اطلاعات سفر جامع‌ترین راهنمای سفر به باکو، پایتخت آذربایجان - اطلاعات سفر

در خط ارتباطی بین شرق و غرب، باکو شبیه هیچ جای دیگری نیست. پایتخت آذربایجان به‌عنوان میراث شگفت‌انگیز شوروی، برج‌های سر به فلک کشیده زیادی دارد. این ساختمان‌های بلند به برج‌های شانگهای پهلو می‌زنند، یک مرکز باستانی زیبا نیز بر جذابیت آن‌ها می‌افزاید. شاید این فضا متناقض به نظر برسد، اما باکو مانند معجون لذت‌بخشی برای گردشگران است. امیدواریم خواندن راهنمای سفر به باکو برای شما عزیزان مفید باشد.

راهنمای سفر به باکو

چرا به باکو سفر کنیم؟

قدمت شهر باکو تقریبا به هزار سال پیش می‌رسد. منطقه قدیمی باکو با نام «شهر قدیمی» به‌وسیله مجموعه‌ای از دیوار‌های چشمگیر احاطه شده است. این منطقه بر فراز هزارتویی از تونل‌ها قرار دارد و دارای مناظر تاریخی بی‌شماری ازجمله برج‌های شعله است. باکو کنار دریای خزر، بزرگ‌ترین دریاچه جهان قرار دارد. شما می‌توانید سواحلی زیبای این شهر را کاوش کنید یا در تفرجگاه‌های زیبای آن قدم بزنید.

پارک ملی گوبوستان باکو نیز علاوه بر اهمیت تاریخی، چشم‌انداز‌های منحصربه‌فردی هم دارد. قدمت سنگ‌نگاره‌های حک‌شده روی صخره‌های این پارک حداقل به ۱۰٫۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. قدم‌زدن در میان دره‌های عمیق و سفر به بالای تپه‌های سنگی آن هم یک گردش بی‌نظیر است.

باکو سرشار از موزه‌های مختلف ازجمله موزه فرش، موزه ملی تاریخ آذربایجان و موزه هنر مدرن (شامل آثار پیکاسو و دالی) است. مناطق داخلی باکو از آتشگاه گرفته تا دریچه‌های گاز طبیعی تماشایی یانار نیز ارزش بازدید زیادی دارند. اگر هم از طرف‌داران غذا‌های خوشمزه هستید، حتما باید یک سفر به باکو داشته باشید. مطمئنا یک غذای محلی که مورد علاقه‌تان باشد، در این کشور پیدا خواهید کرد.

هتل های باکو

برای صرف غذا در باکو به کجا برویم؟

اگر می‌خواهید از بهترین کباب‌های روی زمین لذت ببرید، به رستوران‌هایی مانند Sultan’s، Sehrli Tandir یا Şəki در باکو بروید. همچنین رستوران‌های چینی، ژاپنی، ایتالیایی و فرانسوی زیادی نیز در باکو وجود دارند. کباب‌های خوب و وعده‌های غذایی لذیذ باکو بسیار معروف هستند.

ملزومات سفر به باکو چیست؟

لطفا توجه داشته باشید که اطلاعات ارائه شده در این مطلب، کلی هستند؛ اما دانستن آن‌ها برای داشتن سفری آگاهانه‌تر بسیار مفید خواهد بود.

  • بهترین زمان سفر: ماه‌های آوریل، مه، سپتامبر یا اکتبر (به‌طورکلی فصول بهار و پاییز).
  • چه مدت در آذربایجان بمانیم: ۲ الی ۳ روز کامل برای سفر سریع، ۷ روز برای دیدن مکان‌های برجسته، ۲ الی ۳ هفته برای دیدن همه چیز.
  • بودجه روزانه: ۴۰ الی ۵۰ دلار برای هر نفر در روز. (با فرض اقامت در یک هتل میان‌رده، خوردن وعده‌های غذایی محلی، شرکت در تور‌های گردشگری روزانه و خریدن بلیت موزه‌ها).
  • مسیر رفت به باکو: پرواز مستقیم به باکو، گنجه، گابالا یا استفاده از اتوبوس، قطار و ماشین.
  • ویزای آذربایجان: دریافت eVisa برای ورود و ماندن یک الی ۳۰ روز که برای اکثر گذرنامه‌ها موردنیاز است.
  • روش‌های گردش در این کشور: اجاره کردن ماشین، استفاده از قطار‌های بین‌شهری و ون‌های مارشوتکا.
  • محل اقامت: مسافرخانه‌ها، مهمانخانه‌های خانوادگی یا هتل‌ها.
  • تور‌ها و تجربیات: شرکت در تور‌های گردش شهری، پیاده‌روی در کوهستان‌های باکو، خرید از مراکز تجاری یا بازدید از موزه‌ها.
  • واحد پول: منات یا مانات (Manat) که این واحد پول در بازار‌های جهانی با علامت اختصاری AZN شناخته می‌شود.

بهترین محل اقامت در باکو کجاست؟

باکو شهر بزرگی است و تعداد هتل‌ها و مسافرخانه‌های آن دائما در حال افزایش است؛ بنابراین اقامتگاه‌های ارزان و نزدیکی به مرکز شهر پیدا خواهید کرد. اما هتل‌های زنجیره‌ای آن گران‌قیمت هستند. چرا که خدمات عالی، اتاق‌های لوکس و چشم‌انداز‌های زیبایی از شهر ارائه می‌دهند. اما خوشبختانه اقامت در آذربایجان و سفر به باکو همچنان ارزان‌تر از اروپا و ایالات متحده است. در ادامه، بهترین هتل های باکو برای هر نوع مسافر و با هر نوع بودجه‌ای را معرفی کرده‌ایم.

  • بودجه کم – مینی هتل باکو بوتیک: این هتل بسیار ساده اما تمیز است و در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارد. همه مسافران دارای بودجه کم مطمئنا از قیمت مناسب و رفتار دوستانه کارکنان آن قدردانی خواهند کرد.
  • میان‌رده – هتل شاه پالاس: هتلی شیک با فضایی سنتی به همراه سقف‌های بلند و اتاق‌هایی با دکوراسیون عالی که برای همه مسافران، بهترین انتخاب است. دکور تمام هتل و همچنین اتاق‌ها، خیره‌کننده است.
  • لوکس – هتل چهارفصل باکو: هتلی کاملا باشکوه با منظره‌ای زیبا از دریای خزر که اتاق‌های فوق‌العاده‌ای را همراه با استخر سرپوشیده، اسپا و امکانات بدن‌سازی ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

کشور آذربایجان از همسایگان کشور ما است و فرهنگ تقریبا نزدیکی به فرهنگ کشور ما دارد. درعین‌حال، سفر به باکو می‌تواند شباهت‌هایی با سفر به اروپا با هزینه کمتر، داشته باشد. امیدواریم خواندن این راهنمای سفر به باکو برای شما مفید بوده باشد.

منابع

  • https://www.kayak.com/Baku. 33415. guide
  • https://wander-lush.org/visit-azerbaijan-travel-guide/
  • https://www.laidbacktrip.com/posts/baku-things-to-do

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 12 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.