اطلاعات سفر معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی ونزوئلا - اطلاعات سفر

ونزوئلا کشوری است که از سواحل تا قله کوه هایش پر است از مناظر زیبا؛ آبشارها از کوه های بلند سرازیر می شوند، شهرهای ساحلی و جزایرش آرامشی لذت بخش را به گردشگران ارائه می کنند، کوه های آند پس زمینه شگفت آوری برای برخی از شهرهای رنگارنگ و پر جنب و جوش آن ایجاد کرده و دلتای اورینوکو زیستگاه بسیاری از گونه های حیات وحش است. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی ونزوئلا همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف ونزوئلا برایتان جالب خواهد بود.

آبشار فرشته یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی ونزوئلا هست. ارتفاع این آبشار ۹۷۹ متر بوده و به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای آمریکای جنوبی و جهان شناخته می شود. این مکان خیره کننده در بخشی دور و صعب الوصول از پارک ملی کانائیما قرار گرفته است. فصول بارانی بهترین زمان برای دیدن آبشار هستند، بین ماههای می و نوامبر. در این فصول آب فراوان بوده و قبل از رسیدن به پایین به صورت غبار ناپدید نمی شود. در فصول گرم سال آب ممکن است در حد چند قطره باشد، بنابراین بازدیدکنندگان گاها ترجیح می دهند قبل از سفر، کافی بودن آب آبشار را بررسی کنند. آبشار معمولا به دو طریق قابل بازدید است: یا از طریق پروازهای سیاحتی یا از طریق سفر سه روزه با قایق که از کانائیما آغاز می شود.

سفر با قایق که شامل یک دوره پیاده روی در جنگل های بخش پایینی آبشار نیز می شود، به هیچ عنوان سفر لوکسی محسوب نبوده و فقط لوازم اساسی اقامت در طول مسیر فراهم شده اند. در طول فصول خشک بخاطر پایین بودن سطح آب ممکن است سفر به این مورد از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ونزوئلا با قایق امکانپذیر نباشد.

آبشار فرشته

سواحل خیره کننده، آبهای فیروزه ای، صخره های مرجانی، توسعه یافتگی کم و عدم وجود هتل های بلند و متراکم مسافران را به این مجموعه جزایر به هم متصل جذب می کند. این مجمع الجزایر پارک ملی لوس روگوس نام دارند اما اکثر مردم آن را لوس روگوس می نامند. اینجا جایی است که مردم برای دوری از خیابان های شلوغ، مجتمع های بزرگ و جمعیت زیاد گردشگران به آن پناه می برند. روستای ماهیگیری کوچک گرن روج که در جزیره ای به همین نام واقع شده، اقامتگاه مرکزی محسوب می شود و شامل خانه های تک طبقه به رنگ های روشن است.

یکی از دیدنی های معروف ونزوئلا برای بسیاری از گردشگران، جزیره کوچک کایو د آگوا است که با قایق باید به آن رفت. این جزیره در برگیرنده یکی از زیباترین سواحل ونزوئلا بوده و آب های کم عمق فیروزه ای آن برای شنا و اسنوکر فوق العاده است. برای رفتن به این مورد از دیدنی های معروف ونزوئلا باید از کاراکاس سوار هواپیما شوید، چون سرویس کشتیرانی در این مسیر ارائه نمی شود.

مجمع الجزایر لوس روگوس

جزیره مارگاریتا یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ونزوئلاست که تقریبا در ۴۰ کیلومتری شمال سرزمین اصلی واقع شده و برای دوستداران آفتاب گرفتن مناسب هست. مهمترین جاذبه این جزیره، سواحل شنی نرم آن بوده که هم بین خارجی ها و هم بین مردم ونزوئلا مشهور هستند. هواپیماهای زیادی از مبداهای مختلف بین المللی به سمت جزیره مارگاریتا پرواز می کنند. همچنین، می توانید از پورتو لاکروز به این جزیره بروید.

جزیره مارگاریتا

پارک ملی موروکوی در امتداد ساحل قرار دارد و بعد از دو ساعت رانندگی به سمت غرب کاراکاس به این پارک می رسید. این پارک بخاطر سواحل سفید و شنی و صخره های مرجانی شناخته شده است. برای کسانی که بیش از یک روز را در ساحل می گذرانند، غواصی یکی از سرگرمی های اصلی بشمار می رود. پارک مسکن تعداد زیادی از پرندگان است؛ از انواع عقاب ها و طوطی ها تا فلامینگوها و لک لک های قرمز. برخی از محبوب ترین جزایر در این بخش عبارتند از Cayo Sombrero, Cayo Borracho, Cayo Sal, and Cayo Peraza.

پارک ملی موروکوی

پارک ملی کانایما مساحتی معادل سه میلیون هکتار را پوشش می دهد و به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شد. این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی ونزوئلا در برگیرنده فلاتهای مرتفع لا گران سابانا و بیش از صد کوه بوده که بیش از ۱۰۰۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارند. سفری در گرن سابانا و پارک ملی کانایما تجربه ای منحصر بفرد است و حتی لازم نیست که این سفر حتما بازدید از آبشار فرشته را نیز شامل شود. از دیدنی های این منطقه میتوان به آبشارهای متعدد به ویژه در منطقه گرن سابانا اشاره کرد. شنا در بخش پایینی آبشار راه خوبی برای رهایی از گرمای هوا هست.

پارک ملی کانایما

کوه رورایما دارای قله مسطح است و جذابیت فراوانی برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان دارد. پس از بالا رفتن از دره های اطراف، رورایما را همچون جزیره ای در آسمان خواهید دید. رورایما بخاطر فرم عجیب سنگ ها، آبشارها و گیاهان گوشت خوار قرن ها برای مردم بسیار جذاب بوده و هست. کوه های دارای قله های مسطح حتی الهام بخش رمان معروف آرتور کانن دویل به نام جهان گمشده بودند. رورایما کی از محبوب ترین و معروف ترین مسیرهای پیاده روی محسوب می شود. البته این پیاده روی چند روز به طول می انجامد و درجه حرارت با افزایش ارتفاع کاهش پیدا می کند. بنابراین، مسافران باید با تجهیزات و آمادگی به این کوه پیمایی بروند.

رورایما

دلتای اورینیکو واقع در شمال شرقی ونزوئلا بسیار چشم انداز است و تجربه کاملا متفاوتی را برای مسافران رقم می زند. دلتای رودخانه محل زندگی بسیاری از گونه های جالب حیات وحش مثل میمون ها، طوطی ها و ماهی های گوشتخوار است. کلبه های کنار رودخانه تورهای چند روزه برای میهمانان برگزار و گردشگران را با قایق برای تماشای حیات وحش همراهی می کنند. برخی از کمپ ها نیز گردش شبانه دارند. کیفیت کلبه های کنار رودخانه متفاوتند، بنابراین بهتر است قبل از اقامت تحقیقات لازم را انجام دهید.

دلتای اورینیکو

با اینکه تعداد کمی از مردم برای گذراندن وقت زیادی در کاراکاس برنامه ریزی می کنند، اما این شهر دیدنی های ارزشمند زیادی دارد. یکی از جاذبه های گردشگری ونزوئلا، شهر کوچک گالیپان در کوه آویلا در شمال کاراکاس است. امکان سفر با ماشین وجود دارد، اما راه آنقدر پر پیچ و خم است که امکان نگاه کردن به اطراف وجود نخواهد داشت. بر فراز این تپه ها فروشندگان انواع کالاها و تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای بومی را به قیمت های مناسب و معقول می فروشند. در کاراکاس کلیسای ملی مکان مهمی است. این بنا پس از زلزله سال ۱۸۱۲ ساخته شد.

گالیپان

پارک ملی مدونوس د کورو دارای مناظر شگفت انگیز هست. تپه های شنی که در زبان محلی مدونوس نامیده می شوند، با خطوط پیچشی و انحنایی فراوان منظره زیبایی را بوجود آورده اند. ارتفاع برخی از تپه های شنی به ۴۰ متر می رسد. در میان این تپه ها، تالاب هایی قرار دارند که بواسطه سیلابه های چندین ساله پدید آمده اند.

پارک ملی مدونوس د کورو

این مورد از دیدنی های معروف ونزوئلا بخشی از ساحل را پوشش می دهد. جاذبه گردشگری اصلی این پارک سواحل و غواصی در دریا بوده و با قایق هایی از Puerto La Cruz, Santa Fé, Mochima میتوان به جزایر دسترسی پیدا کرد. همچنین، می توانید با اتوبوس یا ماشین به گشت و گذار در بخشی از پارک بپردازید و در روستاهای کوچک و خلیج های موجود در خط ساحلی بزرگراه ۹ بایستید. مناطق اطراف پارک بسیار آرام بوده و تقریبا هیچ ترافیکی دیده نمی شود.

پارک ملی موچیما
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها