اطلاعات سفر ساحل سیترا نوشهر کجاست؟ - اطلاعات سفر

اگر بخواهید یکی از شهرهای شمال برای سفر کردن را انتخاب کنید و هدفتان این باشد که در دریای خزر شنا کنید، نوشهر یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. نوشهر یکی از شهرهای شمالی است که در آن امکانات بسیار خوبی برای شنا کردن در نظر گرفته شده است و شما می توانید با اجاره ویلا در نوشهر چند روزی را در این شهر مهمان باشید. این شهر هر ساله میزبان هزاران مسافر است اما چه چیزی باعث شده تا این شهر گزینه مناسبی باشد؟ پاسخ سوال شما را در این مقاله بررسی می کنیم تا هر چیزی که لازم است در مورد این شهر بدانید را به شما بگوییم.

ساحل سیترا در نوشهر

ساحل سیترا را شاید با نام پلاژ سیترا بشناسید! پیش از آن که به بررسی پلاژ سیترا بپردازیم، شاید بهتر باشد به این سوال شما که پلاژ چیست پاسخ بدهیم. در واقع پلاژ که در شهرهای شمالی زیاد شنیده اید، به معنای بخشی از کرانه دریا است که در آن امکانات لازم برای شنا فراهم شده است. در اکثر شهرهای شمالی پلاژ هایی ایجاد شده است تا افراد به راحتی و با خطر کمتری بتوانند در آن شنا کنند. این کلمه در فارسی با نام دریا کنار هم شناخته می شود و در برخی شهرها می توانید با نام ساحل شنا آن را پیدا کنید.

ساحل سیترا در شهر نوشهر قرار گرفته است و در میان محلی ها نام دیگری دارد. در میان محلی ها با نام پلاژ حسینی شناخته می شود. جالب است بدانید که این پلاژ از بزرگ ترین و وسیع ترین پلاژهای ایران است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این منطقه در سال ۱۳۸۷ به عنوان یکی از ۵۶ مناطق گردشگری نمونه در شمال ایران شناخته شده است. وسعت آن حدود ۱۹ هکتار است و ارگان رسیدگی به آن هم شهرداری نوشهر است. این ساحل، از ساحل های چهار فصل شمال است و در تمام روزهای سال می توانید از آن استفاده کنید.

بر اساس آمار در روزهای تعطیلات و اوج سفرهای تابستانی روزانه حدود ۱۵۰ هزار خودرو وارد این منطقه گردشگری می شوند. برای ورود به آن هم باید هزینه کمی را پرداخت کنید تا بتوانید به امکانات ۲۴ ساعته آن دسترسی داشته باشید. با وجود آن که این شهر جزء منطقه نوشهر است اما به دلیل آن که در وسط نوشهر و چالوس قرار گرفته است، از طرف چالوس هم دسترسی بسیار خوبی دارد.

پلاژ سیترا چه امکاناتی دارد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما کاربران پیش بیاید، این است که پلاژ سیترا چه امکاناتی در اختیار افراد قرار می دهد! این منطقه امکانات تفریحی مختلفی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در کنار امکانات تفریحی، امکانات رفاهی آن هم به شما کمک می کند تا سفر لذت بخشی را تجربه کنید. در این ساحل می توانید رستوران دریایی را تجربه کنید و از غذاهای لذت بخش آن بهترین استفاده را ببرید. همچنین بخش شنای آزاد این منطقه به دو بخش برای خانم ها و آقایان تقسیم شده است تا همه افراد به راحتی بتوانند در آن شنا کنند. واحدهای تجاری و غرفه های نمایشگاهی مختلفی هم در آن قرار دارد و اگر به این مسائل علاقه مند هستید، می توانید از آن استفاده کنید.

البته هنوز برای برخی از امکانات آن مدیریت درستی اجرا نشده است! به عنوان مثال هنگامی که آب دریا پس روی می کند، پایه های رستوران دریایی سست می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. مسائلی دیگری هم وجود دارند که باعث شده تا این منطقه در برخی از فصل های سال مناسب نباشند. البته این مسائل در دست بررسی و اصلاح هستند و امیدواریم که به زودی پلاژ نوشهر به یکی از پلاژهایی تبدیل شود که برای همیشه و در تمامی فصل های سال قابل استفاده باشد.

تفریحات ساحل سیترا کدام هستند؟

همان طور که گفتیم، پلاژ سیترا یا پلاژ حسینی یک منطقه ساحلی است و بهترین تفریحی که می توانید در آن تجربه کنید، شنا کردن در منطقه شنای آزاد است. همچنین شما می توانید در کنار ساحل قدم بزنید و پیاده روی کنید؛ به خصوص که هنگام طلوع آفتاب منظره بسیار دیدنی در آن مشاهده می کنید و پیاده روی در آن لذت بسیار زیادی خواهد داشت. وجود آلاچیق های ساحلی هم به شما کمک می کند تا بتوانید در کنار ساحل اتراق کنید و یک کمپ جذاب برقرار کنید. همچنین تفریحات بسیار هیجان انگیز دیگری هم در این ساحل وجود دارد که می توانید از آن ها هم استفاده کنید.

شما می توانید در این ساحل تفریحاتی نظیر کارتینگ، راندن موتور چهار چرخ، شهربازی و همچنین سینمای ۴ بعدی را تجربه کنید. تفریحات دیگری هم در این منطقه منتظر شما است تا بتوانید حس و حال بهتری از سفر به این منطقه بگیرید. از مهم ترین تفریحات آبی آن می توان به جت اسکی، پاراسل، قایق سواری، شاتل و بنانا اشاره کرد که در اسکله پلاژ وجود دارد. همچنین تفریحات دیگری نظیر دوچرخه سواری و اسب سواری هم برای علاقه مندان وجود دارد. والیبال و فوتبال ساحلی از دیگر تفریحات پلاژ نوشهر به حساب می آید. برای استفاده از بهترین تفریحات این منطقه می توانید هنگام اجاره ویلا شمال جاباما این شهر را انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری در اطراف ساحل سیترا

جالب است بدانید که نوشهر علاوه بر پلاژ جاذبه های گردشگری دیگری هم دارد. اگر می خواهید به غیر از ساحل نوشهر به جاذبه های دیگر آن هم سری بزنید، در این بخش از مقاله همراه ما باشید تا آن ها را هم به شما معرفی کنیم. یکی از جاذبه های بی نظیری که در نوشهر قرار دارد، تالاب ارواح است. این تالاب در یک منطقه بسیار خوش آب و هوا قرار گرفته سات و می توانید قصه های هیجان انگیزی در مورد آن بشنوید. این منطقه ارزشش را دارد که برای یک بار هم که شده، به آن سر بزنید و از محیط دلنشین آن استفاده کنید. اگر از این تالاب بگذرید، به دریاچه سد آویز می رسید! این دریاچه وظیفه تامین آن منطقه را برعهده دارد و علاوه بر آن به عنوان یکی از محل های تفریحی نوشهر شناخته می شود.

پارک جنگلی سی سنگان هم در نزدیکی نوشهر قرار دارد و از زیباترین پارک های جنگلی مازندران است. در این پارک انواع درختان نادر نظیر شمشاد، افرا و بلوط قرار گرفته است. بخشی از پارک سی سنگان هم به صورت منطقه تفریحی در نظر گرفته شده است و بخش دیگری از آن به عنوان ذخیره گیاهی توسط سازمان محیط زیست مدیریت می شود. البته مناطق تفریحی این منطقه به همین موارد ختم نمی شود و مناطق دیگری نظیر دیو چشمه، دریاچه خضر نبی، روستای انگاس و آبشار زانوس هم در آن قرار دارند. از دیگر دیدنی های این منطقه می توان به روستای کندلوس اشاره کرد که منطقه ای بسیار جذاب و متفاوت است. پیشنهاد می کنیم بازدید از این منطقه را هم در برنامه سفر به ساحل نوشهر داشته باشید و از بازدید آن نهایت لذت را ببرید.

ساحل نوشهر یکی از جاهای دیدنی شمال کشور محسوب می شود و اگر قصد سفر به آن را دارید، پیشنهاد می کنیم با برنامه ریزی سفر کنید تا تمام مناطق تفریحی آن را بازدید کنید. برای سفر به شهرهای دیگر شمالی یا مناطق دیگر ایران می توانید از سایت جاباما استفاده کنید تا پیش از سفر، سوئیت یا هتل مورد نظر خود را رزرو کرده و با خیالی آسوده سفر کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 3,434 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 28 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.