اطلاعات سفر معرفی تعدادی از بهترین مکان های تفریحی کودکان در تهران - اطلاعات سفر

تفریح و بازی در میان خانه های آپارتمانی و بدون حیاط، یکی از اصلی ترین دغدغه های والدین کلانشهرها است. در مقاله مراکز تفریحی ویژه کودکان در تهران قصد داریم تا به معرفی بهترین مکان های تفریحی کودکان در تهران بپردازیم. پس، با ما در تور مجازی جاهای تفریحی تهران برای کودکان همراه شوید.

دیدن عروسکهای مختلف با لباسهای خاص نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگترها نیز جذابیتهای خاص خود را دارد. موزه عروسک های ملل در خود پانصد و چهل عروسک را جای داده که این تعداد عروسک، نمایشگر فرهنگ پنجاه و سه کشور مختلف هستند. کودکان با دیدن این عروسکهای رنگ و وارنگ در بخش عروسک های سایه، عروسک های قومی و عروسک های نمایشی علاوه بر قدم زدن در یکی از بهترین مکان های تفریحی کودکان در تهران، با ملیت و اقوام گوناگون نیز آشنا می شوند.

آدرس: خیابان پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی)، پلاک ۴

موزه عروسک های ملل

پارک چیتگر با فضایی جنگلی و مملو از کاج، به تنهایی مکانی است برای تفریح و بازی کودکان و استراحت و نفس کشیدن بزرگسالان. این مورد از جاهای تفریحی تهران برای کودکان دارای یک پیست دوچرخه سواری استاندارد و عالی بوده که کودکان و نوجوانان می توانند با اجاره دوچرخه یا به همراه آوردن دوچرخه از آن لذت ببرند.

آدرس: پارک چیتگر، فاز شرقی

پیست دوچرخه سواری پارک چیتگر

تالار هنر همواره دارای جذابیت و کشش بوده و این ویژگی را دارد که همه روزه به غیر از شنبه ها، تئاتر ویژه کودک و نوجوان اجرا می شود. با حضور در این مورد از جاهای تفریحی تهران برای کودکان می توانید روزی خوب را برای کودکان خود رقم بزنید و در کنار سرگرمی، فرزندان خود را با هنر بیشتر آشنا کنید.

آدرس: میدان هفت تیر، بعد از ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان شهید مفتح، خیابان شهید ورزند

تالار هنر

جدیدترین و بروزترین وسایل بازی و تفریح برای کودکان را می توانید در شهربازی ژوپیتر پیدا کرده و روزی به یاد ماندنی و زیبا را برای کودکان خود خلق کنید.

آدرس: بزرگراه ستاری، بعد از اتوبان حکیم، مجتمع تجاری کوروش

شهربازی ژوپیتر

اگر قصد دارید در کنار کودکان، شما هم کمی تفریح و سرگرمی را تجربه کنید، سرزمین عجایب همان جایی است که بدنبالش می گردید. این مورد از مراکز تفریحی ویژه کودکان در تهران امروزه یکی از محبوب ترین ها بشمار می آید.

آدرس: بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به میدان پونک، مجتمع تجاری تیراژه

سرزمین عجایب

بوستان آب و آتش با مساحت بیست و چهار هزار متری خود یکی از مکانهایی بوده که کودکان از تفریح و بازی در آن سیر نمی شوند. چهار برج آتش و چادر هفتصد متری از تجهیزات این مورد از جاهای تفریحی تهران برای کودکان بوده که دارای پل ابریشم، فانوس دریایی، آب نما، برج آتش، لانه کبوتر و آلاچیق است.

آدرس: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

بوستان آب و آتش

شاید بسیاری از تهرانی ها از وجود باغ پرندگان تهران بی خبر باشند، اما باید باور کنید که در میان دود و آلودگی این شهر پر سر و صدا، مکانی وجود دارد که می توانید از آرامش فلامینگو و لک لک های کنار برکه لذت ببرید و به قوهای سفید و پلیکان ها خیره شوید. حتی، موقع قدم زدن روی سنگفرش ها ممکن است جوجه غاز و کبک ها هم مسیر شما شوند. در ضمن، مراقب شترمرغ ها هم باشید. آشیانه هایی که پرندگان در آنها تخم گذاشته اند نیز از دیگر دیدنی های این مورد از مراکز تفریحی ویژه کودکان در تهران هستند.

آدرس: بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کند رو شهرک امید، خیابان کوهستان

باغ پرندگان

اولین آسمان نمای ساخته شده در کشور، اولین تلسکوپ ساخته شده در کشور، نشر اولین تقویم نجومی، اولین نمایشگاه عکسهای نجومی تنها گوشه ای از اولین هایی بوده که رصدخانه کانون پرورش فکری به نام خود ثبت کرد. این مجموعه که از سال هزار و سیصد و شصت و هفت تاسیس شده، تاکنون افراد بسیاری را در زمینه نجوم آماتور آموزش داده است. کودکان و نوجوانان با حضور در این رصدخانه یک روز فراموش نشدنی را به خاطرات خود خواهند افزود و از این تفریح لذت می برند.

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان سرلشکر فلاحی، بوستان زعفرانیه

رصدخانه زعفرانیه

پارک ارم که همچنان لقب بزرگترین پارک ایران را یدک می کشد، با داشتن دو شهربازی جداگانه جهت کودکان و بزرگسالان، خیال والدین را از وسایل مناسب راحت کرده است. قایقرانی در دریاچه، کافی شاپ، رستوران سنتی، رستوران جزیره در کنار پارکینگ بزرگ و جا دار، محیطی فرح بخش را فراهم آورده اند.

آدرس: کیلومتر پنج اتوبان تهران-کرج

پارک ارم

آبشار تهران محوطه ای است که در ساختش سعی شده تا همه مصالح به شکلی باشند که طبیعی به نظر برسند. طراحی این آبشار الهام گرفته از باغهای سنتی ایرانی هست. شروع این آبشار از درختی است قدیمی و در بالاترین قسمت آبشار، آلاچیقی قرار دارد که به برج تقسیم آب معروف است. از این قسمت وقتی به اطراف خود نگاه کنید، هشت برکه بزرگ و کوچک را می بینید که در کنار یکی از آنها نیلوفرهای سفید و صورتی و در کنار دیگری نخلهای مردابی قرار دارند.

آدرس: بزرگراه همت به سمت غرب، بعد از جنت آباد، روبروی دریاچه چیتگر

آبشار تهران

دیدن بقایای دایناسورها در موزه ها یکی از جذابیت های مفرح برای کودکان و بزرگسالان است. حالا تصور کنید این دایناسورها در شکل واقعی خود در یک پارک تکان بخورند و سر و صدا کنند. بدون شک، این اتفاق می تواند یکی از تفریحات بی نهایت لذت بخش برای کودکان باشد. برای دیدن دایناسورهای متحرک به پارک ژوراسیک تهران بروید و کودکان خود را غرق در لذت و شادی کنید.

آدرس: سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز

پارک ژوراسیک

طاووس و میمون های زنده و شیطان در کنار چند حیوان دیگر، ورودی موزه دارآباد را تشکیل می دهند. موزه دارآباد تهران بقدری جذابیت برای کودکان و بزرگسالان دارد که فقط با دیدن آن می توان پی به زیبایی هایش برد. بخش حیوانات تاکسیدرمی شده و آکواریوم ماهی ها و آبزیان تنها گوشه ای از این مورد از بهترین مکان های تفریحی کودکان در تهران را تشکیل داده که دوازده هزار متر مساحت دارد و دو هزار و پانصد متر زیر بنا. کودکان خود را به این موزه ببرید تا خودتان در کنار آنها روزی بی نظیر را تجربه کنید.

آدرس: ابتدای محدوده دارآباد، خیابان آجودانیه، خیابان موزه

موزه تاریخ طبیعی دارآباد

کودکان در شهربازی بیلینو می توانند پشت ماشین هایی چون بیل مکانیکی، ماشین خاکبرداری و چرثقیل بنشینند. این ماشین های راه سازی و ساختمانی در ابعاد کوچک ولی با کارآیی واقعی ساخته شده اند تا باعث تفریح کودکان شوند.

آدرس: بزرگراه یادگار امام، بوستان نهج البلاغه

شهربازی بیلینو

ژانر وحشت همیشه طرفدران خاص خود را دارد. برای اینکه بدانید چقدر شجاعت دارید، می توانید سری به سافاری پارک وحشت بزنید و وارد یک تونل وحشت هراس انگیز شوید. البته، ورود برای افراد زیر دوازده سال ممنوع است.

آدرس: ضلع شمال غربی دریاچه خلیج فارس

سافاری پارک وحشت

بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور، دریاچه خلیج فارس است. این محیط مفرح با داشتن قایق های آبی، رستورانهای متعدد و بازی های مختلف مکان مناسبی است برای تفریح کودکان و قدم زدن والدین در یک روز خوب. البته، اگر اهل پاساژگردی هستید هم می توانید در کنار کودکان خود، کمی هم میان پاساژهای لوکس این مجموعه قدم بزنید.

آدرس: بزرگراه همت به سمت غرب، بزرگراه شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای چیتگر

دریاچه خلیح فارس (چیتگر)

مجموعه ای از دستاوردهای دانشمندان ایرانی در موزه علوم و فناوری به نمایش گذاشته شده اند که دیدن آنها برای کودکان و نوجوانان خالی از لطف نیست. با بازدید از این مجموعه، کودکان شما با دانشمندان ایرانی آشنا می شوند و همین تشویقی است برای آنها که به سمت علم آموزی و تلاش بیشتر بروند.

آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، بالاتر از موزه ملی، ساختمان سابق کتابخانه ملی ایران

موزه علوم و فناوری

مجسمه هایی زیبا از محصولات بازیافتی و دور ریختنی، مجموعه ای بوده که می توانید در بوستان بازیافت تهران ببینید. دیدن این تندیس های متنوع برای کودکان و نوجوانان و البته بزرگسالان بسیار جذاب است.

آدرس: بزرگراه یادگار امام، بالاتر از بزرگراه آزادگان غرب، محله علی آباد، بلوار دستواره، خیابان باستانی پور

بوستان بازیافت

زمینی به وسعت پنج هکتار که میزبان صد و بیست گونه جانوری است، می تواند تمامی جذابیت های لازم برای تفریح کودکان و نوجوانان را داشته باشد. باغ وحش ارم با نگهداری از حیوانات بومی و غیر بومی، مکان خوبی است برای تفریح کودکان و نوجوانان.

آدرس: کیلومتر چهار اتوبان تهران-کرج، روبروی نمایشگاه هوایی

باغ وحش ارم

فضایی جذاب با دستگاه و وسایل بازی بروز در یکی از قدیمی ترین مکانهای ورزشی پایتخت به نام بولینگ عبدو جای داشته و می تواند تفریحات سالمی را در اختیار تمام افراد قرار دهد.

آدرس: خیابان شریعتی، مقابل ایستگاه مترو آیت الله صدر، جنب پل آیت الله صدر

دنیای بازی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 159 views بار دسته بندی : تفریح و سرگرمی تاريخ : 4 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها