اطلاعات سفر موزه باستان شناسی بم راه اندازی می شود - اطلاعات سفر

ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، موزه باستان شناسی بم راه اندازی می شود.

داستان چیست؟

محسن قاسمی، مدیر پایگاه میراث جهانی و منظر فرهنگی بم افزود: با راه اندازی موزه تاریخ در بم محل مناسبی برای علاقمندان به حوزه تاریخ و باستان شناسی ایجاد می شود. وی با اشاره به بازنگری طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم برای حفظ باغ شهر این شهرستان تصریح کرد: این پروژه در قالب همکاری با پروژه طرح تفصیلی بم تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می شود. مدیر پایگاه میراث جهانی و منظر فرهنگی بم بیان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا موزه ها و اماکن تاریخی این استان از جمله ارگ تاریخی بم تعطیل بود و این اتفاق فرصتی برای مرمت و بازسازی بخش های مختلف این بنای تاریخی فراهم آورد.

وی ادامه داد: مرمت اصطبل حکومتی، یخدان، خانه میراکبر و سیستانی، مجموعه عمارت دروازه دوم، برج کلاه فرنگی و همچنین ساماندهی کمپ اقامتی، ایجاد سامانه حفاظت الکترونیک و پایش تصویری از جمله اقدامات انجام شده در ارگ تاریخی بم طی سال گذشته محسوب می شود. قاسمی با اشاره به مرمت و بازسازی ۱۰۰ درصدی خانه سیستانی ارگ تاریخی بم تاکید کرد: در حال حاضر این بنای تاریخی به مجموعه پژوهشی و اداری پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن تغییر کاربری داده است.

وی بیان کرد: عملیات مرمت و بازسازی برج کلاه فرنگی و همچنین دروازه دوم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و خانه میراکبر و یخدان تاریخی نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تا پایان سال ۱۴۰۰ مرمت و بازسازی می شود. مدیرپایگاه میراث جهانی بم افزود: عملیات مرمت مجموعه اصطبل تاریخی ارگ بم از زمستان سال ۱۳۹۹ آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۰ مرمت سالن های ضلع جنوبی و شرقی این بنای تاریخی به پایان برسد.

موزه باستان شناسی بم راه اندازی می شود
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها