اطلاعات سفر رزرو تور مشهد نوروز 1401 شروع شد! - اطلاعات سفر

رزرو تور مشهد نوروز ۱۴۰۱ شروع شد!

بهار امسال در شرایطی فرا می رسد که محدودیت های دو ساله کرونایی به تدریج برداشته شده و واکسینه شدن اغلب مردم راه را برای سفرهای نوروزی باز کرده است. در حالی که هنوز زمستان با تمام ابهت بر کشور حکمرانی می کند، می توانید مردمی را ببینید که چمدان بسته اند و منتظر شلیک توپ عیدند. استقبال مسافران از رزرو تورهای نوروز ۱۴۰۱ چنان افزایش یافته که معاون میراث فرهنگی از آن به سونامی گردشگری تعبیر کرده و آمادگی برای میزبانی از مردم در عید نوروز را از مهم ترین برنامه های این معاونت دانسته. اکنون مقاصد توریستی ایران همگی برای این میزبانی اعلام آمادگی کرده اند و پایتخت معنوی ایران آماده تر از همیشه به استقبال مسافران نوروزی نشسته است.

رزرو تور مشهد نوروز 1401

تور مشهد نوروز ۱۴۰۱ یکی از خاص ترین و شگفت آورترین تورهایی است که احتمالاً این شهر را با جمعیتی فوق تصور روبرو کند. پایتخت معنوی ایران که همواره پرمسافرترین شهر ایران بوده، حالا خود را برای میزبانی از بیشترین حجم مسافر در تمام تاریخ مهمانپذیری خود آماده کرده است. این امر رزرو تور نوروز مشهد را مدت ها قبل از سفر ضروری می سازد.

نوروز زمان مناسبی برای سفر مشهد است؟

سفر به مشهد زمان نمی شناسد. روزی را نخواهید دید که پرواز مشهد خالی باشد و یا اقامتگاه های این شهر مهمان به خود نبینند. با این حال زمان سفر، کیفیت مسافرت شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بنابراین باید در زمانی تور خود را رزرو کنید که بهترین شرایط فراهم است. یکی از فاکتورهایی که در زمان سفر شما نقش مهمی دارد، شرایط آب و هوایی است.

با توجه به این فاکتور نوروز یکی از بهترین زمان های سفر به مشهد است. چرا که آب و هوای مشهد در این فصل کاملاً معتدل است و از سردی و گرمی طاقت فرسا خبری نیست. البته همین شرایط مساعد، سبب شده تورهای نوروز مشهد بسیار پر طرفدار و پر مخاطب شود و هزینه خرید آن نیز بیشتر از دیگر زمان ها باشد. به هر حال تور نوروز یکی از بهترین تورها از نظر آب و هوا و یکی از گران ترین تورها از نظر قیمت است.

تور مشهد نوروز ۱۴۰۱ چه قیمتی خواهد داشت؟

این یک قانون همیشگی است: «هنگامی که تقاضا برای چیزی بالا باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند». بنابراین قیمت سفر به مشهد در نوروز ۱۴۰۱ به نسبت دیگر زمان ها کمی افزایش خواهد داشت. البته نظارت مسئولان مربوطه بر آژانس های مسافرتی و شرکت های هواپیمایی این قیمت را از تعادل خارج نخواهد ساخت.

در هر صورت قیمت تور در این زمان در بهترین حالت افزایش دو برابری خواهند داشت. البته عرضه انواع تورهای ارزان قیمت این مشکل را حل کرده و اکنون سفر به مشهد حتی در اوج شلوغی آن باز هم می تواند اقتصادی تمام شود. در ادامه مطلب، تورهای ارزان قیمت و لاکچری را به شما معرفی خواهیم کرد.

تورهای ارزان قیمت

دغدغه قیمت همواره ذهن مسافران را به خود مشغول می کند. همین امر سبب شده اقامتگاه هایی قیمت مناسب در این شهر بنا شود تا این دغدغه چندان جای جولان نداشته باشد. اکنون با نگاهی به لیست رزرو تور مشهد نوروز ۱۴۰۱ انواع تور ارزان قیمت را خواهید دید که در هتل هایی دو یا سه ستاره برگزار می شوند.

هتل کوثر مشهد

  • تور مشهد هتل کوثر
  • تور مشهد هتل نسیم
  • تور مشهد هتل قدس
  • تور مشهد هتل ایران زمین

 

تورهای لاکچری

برای کسانی که دغدغه قیمت ندارند ویا اینکه حاضرند برای تفریح و شادی هر هزینه ای را بپردازند، تورهایی ویژه ارائه می گردد. تورهایی که در هتل های لوکس پنج یا چهار ستاره برگزار می شوند و علاوه بر امکانات رفاهی چون رستوران . کافی شاپ، انواع فضاهای ورزشی و تفریحی چون استخر و سالن های ورزشی را در اختیار مسافران قرار می دهند.

  • تور مشهد هتل درویشی
  • تور مشهد هتل قصر طلایی
  • تور مشهد هتل بین المللی قصر
  • تور هتل الماس ۲
  • تور هتل هما ۱

سفر شخصی یا رزرو تور؟

با وجود این که در گذشته اغلب افراد به صورت شخصی سفر می کردند، اما اکنون شاهد هستیم که رزرو تور افزایش قابل توجهی یافته است. این امر را می توان مدلول دو عامل دانست: نخست مشغله مسافران برای انجام مقدمات سفر و دوم هزینه پاین تور نسبت به سفر شخصی در اغلب موارد.

همان طور که می دانید سفر در حال حاضر نیاز به انجام مقدمات بسیاری دارد. رزرو بلیط و رزرو اقامتگاه از مهم ترین اقداماتی است که پیش از سفر باید انجام داد. این هر دو کار به زمان بسیاری نیاز دارد و وقت بسیاری از مسافران خواهد گرفت. حال در صورتی که شما اقدام به رزرو تور نمایید، تنها با چند کلیک به طور همزمان همه مقدمات را فراهم کرده اید. ضمن اینکه اطلاعاتی که در سایت های گردشگری ارائه شده و یا اینکه کارشناسان تور در اختیار شما قرار می دهند، به شما در انتخاب یک اقامتگاه متناسب با بودجه و سلیقه تان کمک خواهد کرد.

از طرفی دیگر هزینه سفر با تور در اغلب موارد از سفرهای شخصی کمتر است و دلیل آن قرادادهای سالانه آژانس های مسافرتی با هتل هاست. در واقع این قراردادهای سالانه برای شرکت ها تخفیف قیمت را در پی خواهد داشت و این تخفیف در نهایت به نفع مسافران تمام می شود.

تور مشهد هوایی یا زمینی؟ کدام بهتراست؟

اگر چه این شما هستید که با توجه به پسند خود اقدام به رزرو تور زمینی یا هوایی می کنید، اما فاکتورهای بسیاری هستند که انتخاب شما را به سمتی خاص هدایت می کنند. از جمله این فاکتورها می توان به مسیر مبدأ تا مقصد اشاره کرد. به هر حال سفر در مسیرهای طولانی به صورت زمینی خسته کننده است و به همین جهت در این مسیرها تور مشهد هوایی مخاطبان بیشتری دارد. در شهرهای نزدیک به مشهد اما، تورهای زمینی طرفدران بسیاری دارند و به صورت دائمی عرضه می شوند. در حال حاضر در اغلب مبادی کشور هم تورهای زمینی و هم تور هوایی مشهد در دسترس است. البته در شهرهایی که فاقد فرودگاه هستند، تورها به صورت زمینی ارائه می شوند.

اقامت در مشهدالرضا؛ برای همه جا هست!

خوشبختانه تعداد هتل های مشهد با تعداد مسافران آن تناسب کامل دارد. در حالی که این شهر هر سه سال یک بار جمعیتی معادل کل کشور را در خود جای می دهد، ۷۰ درصد هتل های کل کشور را نیز به خود اختصاص داده است. پس برای اقامت در این شهر جای نگرانی نیست. اما از آنجا که کیفیت اقامتگاه و ویژگی های آن نقش بسیار مهمی در کیفیت سفر خواهد داشت، پس انتخاب یک هتل متناسب با شرایط مسافر بسیار ضروری است. در ادامه چند هتل پر مخاطب این شهر را معرفی خواهیم کرد؛ چه در دسته لاکچری و چه در دسته ارزان قیمت.

هتل مجلل درویشی

مجلل ترین هتل مشهد که در اصلی ترین خیابان منتهی به حرم قرار دارد و تنها هتل آتریوم شرق کشور محسوب می شود. در این هتل مهمان اتاق هایی خواهید بود که هر کدام فرهنگی متفاوت را در چیدمان خود ارائه می دهند و برای دسته ای از مسافران جذاب هستند. اتاق هایی چون دوبلکس هند، عرب، چین، مصر، ایران اسلام و حتی ایران باستان. در فضای این هتل نیز دسترسی به انواع فضاهای ورزشی و رستورن های مجلل فراهم است.

هتل قصر طلایی

هنگام قدم زدن در خیابان امام رضا (ع) هتلی مرتفع، مجلل و طلایی رنگ را خواهید دید که بر سر در آن نوشته شده: «هتل قصر طلایی». یکی از بزرگ ترین و لوکس ترین هتل های مشهد که از شما در فضایی مجلل و پر از امکانات پذیرایی می کند. اتاق های این هتل نیز با سبک هایی جذاب به صورت پریزیدنت، قاجاری، آتریوم، پرنسس و وسترن طراحی شده اند و فضایی بی نهایت شیک و چشم نواز را تقدیم مهمانان می کنند. امکانات هتل در بهترین حالت تدارک دیده شده و شامل انواع فضاهای ورزشی و تفریحی و رستوران های لوکس و با کیفیت می شود.

هتل الماس ۲ مشهد

اقامتگاهی در خیابان امام رضا (ع) که مانند یک الماس می درخشد؛ درست مانند نامش: « هتل الماس». تمایز سبک اتاق ها در این هتل نیز کاملاً مشهود است. اتاق هایی در تیپ های الماس، یاقوت، برلیان و طراحی شده با فرهنگ هایی خاص چون سبک ترکیه، هند، آفریقا، صفویه، ایران باستان، معماری تمدن ها، روسیه، ایتالیا و تایلند نوید اقامتی فوق العاده لذت بخش را به مسافران خواهد داد.

هتل کوثر مشهد

لیست هتل های مشهد برای ارزان پسندان نیز اقامتگاه هایی در چنته دارد. یکی از این اقامتگاه ها هتل کوثر است که در میدان بیت المقدس واقع شده و تنها چهار دقیقه پیاده روی تا ورودی حرم فاصله دارد. این هتل دو ستاره برای مسافرانی که به دنبال سفری اقتصادی هستند کاملاً مناسب است. دسترسی راحت به انواع بازارها و مترو از امتیازات این هتل پر قدمت است.

هتل ایران زمین مشهد

این هتل سه ستاره است و دارای کیفیتی متوسط و به همان میزان قیمتی متعادل می باشد. فاصله هتل ایران زمین تا بارگاه منور رضوی کمتر از ۵۰۰ متر است و همین ویژگی را می توان بزرگ ترین امتیاز اقامت در آن دانست. البته امکانات هتل نیز مطلوب است و نوید اقامتی همراه با رفاه را خواهد داد.

چند توصیه برای نوروزگردی در مشهد

بازدید از بهترین مراکز خرید مشهد را در اولویت بزارید

سفر بدون سوغاتی چیزی کم دارد و همین امر شلوغی مراکز خرید را در پی دارد. در مشهد اهمیت مراکز خرید بیشتر است. چرا که عده ای از مسافران تنها به انگیزه خرید وارد این شهر شده اند و مقاصد تجاری آنها را برای رزرو تور مشهد مصمم کرده. دلیل این امر نیز وجود تولیدهای فراوان در سطح شهر مشهد است که سود فراوانی را نصیب این افراد می کند.

حتی در صورتی که انگیزه تجاری از سفر ندارید، از رفتن به مراکز خرید این شهر غافل نشوید. در این شهر مراکز خرید بسیاری احداث شده اند که بازدید از آنها نوعی تفریح محسوب می شود. چرا که در بازارهای لوکس این شهر علاوه بر خرید، می توانید انواع تفریحات و بازی ها را در دسترس داشته باشید.

چند بازار که بازدید از آنها به شدت توصیه می شود:

  • مجتمع تجاری الماس شرق
  • مرکز خرید پروما
  • برج تجاری آلتون
  • مرکز خرید آرمیتاژ
  • مجتمع تجاری وصال

 

تفریح در پارک خورشید مشهد

این پارک یکی از محبوب ترین فضاهای تفریحی در انتهای خیابان هاشیمه است. بوستانی که به عنوان بزرگ ترین پارک کوهستانی مشهد شناخته می شود و در یکی از سرسبزترین مناطق این شهر واقع شده است. آلاچیق هایی برای استراحت، زمین بازی کودکان، زمین فوتبال و والیبال، مسیر دوچرخه سواری و فست فود و کافی شاپ از امکانات قابل استفاده در پارک خورشید مشهد است. البته مهم ترین ویژگی این مجموعه، داشتن هوایی سالم و مناظری جذاب و دیدنی است. از دیگر پارک های محبوب این شهر می توان به پارک ملت مشهد اشاره کرد.

گشتی در فرهنگسرای بهشت مشهد

این بنا که از دوران پهلوی اول به جا مانده، به عنوان یک اثر تاریخی مسافران بسیاری را مجذوب خود ساخته. بنایی ۸۰ ساله که پیش از این به عنوان دبیرستان مستوفی شناخه می شد، اما در سال ۱۳۸۳ تغییر کاربری داد و به فرهنگسرای بهشت تبدیل شد. با گشتی در این بنا می توانید انواع طرح های سنتی و نقش برجسته های جذاب را ببینید که سبب مرور اتفاقات تاریخی ایران در ذهن شما خواهد شد.

فرهنگسرای بهشت مشهد را بازدید کنید . یک خانه قدیمی باحال .

مشهد یکی از بهترین مقاصد ایران برای مسافرت است. این شهر اگر چه بیشتر شهرت خود را مدیون جاذبه های زیارتی و در صدر آنها حرم امام رضا (ع) است، اما از جاذبه های تجاری و تفریحی نیز خالی نمانده. در سفر به این شهر فرصت های بسیاری را برای زیارت، تفریح، خرید و حتی تحصیل خواهید داشت که همگی دست در دست هم مشهدالرضا را به مقصدی چند منظوره برای سفرهایی چند هدفی تبدیل کرده اند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 21 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.