اطلاعات سفر مسدود سازی 490 سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مسدود سازی ۴۹۰ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی انجام شد.

داستان چیست؟

سردار مهدی معصوم بیگی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم و مسئولان برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی اظهار کرد: میراث فرهنگی از ارزشمندترین سرمایه های کشور و بیانگر هویت و پیشینه تاریخی ملت و کشور ما است. لذا حفاظت از آن وظیفه ای همگانی است.

وی در تشریح عملکرد یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی پلیس پیشگیری ناجا گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۸۶ دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز و افرادی که اقدام به تبلیغ این دستگاه در فضای مجازی می کردند کشف و ۲۱۳۸ نفر از مجرمان این عرصه دستگیر و با تشکیل۱۱۶۰ پرونده، متخلفان تحویل مراجع قضایی شده اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از افزایش۱۷ درصدی کشف اشیای تاریخی خبر داد و اظهارکرد: در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۶۶۹ قلم شی تاریخی کشف و ضبط شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۳ قلم اصل و مربوط به دوره های تاریخی مختلف است.

وی رصد مستمر فضای مجازی برای فیلترینگ و برخورد با سایت های غیرمجاز را از دیگر اقدامات یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: با لینک شدن این یگان به سامانه برخط فضای مجازی دادستانی کل کشور این امکان فراهم شده است که بدون نیاز به پلیس فتا و در اسرع وقت با سایت های غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش اموال تاریخی، تبلیغ دستگاه های فلزیاب، دفینه یابی، تشویق و ترغیب مردم به حفاری های غیر مجاز می کنند، برخورد شود.

معصوم بیگی تعداد پیام های واصله از طرف دوستداران میراث فرهنگی را بیش از ۲۴ هزار خبر ذکر و خاطرنشان کرد: افزایش ۲۵ درصدی همکاری مردم نشانگر اهمیت حفظ میراث گذشتگان است و امیدواریم این همکاری با پلیس پیشگیری تداوم داشته باشد.

مسدود سازی ۴۹۰ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها