اطلاعات سفر در سفر به تهران از کجا دیدن کنیم؟ - اطلاعات سفر

در سفر به تهران از کجا دیدن کنیم؟

برای سفر به تهران، بهتر است که قبل از رفتن، بلیط هواپیما یا قطار خود را رزرو کنید. این شهر، شهر شلوغ و پرجمعیتی است؛ بنابراین در فصول پرتقاضا، ممکن است بلیط­ها کم یا گران شوند؛ همچنین بهتر است که هتل یا محل اقامت خود را نزدیک به اماکن دیدنی پایتخت انتخاب کنید. هتل انقلاب تهران، دسترسی شما را به جاذبه­های گردشگری پایتخت راحت­تر خواهد کرد.

در این مقاله شما را با بخشی از جاذبه­های گردشگری تهران آشنا می­کنیم. بی­شک بازدید از این جاذبه­ها، تجربه­ای فراموش­نشدنی از سفر به تهران را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

لذت سفر به تهران با گشت­وگذار در طبیعت

اگر عاشق طبیعت هستید و می­خواهید یک سفر آخر هفته­ای جذاب و متنوع داشته باشید، تهران می­تواند گزینه­ای مناسب برای شما باشد. در این شهر، جاهای دیدنی فراوانی وجود دارد که می­توانند شما را از شلوغی شهر، ترافیک و هوای آلوده دور کرده و به آرامش برسید. در ادامه، تعدادی از بهترین جاذبه­های طبیعی را به شما معرفی می­کنیم که می­توانید در سفر به تهران از آن­ها دیدن کنید.

 بام توچال تهران

اگر می­خواهید در سفر به تهران، خاطات خوشی از پایتخت داشته باشید، از دیدن بام توچال غافل نشوید. این بام، یکی از جاذبه­های طبیعی توچال است که در ارتفاع ۱۹۰۰ متری قرار دارد. از این بام، چشم­انداز زیبایی از شهر تهران را تماشا خواهید کرد.

بام تهران در انتهای جاده سلامتی توچال و در ایستگاه اول تله کابین واقع شده است. برای بازدید از بام تهران، می­توانید از راه­های مختلفی به آن دسترسی داشته باشید. یکی از بهترین راه­ها، استفاده از خط مترو و سپس، با تاکسی سرویس به میدان تجریش بروید؛ همچنین می­توانید با خودروی شخصی خود، به خیابان ولنجک بروید و در پارکینگ توچال، خودروی خود را پارک کنید.

امکانات مختلفی در بام تهران برای گردشگران در نظر گرفته شده است. در این مکان می­توانید از فروشگاه، کافی­شاپ و رستوران بهره ببرید.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

یکی از جاذبه­های طبیعی تهران، دریاچه چیتگر است که  در شمال غربی این شهر واقع شده است. این دریاچه، بزرگ­ترین دریاچه ایران به شمار می­آید که با هدف تلطیف و کاهش آلودگی هوای تهران ساخته شده است. در مجاورت دریاچه، مجموعه­ای تفریحی و رفاهی به مساحت ۱۲۰ هکتار وجود دارد.

مجموعه چیتگر شامل امکانات مختلفی از قبیل دوچرخه­سواری، قایق­سواری، پارک آب، بام­لند، آبنمای موزیکال، آلاچیق، نمازخانه و غرفه­های خوراکی است. گردشگران در هر چهار فصل سال به بازدید از این دریاچه راهی تهران می­شوند. این منطقه بسیار مناسب پیاده­روی، پیک­نیک و شبگردی­های عاشقانه است.

برای دسترسی به دریاچه چیتگر می­توانید از راه­های مختلفی استفاده کنید. اگر با مترو به دریاچه می­روید، باید در ایستگاه چیتگر پیاده شده و با اتوبوس شهرک شهید باقری به دریاچه بروید. اگر با اتوبوس سفر می­کنید، می­توانید از پایانه صادقیه یا پایانه چیتگر استفاده کنید.

ساعت کار دریاچه چیتگر، ۶ صبح تا ۲۴ شب است و ورود به محوطه دریاچه رایگان است. اگر می­خواهید از امکانات و خدمات داخل دریاچه استفاده کنید، بسته به نوع تفریحات و خدمات شما، هزینه متفاوتی را باید پرداخت کنید. دوچرخه سواری، قایق سواری، بام­لند، اسکی، کابین خودرو، دورگیر، پارک آبی و جکوزی از جمله تفریحات این منطقه محسوب می­شود.

پارک آب­ و آتش

پارک آب و آتش یکی دیگر از جاذبه­های طبیعی پایتخت است که می­تواند سفر به تهران را برای شما خاطره­انگیز کند. این پارک در شمال غرب شهر و در خیابان آفریقا واقع شده است. پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ با هدف احیای اراضی عبا­س­آباد و ایجاد فضای سبز تفریحی برای شهروندان ساخته شد.

در پارک آب و آتش می­توانید از دیدنی­ها و تفریحات مختلفی لذت ببرید. پیشنهاد می­کنم در شب حتماً از این جاذبه زیبای طبیعی دیدن کنید. چهار برج آتش در محوطه پارک وجود دارند که هر چند دقیقه یک بار، هجوم­هایی از آتش را تا ارتفاع ۶ تا ۸ متر به هوا پرتاب می­کنند. دیدن این برج­ها در شب با نورپردازی خیره­کننده­ای همراه هستند.

در بوستان آب و آتش، آبنماها و فواره­های زیادی را خواهید دید که با رقص آب و نور، منظره شادابی را برای شما خلق می­کنند. بزرگ­ترین فواره پارک در محل سابق استخر عمومی قرار دارد که با موسیقی همراه است. در جای جای پارک، تندیس­های فلزی غول­پیکری را می­بینید که با الگوپردازی از اشکال مختلف حیوانات ساخته شده­اند.

اگر به تماشای تئاتر علاقه دارید، بوستان برای شما سالنی بزرگ ساخته که می­توانید رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی خود را در آن­جا برگزار کنید.

در سفر به تهران، بازدید از جاذبه­های تاریخی را از دست ندهید

تهران، شهری قدیمی است که تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در گوشه و کنار شهر با آثار تاریخی زیادی روبه­رو می­شویم که هر کدام، داستانی در خود نهفته کرده­اند. در این بخش قصد داریم به همراه شما، سری به اماکن تاریخی تهران بزنیم.

کاخ گلستان

یکی از بهترین مکان­های تاریخی که می­توانید در سفر به تهران از آن دیدن کنید، کاخ گلستان است. این کاخ، در میدان ارگ و در محله باستانی بازار قرار گرفته است. کاخ گلستان شامل چندین تالار، عمارت، ایوان، باغ و موزه است که هر کدام معماری منحصربه­فردی دارند.

ایوان تخت مرمر، یکی از بخش­های کاخ گلستان است که در دوران زندیه ساخته شده است. در این ایوان، تخت سلطنتی مرمرین قرار دارد که با نقش برجسته­های گل و بلبل زینت یافته است. در سقف و ستون­های ایوان نیز نقاشی­های زیبای رنگین و طلاکوبی دیده می­شود.

تالار سلام، یکی دیگر از بخش­های کاخ است که به عنوان بزرگ­ترین تالار کاخ شناخته شده است. در دوران ناصرالدین شاه، تغییرات زیادی در طرح و تزیینات این تالار صورت گرفته است. اگر به تالار بروید، چندین لوستر بزرگ و زیرکاپ کریستال، نظر شما را به خود جذب می­کند.

اگر اهل مطالعه هستید، بد نیست بدانید که در کاخ گلستان، کتابخانه­ای وجود دارد که به عنوان گنجینه­ای از کتاب­های خطی و چاپی ایران شناخته شده است. در این کتابخانه، بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب خطی و ۳۵ هزار جلد هم کتاب چاپی نگهداری می­شوند. بسیاری از این کتاب­ها ارزش هنری و تاریخی بالایی دارند.

موزه ایران باستان

مکان­های دیدنی و تاریخی تهران بسیار زیاد هستند. پیشنهاد می­کنیم در سفر به تهران، دیدن موزه ایران باستان را از دست ندهید. این موزه شامل دو بخش مجزا به نام­های موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی است. در هر کدام از این دوره­ها، آثار و اشیای گوناگونی از دوران پارینه سنگی تا دوران معاصر به نمایش گذاشته شده است.

موزه ایران باستان دارای جاذبه­های فراوانی است. این موزه در سال ۱۳۱۶ به دستور رضاشاه و به دست معمار فرانسوی به نام آندره گدار ساخته شد. در این موزه، آثار هنری و اشیای ماقبل تاریخ و دوران تاریخی ایران وجود دارد. در این بخش، آبگینه­ها، جواهرات، سفال­ها و سنگ­نگاره­ها را مشاهده خواهید کرد. اقامت در هتل ویستریا تهران، دسترسی شما را به این جاذبه راحت­تر خواهد کرد.

موزه دوران تاریخی، آثار و شواهد فرهنگی و تمدنی از دوران هخامنشیان تا دوران قاجار را برای شما به نمایش گذاشته است. در این بخش، مجسمه­های برنجین، قرآن­های قدیمی، کتاب­های خطی، سفال­ها، فرش­های باستانی، نقاشی­های صفوی و قاجار را مشاهده می­کنید.

موزه ایران باستان یک مکان مناسب برای آشنایی شما با تاریخ و فرهنگ ایران است. این موزه به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. ساختمان این موزه الهام­گرفته از معماری ساسانی و به ویژه ایوان کسری است. این موزه در خیابان امام خمینی قرار گرفته است.

عمارت مسعودیه

یکی از بناهای تاریخی که در سفر به تهران باید از آن دیدن کنید، عمارت مسعودیه است. این عمارت در میدان بهارستان ، خیابان اکباتان قرار دارد و به راحتی می­توانید با مترو یا اتوبوس به آن دسترسی داشته باشید.

عمارت مسعودیه شامل چندین بخش است که هر کدام از معماری و تزیینات خاصی برخوردار هستند. عمارت دیوانخانه، یکی از بخش­های عمارت است که در شمال این مجموعه واقع شده است. این عمارت بیشتر محل برگزاری مراسمات رسمی و نشست­های سیاسی بوده است.

عمارت مسعودیه شامل چهار اتاق و چهار ایوان است که با گچ­بری­ها و کاشی­کاری­ها تزییین شده است. در این عمارت می­توانید آثار هنرمندان معروف قاجار مانند کمال­الملک و میرزا حسن روشنایی را ببینید.

عمارت سفره­خانه از دیگر بخش­های عمارت مسعودیه است که در جنوب شرقی مجموعه واقع شده است. این عمارت، محل پذیرایی از میهمانان بوده است. مجموعه مذکور دارای چندین سالن و حجره است که با سفال­های هفت­رنگ، آبگینه­، سکه­ها و نقش برجسته چغازنبیل آراسته شده­اند.

از دیگر بخش­های عمارت مسعودیه می­توان به عمارت حوضخانه اشاره کرد که در جنوب غربی مجموعه مسعودیه واقع شده است. به دلیل وجود آب در محوطه عمارت، به این نام شهرت یافته است. این عمارت دارای دو سالن بزرگ است.

بازارگردی در معروف­ترین مراکز خرید تهران

بازارگردی در بازارهای تهران می­تواند تجربه جدید و مفرحی برای شما باشد. شما می­توانید در سفر به تهران از  دیدن معماری زیبا و تاریخی، خرید انواع کالاهای محلی و چشیدن غذاهای متنوع در این بازارها لذت ببرید.

بازارهای تهران نه تنها مکانی برای خرید انواع کالاهای شماست؛ بلکه فضایی برای ارتباط شما با فرهنگ و سنت­های محلی ارائه می­دهند. شما می­توانید با فروشندگان و خریداران تعامل داشته باشید و از دیدن صنایع دستی گذشته بهره ببرید.

بازار­های موجود در تهران تنوع گسترده­ای دارند. نکته­ای که در بازارگردی در تهران حائز اهمیت است این است که این بازارگردی ممکن است چالش­ برانگیز باشد. به این معنی که شما باید بدانید چگونه قیمت­گذاری کرده تا بهترین معاملات را انجام دهید. در ادامه به تعدادی از معروف­ترین این بازارها اشاره خواهیم کرد.

مرکز خرید تجریش

مرکز خرید تجریش

یکی از معروف­ترین و پربازدیدترین مراکز خرید تهران، مرکز خرید تجریش است که در میدان تجریش و در سال ۱۳۸۳ ساخته شده است. این مرکز، ۱۴ طبقه تجاری، ۵ طبقه پارکینگ و چندین بخش مختلف دارد. این بازار دارای معماری سنتی و گنبدی است که شما را به تهران قدیم می­برد.

در مرکز خرید تجریش، تقریباً همه چیز وجود دارد. از زیورآلات و طلا گرفته تا پارچه، لباس و مواد غذایی. در این بازار، رستوران، کافی­شاپ و قهوه­ خانه­های سنتی را می­بینید که برای استراحت و تفریح، بسیار گزینه خوبی هستند.

بازار تجریش در نزدیکی حرم مطهر امامزاده صالح واقع شده و با ناوگان حمل­ونقل شهری به راحتی قابل دسترسی است. یکی از پاساژهای معروف تجریش، پاساژ قائم است که در خیابان سعدآباد واقع شده و به فروش کالاهای متنوعی می­پردازد.

مغازه­های فروش پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، ادکلن، کیف، کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و… از جمله فروشگاه­های موجود در مرکز خرید تجریش هستند.

مرکز خرید تجریش دارای رستوران­های معروف و مجهزی است. در این رستوران­ها از خوردن غذاهای خوشمزه لذت خواهید برد. فضای باز و دید عالی به شهر از خصوصیات بارز این رستوران­ها است. در سفر به تهران، بازدید از این مرکز خرید را از دست ندهید.

مرکز خرید سام­سنتر

یکی از لوکس­ترین و مدرن­ترین مراکز خرید تهران که در منطقه الهیه واقع شده، مرکز خرید سام­سنتر است. این مرکز در سال ۱۳۹۲ توسط شرکت معماری کانسیت طراحی و احداث شده است. مرکز خرید سام­سنتر، دارای ۹ طبقه و ۲۶ واحد تجاری است.

در سفر به تهران اگر به دنبال کالاهای برند و لوکس هستید، مرکز خرید سام­سنتر گزینه خوبی برای شما خواهد بود. پوشاک، کیف، کفش، ساعت و طلا و جواهرات از جمله کالاهایی هستند که در این مجموعه عرضه می­شوند.

در طبقات فوقانی مجموعه سام سنتر، ۴ رستوران با غذا­های ملل مختلف و فودکورت با چشم­انداز کوهستانی وجود دارد که می­توانید از آنها بهره ببرید. پارکینگ این مجموعه با گنجایش ۲۴۰ خودرو، در طبقات دوم تا هفتم قرار دارد. برای رفتن به مرکز خرید سام­سانتر، می­توانید از تاکسی، اتوبوس، مترو یا خودرو شخصی استفاده کنید.

اگر با اتوبوس می­خواهید به مرکز خرید بروید، ۲ خط بی­آرتی ولی­عصر و جمهوری پارک وی را می­توانید انتخاب کنید. چنانچه با مترو می­خواهید این مسیر را طی کنید، از خط یک به سمت تجریش رفته و در ایستگاه حقانی پیاده شوید.

یکی از ویژگی­هایی که باعث برتری این مجموعه نسبت به دیگر مراکز خرید تهران شده، نور­پردازی­، طراحی خاص نمای بیرونی و فضای داخلی آن است.

مرکز خرید پالادیوم

در سفر به تهران، از رفتن به مرکز خرید پالادیوم غافل نشوید. این مجموعه یکی از مدرن­ترین مراکز خرید تهران است که در محله زعفرانیه واقع شده است. این مرکز تجاری مدرن، دارای بهترین برند­های داخلی و خارجی و کالا­های متنوع است.

امکانات بسیاری در مرکز خرید پالادیوم تهران انتظار گردشگرانی را می­کشد که به دنبال قیمت­های مناسبی هستند. ساختمان این مرکز در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته شده ۱۵۰ واحد تجاری، ۱۲۰ فروشگاه و ۲۵ رستوران و کافی­شاپ دارد.

مرکز خرید پالادیوم در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد. معماری باشکوه این مرکز که ترکیبی از اشکال هندسی است، چشم هر گردشگری را به سمت خود جذب کرده است. قیمت کالا­ها در این مرکز، بسیار بالا است؛ اما به دلیل وجود برند­های معتبر، مشتریان بسیاری از این مرکز خرید می­کنند.

برای رفتن به مرکز خرید پالادیوم، باید به میدان تجریش بروید سپس در ایسگاه تجریش پیاده شوید و با استفاده از  تاکسی­های زعفرانیه به سمت پالادیوم حرکت کنید. دو مجموعه فودکورت در مجتمع پالادیوم وجود دارد که یکی در طبقه همکف و دیگری در طبقه سوم واقع شده است.

جمع­بندی

با بازدید از جاذبه­های گردشگری پایتخت، سفر به تهران می­تواند تجربه جالب و مفرحی باشد. در این سفر، فرصت بازدید از بسیاری از جاذبه­های تاریخی، فرهنگی و طبیعی را خواهید داشت. در این مقاله، تعدادی از این جاذبه­ها را به شما معرفی کردیم. چنانچه قصد سفر به تهران دارید، راهنمای پیش­رو می­تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 323 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 28 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.