اطلاعات سفر

بایدهای رژیم غذایی برای بیماری خودایمنی - اطلاعات سفر

ماهی سالمون حاوی اسیدچرب امگا-3 انتخاب خوبی برای افرادی است که از یک بیماری خودایمنی رنج می برند. به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ایت دیس”، در شرایطی که انواع مختلفی از بیماری های خودایمنی وجود دارد، یک نقطه مشترک در همه آن ها هست که حمله اشتباه به

سلول های سالم در بدن است اما بدون در نظر گرفتن این که از کدام بیماری خودایمنی رنج می برید، رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در حال بهتر شما داشته باشد.

فهرست بیماری خودایمنی

1- آرتریت روماتوئید

2- لوپوس

3- بیماری سلیاک

4- مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)

5- آلوپسی آره آتا

بهترین مواد غذایی

سبزیجات برگدار

آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی تقویت کننده ایمنی مانند ویتامین C، ویتامین A و منیزیم در این سبزی ها می تواند به پشتیبانی از مدیریت بیماری خودایمنی کمک کند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون دارای اسید چرب امگا-3 است که می تواند به کاهش التهاب موجود در برخی بیماری های خودایمنی و همچنین پشتیبانی از ایمنی بدن کمک کند.

آووکادو

آووکادو یکی از میوه های محبوب در جهان است که نه تنها منبع خوبی برای چربی های دوستدار قلب است، بلکه سرشار از پتاسیم هم است.

سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل کلم، جوانه های بروکسل و کلم حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون هستند و این ترکیب نقش مهمی در تنظیم ایمنی بدن دارد و می تواند بر نشانه های یک بیماری خودایمنی تاثیر بگذارد.

بازدید : - بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها