اطلاعات سفر آینه های دو هزار ساله ای که هنوز سالم هستند - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آینه های دو هزار ساله ای که هنوز سالم هستند، کشف شدند.

قضیه چیست؟

بیش از ۸۰ آینه نفیس برنزی در مقبره متعلق به دودمان «هان» در چین کشف شده که برخی از آنها همچنان قابل استفاده هستند. این آینه ها که بیش از دوهزار سال پیش دفن شده بودند شامل حکاکی ها و نمادهایی هستند که اطلاعات جدیدی را برای کارشناسان فراهم می کنند.

دودمان «هان» که بیش از ۴۰۰ سال بین ۲۰۲ پیش از میلاد تا ۲۲۰ پس از میلاد حکمرانی کرد دومین دودمان سلطنتی در تاریخ چین باستان بشمار می رود. از دوران حمکرانی این دودمان به عنوان «عصر طلایی» یاد می شود.

این اکتشاف که در یک مقبره بزرگ باستانی واقع در غرب چین رخ داده سبب شگفتی باستان شناسان شد، چرا که پس از پاک کردن آینه ها مشخص شد اغلب این آثار حتی پس از دوهزار سال همچنان قابل استفاده هستند.

اندازه این آینه های برنزی بین ۷ تا ۲۲ سانتیمتر است. اغلب این آینه ها در نزدیکی سر و یا بالاتنه جسد در مقبره دفن شده بودند. موضوعی که در همان ابتدا مشخص شد این بود که این مقبره که شامل ۴۰۰ قبر است به اشراف زادگان «هان» تعلق دارد.

این فرضیه پس از کشف آثار تاریخی دیگری در مقبره تایید شد. این آثار شامل اشیای نفیسی از جنس سفال، یشم، آهن و دیگر فلزات بودند که به همراه اجساد دفن شده بودند.

آینه های دوهزار ساله ای که هنوز سالم هستند
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها