اطلاعات سفر چرا کودکان بسیار جذب اسباب بازی و عروسک های نرم می شوند؟ - اطلاعات سفر

چرا کودکان بسیار جذب اسباب بازی و عروسک های نرم می شوند؟

اسباب بازی و عروسک نقش بسیار مهمی در رشد کودک دارند. در واقع بازی کردن بخش مهمی از نیازهای کودک شما را تامین می‌کند. کودکان از طریق بازی مهارت های خود را تقویت می کنند.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

روانشناسان معتقدند که نوع بازی باید با سن کودک تناسب داشته باشد؛ بازی با تمام پیچیدگی‌های خود روح و جسم کودک را پوشش داده و با برطرف کردن کنجکاوی های کودک او را به آرامش و امنیت خاصی می رساند.

 

از طرفی کودک در حین بازی با مسئولیت های اجتماعی، اقتصادی و مهارت های زندگی بیشتر آشنا می شود.

 

والدین باید بستر مناسبی را جهت رشد تخیلات کودک خود فراهم کنند. ژان پیاژه روانشناس مشهور معتقد است که اسباب بازی در شکل دادن تمایلات عاطفی و روانی کودک نقش بسیار مهمی دارد.

 

بنابراین والدین باید در انتخاب اسباب ‌بازی نهایت دقت را داشته باشند. در غیر این صورت ناخواسته تمایلات کودک آن ها به گونه ای دیگر شکل خواهد گرفت.

اسباب بازی و عروسک مناسب کودک شما کدام است؟

بازی برای کودک اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر بازی را از کودک بگیریم در واقع خیلی چیزها را از او گرفته ایم. زیرا بازی بهترین راه جهت تخلیه فشار و استرس های عصبی کودک است.

 

کودک از طریق بازی احساسات خود را ابراز می کند. بر اساس نظریه متخصصان علوم رفتاری اسباب بازی باید سبب رشد تخیل کودک شود و یا کودک را با مفاهیم مختلفی از قبیل شکل ها و رنگ ها آشنا کند.

 

بهتر است اسباب بازی براساس سن کودک انتخاب شود. انتخاب اسباب بازی های سخت و سفت سبب خسته کردن کودکان و کم کردن اعتماد به نفس آنها خواهد شد.

 

بنابراین توصیه می کنیم برای کودکان خود مخصوصا کودکان کم سن و سال از اسباب بازی و عروسک نرم استفاده کنید.

اسباب بازی و عروسک باید متناسب با توانایی های ذهنی، علاقمندی، سن و رشدی کودک انتخاب شود.

 

والدین نباید اسباب بازی های ساده یا بسیار پیچیده و خسته کننده را برای کودک خود خریداری کنند. زیرا خرید اسباب بازی پیچیده کودک شما را خسته می‌کند و مانع از رشد خلاقیت او می شود.

 

از دیگر فاکتورهای مهم در خرید اسباب بازی و یا خرید عروسک علاقه کودک شما می باشد. شما باید قبل از خرید اسباب بازی تمایل و علایق کودک را با توجه به سن و جنسیت او در نظر بگیرید.

معمولا کودکان یک تا سه سال اسباب بازی و عروسک نرم و کتاب‌های تصویردار رنگی را بیشتر دوست دارند.

 

توصیه می کنیم برای کودکان یک تا سه سال از اسباب بازی های رنگی استفاده کنید.از دیگر نکات مهم قبل از خرید عروسک و یا خرید اسباب‌ بازی ایمنی آن می‌باشد.

 

شما باید اسباب بازی را برای کودک خود خریداری کنید که بی خطر بوده و در عین حال سبب ایجاد شادی و نشاط در کودک شما شود.

 

کودکان ۶ تا ۱۸ ماه به دلیل رشد دندان های شیری تمایل دارند اسباب بازی را با آرواره های خود فشار دهند. بنابراین استفاده از اسباب بازی و عروسک نرم، قابل شستشو و نشکن برای این کودکان بسیار ایده آل می باشد.

دلایل استفاده از اسباب بازی و عروسک های نرم و پشمی

معمولا اسباب بازی های نرم را از الیاف، پنبه و پارچه تولید می کنند. این اسباب بازی ها ظاهر بسیار زیبا و نرمی دارند.

 

کودکان علاقه زیادی به بغل کردن اسباب بازی و عروسک های نرم دارند.

 

حتی در برخی مواقع کودکان از اسباب بازی های نرم خود به عنوان بالش استفاده می‌کنند، به طوری که بدون عروسک خوابشان نمی برد.

 

از طرفی برخی دیگر از بچه ها هرجایی که بروند عروسک های نرم را با خود حمل می کنند. زیرا وجود این اسباب بازی باعث ایجاد حس امنیت در کودک می‌شود.

مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

وزن عروسک و اسباب بازی های نرم سبک است. بنابراین کودکان با حمل این نوع اسباب بازی ها احساس خستگی نخواهند کرد.

 

معمولاً اسباب بازی و عروسک های نرم را در قالب حیوانات می‌سازند. این عروسک ها از جهت شناخت حیوانات و دوستی با کودکان بسیار مفید می باشند.

 

بازی کودک با اسباب بازی و عروسک نرم برای کودکان کم سن و سال سبب درک بهتر دنیای اطراف کودک خواهند شد.

عروسک مخصوصا برای دختر بچه ها جزء اولین اسباب ‌بازی‌های کودکان می باشد. معمولاً کودکان جذب عروسک های نرم می شوند.

 

زیرا کودکان با بغل کردن این عروسک ها احساس آرامش و امنیت بیشتری پیدا می‌کنند. انتخاب اسباب بازی و عروسک نرم برای کودکان کم سن و سال معمولا زیر سه سال نسبت به عروسک و اسباب بازی های سفت و خشن ارجحیت دارد.

 

بهتر است والدین برای کودکان زیر سه سال عروسک هایی را انتخاب کنند که صدا نداشته باشد. بسیاری از کودکان زیر سه سال از عروسک هایی که حرکت و صدا دارند می ترسند.

کودکان تمایل دارند اسباب بازی و عروسک خود را پرتاب کنند. کودکان از به حرکت درآوردن و جا به جا کردن وسایل لذت می برند.

 

کودکان با پرتاب کردن اسباب بازی و عروسک چنان ذوقی می کنند که گویی به موفقیت بزرگی دست یافته اند. در واقع کودک از اینکه بر روی دست های خود تسلط پیدا کرده است لذت می برد.

 

کودکان به چند دلیل اسباب بازی و عروسک را پرتاب می کنند. یکی از این دلایل این است که کودک می خواهد قدرت دست های خود را آزمایش کند.

 

کودک بعد از پرتاب اسباب بازی می خواهد ببیند چه اتفاقی برای آن می افتد. دلیل دیگر این کار این است که می‌خواهد عکس العمل شما را نسبت به کار خود ببیند و بر اساس آن رفتار خود را ادامه دهد.

 

از آن جایی که پرتاب کردن اسباب بازی های نرم نسبت به اسباب‌بازی ‌های سفت و خشن برای کودکان راحت تر و امن تر است. به همین دلیل کودکان بسیار جذب اسباب بازی و عروسک نرم می شوند.

 

ایمنی اسباب بازی و عروسک های نرم

در صورتی که اسباب بازی و عروسک کودک شما سنگین و سفت باشد خطراتی را برای کودک شما به وجود خواهد آورد.

 

برای مثال اسباب بازی ممکن است بر روی دست و پای کودک شما بیفتد و سبب ایجاد جراحت در کودک شما شود.

 

برای افزایش ایمنی کودکان خود می توانید از اسباب بازی های نرم استفاده کنید. قبل از خرید عروسک و حیوانات پشمالو باید از جدا نشدن اجزای عروسک مطمئن شوید.

 

همچنین دقت داشته باشید که عروسک‌ها روبان، بند و یا هر چیزی که کودک شما آن را بکشد و در دهان خود قرار دهد نداشته باشد.

 

برخی از اسباب بازی ها به دلیل دارا بودن ریسمان های به هم وصل شده سبب ایجاد خفگی در کودک می شوند.

 

زیرا این ریسمان ها ممکن است مانند طناب دار دور گردن کودک بیفتند و او را خفه کنند.

 

قبل از خرید اسباب بازی باید توجه کنید که  اسباب بازی هیچ لبه تیز، نوک تیز یا طرح و نقاشی که خیلی زود پاک ‌شود نداشته باشد.

 

همچنین خرید اسباب بازی هایی که قسمتی از آنها توسط دهان کودک بریده می شود ممکن است خطرات جدی را برای کودک ایجاد کند.

در اسباب بازی های پرتابی باید دقت کنید که پرتابه ها خیلی کوچک نباشند. ممکن است آسیب های جبران‌ناپذیری مانند آسیب های چشمی برای کودک شما ایجاد کنند.

 

به عبارت دیگر خرید اسباب بازی بزرگتر از دست کودک شما می تواند خطر آفرین باشد.

فروشگاه مناسب خرید اسباب بازی و عروسک

همانطور که در بالا اشاره کردیم خرید اسباب بازی و یا خرید عروسک برای کودک نیازمند دقت و توجه بالا است.

 

شما باید قبل از خرید عروسک و یا خرید اسباب بازی فاکتورهای مهمی از قبیل سن کودک، علایق و ایمنی اسباب بازی را در نظر بگیرید. از طرفی کیفیت اسباب بازی بسیار اهمیت دارد.

 

والدین تمایل دارند اسباب بازی برای کودک خود بخرند که به مدت زمان طولانی کودک بتواند با آن بازی کند. به عبارت دیگر طول عمر و دوام اسباب بازی طولانی باشد.

 

بنابراین انتخاب فروشگاه اسباب بازی بسیار اهمیت دارد. شما باید فروشگاه اسباب بازی را انتخاب کنید که از اعتبار و سابقه طولانی در زمینه فروش اسباب بازی و انواع عروسک برخوردار باشد.

 

فروشگاه معتبر قطعا محصول با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. در میان فروشگاه های مختلف ما به شما فروشگاه  ژپتویز را پیشنهاد میکنیم.

 

این فروشگاه به دلیل دارا بودن سابقه طولانی و ارائه محصولات با کیفیت توانسته است نظر و اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. شما می توانید به دو روش اسباب بازی مورد نظر خود را از فروشگاه  ژپتویز تهیه کنید.

 

شما می توانید به صورت اینترنتی و یا حضوری نسبت به خرید اسباب بازی از فروشگاه  ژپتویز اقدام کنید.

 

معمولا والدین به دلیل مشغله های کاری بیشتر تمایل به خرید اینترنتی دارند. برای خرید اینترنتی می توانید به سایت  ژپتویز مراجعه کنید و قبل از خرید اسباب بازی اطلاعات مفید موجود در سایت را مطالعه کنید.

 

در اینصورت می توانید دانش خود را در رابطه با اسباب بازی و تاثیر آن بر رشد و تربیت کودک خود افزایش دهید. قطعا با افزایش آگاهی خرید مطمئن تری را انجام خواهید داد.

 

از طرفی تنوع اسباب بازی در فروشگاه  ژپتویز بسیار زیاد است. شما می توانید بر حسب نیاز و سن کودک اسباب بازی را انتخاب کنید.

 

این فروشگاه معتبر محصولات با کیفیت را با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهد.

ژپتویز مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.