اطلاعات سفر راهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپراهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ - اطلاعات سفر

آیا می‌دانید که در هنگام خرید کوله پشتی لپ تاپ باید به چه نکاتی دقت کنید؟ بهترین کوله پشتی چه خصوصیاتی دارد؟ لپ‌تاپ‌ها قیمت‌های بالایی دارند. پس مسلما یک کوله پشتی باید به خوبی از لپ تاپ شما محافظت کند؛ اما این تمام ماجرا نیست. اگر کوله‌پشتی شما راحت نباشد، حتی ممکن است به سلامتی شما آسیب وارد کند.

پس باید نکات زیادی را در هنگام خرید آن در نظر بگیرید. در این راهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ ما به تمام نکاتی اشاره می‌کنیم که باید بدانید. پس اگر قصد خرید دارید، با ما همراه باشید.

دقت به محفظه لپ تاپ؛ اولین گام برای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ

مسلما هدف شما از خرید کوله‌پشتی حمل ایمن لپ‌تاپ است. پس مهم‌ترین قسمت کوله که باید به آن دقت کنید، بخش نگهدارنده لپ‌تاپ است. در این قسمت باید از ضربه‌گیرها استفاده شده باشد تا امنیت لپ‌تاپ شما کاملا تضمین شود. در بیشتر مدل‌ها این ضربه‌گیرها معمولی و ساده هستند و از چند لایه پارچه، فوم یا کاغذ مخصوص درست شده‌اند. هرچه این ضربه‌گیرهای چندلایه ضخیم‌تر باشند، بیشتر جلوی ضربه را می‌گیرند.

در بعضی از کوله‌ها؛ اما از ضربه‌گیرهای کپسولی استفاده می‌شود. ضربه‌گیرهای کپسولی، از نظر ظاهری شبیه به حباب‌هایی‌ هستند که در کنار هم چیده شده‌اند. زمانی که به کیف ضربه‌ای وارد می‌شود، هوای داخل این حباب‌ها خارج خواهد شد. به این ترتیب، نیروی کمتری به لپ‌تاپ منتقل می‌شود. کوله‌هایی که ضربه‌گیر کپسولی دارند، قطعا گزینه‌های بهتری هستند؛ اما به همان اندازه قیمت‌های بیشتری هم دارند.

 "راهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپراهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ"

درنظرگرفتن سایز؛ دومین نکته برای خرید کوله پشتی لپ تاپ

استفاده از کوله‌پشتی‌ خیلی بزرگ یا خیلی کوچک اصلا کار راحتی نیست. فراموش نکنید که وقتی لپ‌تاپ خود را درون محفظه مخصوص آن قرار می‌دهید، باید کاملا در جای خود ثابت شود. اگر این محفظه بزرگتر از سیستم شما باشد، قطعا نمی‌تواند در حین حرکت آن را به خوبی حفظ کند. اگر هم کوچک‌تر باشد که اصلا لپ‌تاپ شما در آن جای نمی‌گیرد.

البته علاوه بر ابعاد لپ‌تاپ برای تعیین بهترین سایز کوله‌پشتی باید قد و وزن خود را هم در نظر بگیرید. هم‌چنین، نیازهای خود را هم مشخص کنید. آیا قصد دارید در کنار لپ‌تاپ وسایل دیگری را هم در کوله خود قرار دهید؟ آیا اهل سفر هستید و می‌خواهید سیستم را با خود در همه‌جا حمل کنید؟ همه این موارد را باید در کنار هم بچینید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دقت به پدهای کوله پشتی لپ تاپ

کوله‌پشتی‌های خوب دارای پدها یا بالشتک‌های مخصوصی هستند. وجود این بالشتک‌ها هم به حفظ بهتر لپ‌تاپ و هم راحتی استفاده از کوله کمک می‌کند. هرچه تعداد این بالشتک‌ها بیشتر باشد، کوله‌پشتی طراحی بهتری داشته است. این پدها را معمولا در قسمت‌های مختلف کوله مشاهده خواهید کرد. از جمله:

  • دسته‌های کوله‌پشتی:

استفاده از بالشتک در قسمت دسته‌ها باعث می‌شود که فشار کمتری به شانه‌های شما وارد شود. به علاوه، از عرق‌کردن این قسمت هم جلوگیری می‌کند.

وجود بالشتک‌ها در قسمت پشتی کوله‌ هم مزایای زیادی دارد. از جمله این که لپ‌تاپ شما را در برابر ضربه‌هایی که ممکن است از سمت پشت کوله وارد ‌شوند، حفظ می‌کنند. به علاوه، در استفاده‌های طولانی مدت از عرق‌کردن یا واردآمدن فشار بیش‌ازحد به کمر شما جلوگیری خواهند کرد.

  • پایین کوله‌پشتی:

اگر به صورت مرتب کوله خود را روی زمین می‌گذارید، بهتر است کوله‌ای انتخاب کنید که در قسمت زیرین هم دارای بالشتک باشد. وجود این بالشتک قطعا از لپ‌تاپ شما در این مواقع محافظت می‌کند.

  • قسمت‌های داخلی:

اگر قصد دارید، در کوله خود علاوه بر لپ‌تاپ وسایل حساس دیگری مثل: دوربین، گوشی، پاوربانک و غیره را هم حمل کنید، حتما پدهای داخلی را در نظر بگیرید. در هر بخش یا پارتیشنی از کوله موردنظر باید این پدها به کار رفته باشند.

 "راهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپراهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ"

بررسی جنس؛ مهم‌ترین نکته برای انتخاب کوله‌پشتی لپ تاپ

جنس کیف با مقاومت و طول عمر آن رابطه مستقیم دارد. بنابراین، باید در راهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ حتما به این موضوع هم اشاره داشته باشیم. کوله‌ها با جنس‌های مختلفی در بازار عرضه شده‌اند. بعضی از آن‌ها مثل جنس آکسفورد کاملا ضدآب هستند که مسلما قیمت بالایی هم دارند. برخی دیگر به راحتی و با یک دستمال تمیز می‌شوند و برخی دیگر اصلا قابل شستشو نیستند. بیشترین کوله‌هایی که در بازار پیدا می‌شوند، از جنس‌های زیر دوخته شده‌اند:

پارچه برزنتی زبر و ضخیم است؛ در مقابل استحکام بسیار بالایی دارد. از طرف دیگر قیمت مناسب آن باعث شده است که بیشتر کوله‌های موجود در بازار از این جنس باشند. این کوله‌ها قابل شتشو هستند و خیلی دیر آب را از خود عبور می‌دهند.

کوله‌پشتی‌های چرمی شیک و بادوام هستند؛ اما به همان اندازه قیمت و وزن بالاتری هم دارند. اگر از چرم طبیعی آماده شده باشند، با یک دستمال تمیز می‌شوند؛ اما اگر از جنس چرم مصنوعی باشند، تمیزکردن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود.

  • نایلون و پلی‌استر:

کوله‌های دوخته‌شده با این پارچه‌ها سبک و مقاوم هستند؛ اما ضخامت چندانی ندارد که بتوانند در برابر ضربه از لپ‌تاپ شما کاملا محافظت کنند. به‌علاوه، قابل شستشو هستند؛ اما در برابر آب مقاومتی ندارند.

دقت به کیفیت در هنگام خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ

نکته مهم دیگری که باید در هنگام خرید به آن دقت داشته باشید، طراحی و دوخت کوله‌پشتی است. کوله‌های خوب دسته‌های پهن و قابل تنظیمی دارند که به متعادل‌سازی وزن آن‌ها کمک می‌کند. به‌علاوه، دارای زیپ‌های فلزی و مرغوب هستند که طول عمر بالایی دارند. اگر به درزها و قسمت‌های مختلف این کوله‌ها دقت کنید، متوجه دوخت تمیز و مستحکم آن‌ها خواهید شد.

برند؛ از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ

بهتر است که مارک کوله و لپ‌تاپ شما یکسان باشد. در غیر این صورت، حتما کوله خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید؛ چرا که شرکت‌های معتبر قطعا استانداردهای لازم را برای دوخت کوله‌پشتی‌ها در نظر می‌گیرند. شیائومی، ایسوس، کاتریپلار، بنج و غیره از بهترین برندهای کوله‌پشتی در ایران محسوب می‌شوند.

 "راهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپراهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ"

خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ از فروشگاه‌های معتبر

در این مطلب با عنوان راهنمای خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ نکات مهمی را به شما یادآور شدیم. با درنظرگرفتن این نکات می‌توانید انتخاب‌های بهتر و آگاهانه‌تری داشته باشید. در کنار تمام این نکات به خاطر داشته باشید که کوله‌پشتی خود را تنها از فروشگاه‌های معتبر مثل جانبی بخرید. با این ترفند می‌توانید از کیفیت کوله‌پشتی خود مطمئن باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 21 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.