اطلاعات سفر موزه میرا هند؛ مکانی ناشناخته و اسرارآمیز - اطلاعات سفر

موزه میرا هند meera museum محل زندگی میرابای، عارف معروف قرن شانزده هست. میرابای در اوج شهرت ناگهان در سال ۱۵۵۷ ناپدید شد و تنها چیزی که از وی باقی ماند، لباس ساریش بود. با ما در این مقاله خواندنی و جذاب همراه شوید تا بدانید موزه میرا کجاست و با بخشهای دیدنیش آشنا شوید.

موزه میرا

تاریخچه

مومنان معتقدند که وی در آن لحظه برای همیشه به خدای خود پیوست. عده ای که به او و عقایدش باور نداشتند هم معتقدند که او با یک تردستی و شعبده بازی خود را ناپدید کرد و به قایقی که منتظرش بود، رفت. ناپدید شدن مرموز میرابای در سن ۵۷ سالگی نقطه اوج معجزات و یکسری حوادث غیرقابل تصور از زندگی او بود. او به عنوان یک شاهزاده در راجپوت بدنیا آمد. وقتی هنوز دختر کم سن و جوانی بود، به افکار و مذهب کریشنا روی آورد و به آنان متعهد شد. میرابای در شهر مرتا در مرکز راجستان بزرگ شد. در همین جا بود که او برای اولین بار به کریشنا معرفی گردید و تصمیم گرفت تا زندگی خود را به او اختصاص دهد.

براساس مقاله موزه میرا کجاست باید بدانید که با وجود اینکه او با شاهزاده قدرتمند راجپوت ازدواج کرد، اما همچنان علاقه و تعهد خود به کریشنا را با سرودن صدها شعر و ترانه نشان می داد. او به شدت شیفته کریشنا بود. شهرت و آوازه او در شعر و ترانه خوانی بسیار گسترش یافت، بطوریکه حتی شاه اکبر، پادشاه مغول برای دیدنش آمد. پس از مرگ همسرش، اطرافیان سعی کردند میرابای را به قتل برساندند. سه بار اقدام کردند و موفق به انجام قتل نشدند. میرابای معتقد بود که کریشنا بطور معجزه آسایی مداخله کرده و باعث نجات او شده است.

سرانجام، او از آنجا فرار کرد و باقی عمر خود را به عنوان عارف و شاعر گذراند. در نهایت، در دیوارکا Dwarka زندگیش به پایان رسید. امروزه، خانه سابق دختران میرابای تبدیل به موزه میرا هند meera museum تبدیل شده و حوادث عجیب غریب زندگی او را نشان می دهد. این موزه ناشناخته بوده و در هیچ یک از سایت های گردشگری و توریستی اسمی از آن به میان نیامده است. به همین دلیل هم بازدیدکنندگان بسیار کمی دارد. در موزه میرا مجموعه ای از مجسمه ها، اشعار، نقاشی هایش در معرض نمایش قرار گرفته و امروزه، میرابای در هند به خوبی شناخته شده است.

تاریخچه موزه ای تاریخی و بی همتا
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 3 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها