اطلاعات سفر گردش نوروزی در زیباترین روستاهای گردشگری کردستان - اطلاعات سفر

استان کردستان در حاشیه غرب فلات ایران قرار داشته و بخش مهمی از آن را کوه های زاگرس در برگرفته اند. کردستان مهمترین و بزرگترین استان تولیدکننده میوه توت فرنگی بوده که زمان برداشتش بستگی به ارتفاع محل در استان کردستان می تواند از اردیبهشت تا اواخر خرداد باشد. با ما در مقاله زیباترین روستاهای گردشگری کردستان ویژه نوروز همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین روستاهای گردشگری کردستان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با روستاهای گردشگری معروف کردستان برایتان جالب خواهد بود.

کردستان

روستای میانه یکی از روستاهای گردشگری معروف کردستان بوده که در منطقه عمومی کوماسی واقع شده است. معماری پلکانی روستا با مصالح بومی منطقه، ترکیب سنگ و چوب، چشم انداز بسیار زیبای جنگل، باغات میوه، مجاورت با سد آزاد جهت تفریح آبی، استفاده از دامنه کوهستان زیبای کوه میانه جهت برگزاری تورهای آفرود، استفاده از خانه باغ و کوچه باغ های مسیر روستا به کوهستان جهت برگزاری تورهای طبیعتگردی از دیدنی های منطقه هستند.

روستای میانه

روستای ده ره کی از دیدنی ترین روستاهای گردشگری کردستان بوده و در ۳۷ کیلومتری جاده مریوان-هورامان واقع شده است. چشم انداز زیبای معماری ویژه منطقه با خانه های سنگی و بافت نیمه پلکانی، بهره برداری از دامنه کوهستان کوسالان جهت کارهای فنی کوهنوردی و سنگ نوردی، مسیر بسیار زیبای پیمایش دره معروف و بازدید از ییلاق سوته، چشم انداز منحصر بفرد جنگلی و کوهستانی بکر خاص منطقه و تفرجگاه های خوش و بارانی هم از دیدنی هایش بحساب می آیند.

روستای ده ره کی

شامل روستاهای صوفی بله، گوریچه، درویان فارس بوده و در کیلومتر ۳۵ جاده سنندج-مریوان واقع شده است. محل برگزاری تورهای آفرود و طبیعتگردی، بافت خانه های روستایی با مصالح بومی خاص و دست نخورده منطقه شامل کاهگل، سنگ و چوب، مسیر طبیعتگردی قارسه قولان و مسیر کوهنوردی دامنه کوه درویش علیا از دیدنی هایش بحساب می آیند.

سارال

روستای دولاو از زیباترین روستاهای گردشگری کردستان بوده و در کیلومتر ۴۲ جاده سنندج واقع شده است. معماری پلکانی و کوچه باغ های زیرگذر خانه ها، چشم انداز بسیار زیبای روستا و باغ های اطراف، جاذبه زیارتی مشهور به تکیه شیخ محمد، امکان اقامت در خانه های روستایی، باغات میوه و مزارع توت فرنگی، مسیر کوهنوردی به کوه زیبای آوالان از دیدنی هایش هستند.

روستای دولاو

روستای نوره در ۱۸ کیلومتری جاده سنندج واقع شده و بافت ویژه خانه های روستایی، زیارتگاه و باغ آیت الله مردوخ، مسیر کوهنوردی به کوه زیبای آبیدر بزرگ، وجود باغ و تفرجگاه های اطراف از دیدنی های این بخش از زیباترین روستاهای گردشگری کردستان هستند.

روستای نوره

روستای تنگی سر از روستاهای دیدنی استان کردستان بوده که در کیلومتر ۲۵ جاده سنندج-کامیاران هست. محل برگزاری تورهای آفرود و طبیعتگردی، بافت معماری پلکانی منحصر بفرد روستا، چشم انداز زیبای کوچه باغ ها و خانه های مسیر روستا به کوهستان های سرسبز همجوار و پیمایش طبیعتگردی در دامنه کوه از دیدنی هایش هستند.

روستای گردشگری تنگی سر

روستای ناو از روستاهای استان کردستان بوده و در قلب منطقه هورامان واقع شده است. محل برگزاری تورهای آفرود و طبیعتگردی، بافت معماری خشکه چین و پلکانی و استفاده از مصالح بومی و مسیر بسیار زیبای روستای ناو تا ییلاقات سراجگاه و کولی از دیدنی هایش بحساب می آیند.

روستای گردشگری ناو

روستای تنگی ور در کیلومتر ۴۵ جاده کامیاران-مریوان واقع شده و محل برگزاری تورهای آفرود و طبیعتگردی، گشت در روستا و دیدن بافت معماری بومی روستا، بازدید از کتیبه تاریخی تنگی ور در جوار روستا، پیمایش مسیر طبیعتگردی دره زیبای تنگی ور و کمپینگ و شب مانی در ییلاق هانیه از دیدنی هایش هستند.

روستای گردشگری تنگی ور

روستای ژیوار در کیلومتر ۷۰ جاده مریوان-هجیج بوده و چشم انداز زیبای رودخانه سیروان، محل برگزاری تورهای آفرود، بازدید از مجموعه چشمه ویشه، گشت در باغات انار و انجیر روستا و وجود سنگ نگاره های باستانی از جاذبه هایش محسوب می شوند.

روستای گردشگری ژیوار

روستای گردشگری دیورزناو در کیلومتر ۷۷ جاده کامیاران-مریوان واقع شده و مرکز صنایع دستی روستایی منطقه هورامان، بازدید از چشمه تلوکسان، وجود بزرگترین مجتمع شیلات سردآبی ایران، پیمایش ورزشی ییلاقات، بازدید از زندگی هه وارنشینی و قایقرانی در آبهای خروشان از دیدنی هایش هستند.

روستای گردشگری دیورزناو
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 160 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها