اطلاعات سفر مقاوم سازی کاخ مرجان کیش با 110 میلیارد ریال در حال انجام است - اطلاعات سفر

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مقاوم سازی کاخ مرجان کیش با ۱۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

جریان چیست؟

ماهان مدون با بیان اینکه طرح مطالعات احیا و مرمت کاخ مرجان این جزیره طی چند سال انجام در نهایت سال ۱۳۹۸ نهایی و به تصویب رسید اظهار داشت: از ۲ ماه گذشته نیز مرحله اول این طرح در قالب مقاوم سازی آغاز شد که در این مرحله ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: براساس مطالعات احیا و مرمت این اثر تاریخی ثبت شده مسیرهای اصلی کاخ پیدا و در استحکام بخشی مشخص شد در دوره بعد از انقلاب اسلامی مقدار زیادی الحاقات به این طرح اضافه شده که این الحاقیه ها موجب ازدیاد بیش از حد وزن کاخ و مهمترین عامل ورود آسیب به این اثر است.

تخریب پیوست های کاخ مرجان

مدون با اشاره به بازنشر یک کلیپ در فضای مجازی تحت عنوان تخریب کاخ مرجان گفت: این تخریب ها مربوط به پیوست های کاخ بوده که طبق طرح مطالعاتی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بنای اصلی حذف شده است.

وی یادآور شد: تخریب الحاقات به منظور بازیابی پوسته اصلی کاخ و حذف وزن سنگین پیوست های از روی نما و جلوگیری از تخریب بیشتر سازه انجام شده تا مهندسان معماری بتوانند به اصول استاندارد مرمتی اقدام به بهسازی بتن آرمه بنا و استحکام بخشی به آن را انجام دهند.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: پیمانکار طرح بازسازی و مرمت کاخ مرجان تمام اقدامات خود را طبق طرح مطالعاتی و زیر نظر شرکت عمران، آب و خدمات و معاونت گردشگری این سازمان انجام می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پوسته اصلی این کاخ پدیدار شده است، افزود: پیش بینی می شود طرح بعد از ۶ ماه وارد مرحله مرمتی شده که در این مرحله نیز احتمالا حدود ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر هزینه داشته باشد.

مدون گفت: کاخ مرجان آخرین بنای ثبت شده دوره پهلوی بوده که سال ۱۳۵۴ بنا شده و اهمیت آن سبک معماری خاص کیش بوده که ترکیبی از سایه و احجام مختف و برگرفته از عناصر مختلف طبیعی این جزیره است.

مقاوم سازی کاخ مرجان کیش با 110 میلیارد ریال در حال انجام است
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها