اطلاعات سفر مرزهای قبرس به روی گردشگران واکسینه شده باز خواهند شد - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مرزهای قبرس به روی گردشگران واکسینه شده باز خواهند شد.

جریان چیست؟

مقام های قبرس اعلام کردند مرزهای این کشور را از دهم ماه می به روی گردشگران واکسینه شده ۶۵ کشور بازگشایی خواهند کرد تا مسافران بتوانند بدون نیاز به ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا یا سپری کردن قرنطینه از این کشور بازدید کنند.

به گفته وزیر گردشگری قبرس، کشورهایی همچون ارمنستان، بحرین، کانادا، مصر، کویت، لبنان، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا و سوئیس در فهرست ۶۵ کشور یاد شده قرار دارند.

براساس این تصمیم جدید مقام های قبرس، گردشگرانی که به صورت کامل واکسینه شده باشند می توانند وارد این کشور شوند. گردشگران در عین حال باید پروتکل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وزیر گردشگری قبرس معتقد است تصمیم جدید می تواند در احیای صنعت گردشگری این کشور که بر اثر همه گیری کرونا دچار خسارت شدید شده بود تاثیرگذار باشد.

حدود یک ماه پیش بود که قبرس با ورود گردشگران بریتانیایی واکسینه شده بدون سایر محدودیت های مسافرتی موافقت کرد. بریتانیا بزرگترین منبع گردشگری قبرس محسوب می شود.

با این حال مقام های قبرس هنوز منتظر تصمیم دولت بریتانیا برای صدور مجوز سفرهای بین المللی بریتانیایی ها هستند.

در حال حاضر، با توجه به آمارهای نگران کننده قبرس در موارد ابتلا به کرونا، روسیه، دومین منبع بزرگ گردشگری قبرس پروازهای چارتریش را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

صنعت گردشگری قبرس بدلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های مسافرتی و کاهش ۸۴ درصدی مسافران در سال گذشته متحمل خسارت های شدیدی شده است. گردشگری حدود ۱۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی این کشور را در بر می گیرد اما درآمد حاصل از این حوزه در سال ۲۰۲۰ با ۸۵ درصد کاهش مواجه شد.

مرزهای قبرس به روی گردشگران واکسینه شده باز خواهند شد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها