اطلاعات سفر موزه علوم زمین شناسی ایران؛ یکی از جذاب ترین های پایتخت - اطلاعات سفر

سرزمین ایران، سرزمینی باستانی است، اما هنوز مناطق خاصی وجود دارند که برای عده زیادی از مردم ما ناشناخته باقی مانده و هنوز هم هستند. به عنوان مثال، غار چال نخجیر را می توان نام برد. این غار با شش میلیون سال قدمت، جز عجایب زمین شناسی در جهان بشمار می آید. موزه علوم زمین تهران یکی از گنجینه های زمین شناسی ایران بوده که بازدیدکنندگانش را با شگفتی هایی از دنیای سنگ و کانی ها آشنا می کند. در این موزه می توانید با انواع مختلفی از سنگها آشنا شوید که بسیاری از آنها را از عمق آبها یا غارهای کشور بیرون آورده اند. با ما در مقاله موزه زمین شناسی تهران همراه شوید تا شما را با شگفتی های موزه علوم زمین شناسی ایران آشنا کنیم.

موزه زمین شناسی تهران

آشنایی

بیشتر از ۵۵ سال از تاسیس موزه زمین شناسی تهران می گذرد. ساخت این موزه در محل سازمان اکتشافات معدنی و زمین شناسی ایران صورت گرفت و تنوع زمین شناسی و قدمت سرزمین ایران، خیلی زود این موزه را به یک گنجینه زمین شناسی تبدیل کرد. در موزه علوم زمین شناسی ایران افراد از هر قشر و فرهنگی می توانند با صرف کمی وقت، درباره انواع سنگها، کانی ها، دوره های زمین شناسی و تاثیر آنها بر زمین اطلاعات جالبی را بدست بیاورند. موزه علوم زمین تهران به همت سازمان زمین شناسی کشور تشکیل شده و تلاش می کند تا فعالیتهای این سازمان را در اختیار مردم قرار دهد.

در طی سالهای گذشته، تحقیقات زمین شناسی بسیاری بر روی کشور عزیزمان صورت گرفته و بدلیل وسعت جغرافیایی، این تحقیقات نیز از وسعت و تنوع بالایی برخوردار هستند. در این موزه انواع سنگها، سنگواره ها و کانی های مختلف جمع آوری شده و قسمتی از این گنجینه برای نمایش عمومی قرار داده شده است. بدلیل وسعت موزه و تنوع حیرت انگیز انواع سنگها، این موزه در سطح جهانی شناخته شده و توانسته تا ارتباطات خوبی با موزه های کشورهای مختلف آسیایی و جهان برقرار کند.

شکل نقشه موزه به شکل U است. به این ترتیب که در وسط آن یک سالن نمایش برای پخش فیلم های تهیه شده از شگفتی های زمین شناسی کشور قرار گرفته و در اطراف آن فضای نمایشگاهی موزه واقع هست. با توجه به اینکه موزه زمین شناسی ایران یک موزه تخصصی است، اطلاعات و سنگهای داخلی آن به صورت منظم و هر ساله به روز می شوند، بنابراین هر سال که به موزه سر می زنید، شگفتی های جدیدی را در آن خواهید دید. همچنین، در سالهای اخیر این موزه اقدام به افتتاح یک وبسایت نیز نموده است.

آشنایی با موزه علوم زمین تهران

در سایت موزه چه می بینیم؟

در سایت موزه زمین شناسی ایران، تصاویری از کانی ها و سنگهایی که از سراسر کشور کشف شده اند، در اختیار علاقمندان قرار داده شده اند؛ سنگهای شگفت انگیزی که تعداد بسیار زیادی از آنها منحصر بفرد هستند. تقریبا در هیچ کشوری نمی توان این تنوع را در اقلیم و کانی های زمین شناسی پیدا کرد. درگاه ورودی سایت، پنج بخش اصلی دارد که شامل معرفی موزه، ارتباط با موزه، موزه های مرتبط، اهدای نمونه و اطلاعات علمی هست. در سمت چپ، می توانید آلبوم تصاویر موزه را مشاهده کنید.

از بخشهای جذاب این سایت، بخشی است که به معرفی موزه های مختلف کشور می پردازد، چرا که پیش از این، حتی در سایت موزه های کشور نیز چنین بخشی وجود نداشت. بخش بعدی، قسمت اطلاعات علمی است که دو زیر مجموعه شامل سنگها و فسیل ها دارد. این بخش مورد علاقه زمین شناسان و البته باستان شناسان است. در قسمت گالری این سایت، صدها عکس مختلف از انواع اکتشافات زمین شناسی قرار داده شده و در میان تصاویر این گالری، می توانید عکسهای کم نظیری از شگفتی های طبیعی را پیدا کنید.

از دیگر بخشهای این سایت، بخش خبری آن است. متاسفانه، به قسمت اخبار در سایت بهای چندانی داده نشده و این بخش فقط منعکس کننده اخباری از فعالیتهای موزه به بازدیدکنندگان است. در حالیکه می تواند به سادگی منعکس کننده اخبار زمین شناسی و کشفیات تمام کشور باشد. با وجود کیفیت اطلاعات، این سایت هنوز نیاز به ارتقا دارد. در حقیقت، با یک طراحی درست و اصولی می توان استفاده از اطلاعات این سایت را گسترش داد و آن را تبدیل به یکی از منابع علمی زمین شناسی نمود.

در سایت موزه چه می بینیم؟
در سایت موزه چه می بینیم؟ 2

بازدید

برای تماس با مسئولین موزه زمین شناسی تهران می توانید با شماره تلفن ۶۴۵۹۲۲۸۸ تماس حاصل فرمایید. همچنین، ساعات بازدید از این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ هست. زمانیکه اولین بار وارد وبسایت موزه علوم زمین ایران می شوید، ممکن است آن را سایتی تخصصی که برای عموم مردم جذابیتی ندارد، قلمداد کنید. اما، واقعیت این است که اطلاعات موجود در سایت موزه علوم زمین تهران می توانند راهنمای خوبی برای انتخاب مقصد سفرهای گردشگری به نقاط مختلف کشور باشند. به همین دلیل هم هست که فعالیت تصویری و چند زبانه در آن می تواند موجب رشدی سریع گردد.

آدرس: تهران، میدان آزادی، خیابان معراج

بازدید از موزه زمین شناسی تهران
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها