات ویژه ای نیاز ندارد. عمیق ترین غارها ۹ متر عمق دارند و در تمام طول مسیر، دستگیره ها و نردبانهای آهنی قرار داده شده اند. بسیار مهم است که بدانید مسیرهای این غارها ارتفاعی حدود ۹۰ سانتیمتر و عرضی برابر با ۶۰ سانتیمتر دارند؛ به خاطر اینکه برای رفتن باید در بسیاری از جاهای تنگ دولا شوید. ما این غارها را به افرادی که ترس از جاهای تنگ و تاریک داشته یا مشکل فیزیکی دارند، توصیه نمی کنیم. خوشبختانه، در غارهای نیاسر تهویه بسیار مناسب و اکسیژن فراوانی وجود دارد.

اطلاعات تکمیلی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 194 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها