اطلاعات سفر آشنایی با شماری از معروف ترین اقامتگاه های بومگردی شیراز - اطلاعات سفر

یکی از سبکهای سفر، اقامت در اقامتگاه های بومگردی بوده که در کشورمان نیز رواج پیدا کرده است. در شیراز چند اقامتگاه بومگردی وجود داشته و ما قصد داریم تا در مطلب معروف ترین اقامتگاه های بومگردی شیراز شما را با تعدادی از محبوب ترین اقامتگاه های بومگردی شیراز آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با اقامتگاه های بومگردی معروف شیراز برایتان مفید خواهد بود.

اولین مورد از معروف ترین اقامتگاه های بومگردی شیراز، اقامتگاه سووشون است. سووشون در خیابان لطفعلی خان، کوچه باغ قوام و در نزدیکی آثار تاریخی قرار دارد. سووشون فضایی بسیار گرم و دلنشین داشته و با اقامت در آن، سفر به یاد ماندنی را برای خود رقم می زنید. در این اقامتگاه بومگردی جذاب و زیبا، قهوه و چای به صورت رایگان سرو می شود. این اقامتگاه یک خانه قدیمی بوده که بعد از مرمت و بازسازی، تغییر کاربری پیدا کرده است. در این اقامتگاه تورهایی برگزار شده که می توانید به مکانهای کمتر شناخته شده این شهر بروید و با آنها بیشتر آشنا شوید. در این مورد از اقامتگاه های بومگردی معروف شیراز غذاهای سنتی ایران و شیراز سرو شده و اتاق هایش تخت ندارند و بصورت کف خواب هستند.

اقامتگاه بوم گردی سووشون شیراز

یکی از اقامتگاه های بومگردی شهر شیراز، اقامتگاه گلشن راز است. این اقامتگاه یکی از خانه های قدیمی این شهر بوده و متعلق به دوران زندیه و اوایل قاجار است. در سال ۱۳۸۷ این خانه تغییر کاربری پیدا کرد و به یک اقامتگاه بومگردی جذاب تبدیل شد. گلشن راز ۸ اتاق دور تا دور حیاط خود دارد. فضای حیاط این اقامتگاه بسیار زیبا بوده و در آن تختهایی را قرار داده اند که می توانید بر روی آنها بنشینید و از این فضای زیبا در کنار نوشیدن چای یا شربت لذت ببرید.

اقامتگاه گلشن راز

در شیراز، خانه باغهای قدیمی و زیبا بسیار بوده که برخی از آنها برای بازدید عموم باز هستند. در این بین، خانه باغ قدیمی که متعلق به شیخ بهاالدین محلاتی بوده، امروزه به اقامتگاه بومگردی تبدیل شده و نامش را خانه باغ ایرانی گذاشته اند. معماری این خانه متعلق به دوران پهلوی بوده و از آن بطور کامل حفاظت می شود. این خانه در سال ۱۳۹۵ تغییر کاربری پیدا کرد. در این اقامتگاه ۳ طبقه، ۱۲ اتاق و یک رستوران با ظرفیت ۴۰ نفر وجود داشته و پارکینگی برایش در نظر گرفته نشده است.

خانه باغ ایرانی

اقامتگاه بومگردی به نام خانه گل ها در ارسنجان وجود دارد که برای افرادی که می خواهند خارج از شهر اقامت داشته باشند، بسیار مناسب است. همانطور که از اسم این اقامتگاه مشخص است، فضای آن پر از گل و گیاه و درخت هست. در این اقامتگاه سیاه چادرهای عشایری وجود داشته که در آنها می توان غذاهای مخصوص شیراز را سفارش داد. واحدهای اقامتی این اقامتگاه ۷۰۰۰ متر مربعی، ۵ عدد بوده که هر کدام ویژگی های مختص خود را دارند. در این اتاقها تخت وجود نداشته و بصورت کف خواب هستند. در خانه گلها مکانی برای پارکینگ در نظر گرفته شده است.

اقامتگاه بوم گردی خانه گل ها شیراز
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 499 views بار دسته بندی : گزارش اختصاصی تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها