اطلاعات سفر کتیرا؛ گزینه ای برای تقویت روده و تسکین درد کلیه - اطلاعات سفر

صدا و سیما/ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی؛ آقای محسن پویان گفت: کتیرا با نام ای دیگر گون، گون کتیرا، حلوسیا و کثیرا، گیاهی است که در گیاه درمانی از صمغ آن که از ساقه گیاه گون به دست می آید استفاده می شود و دو نوع آن به نام کتیرای زرد و کتیرای سفید در بازار وجود دارد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که در مورد طبیعت صمغ گیاه کتیرا در طب گیاهی اتفاق نظر وجود ندارد و برخی آن را معتدل و مرطوب و برخی دیگر آن را سرد و خشک می دانند، افزود: کتیرا خاصیت نرم کنندگی دارد و برای درمان سرفه مفید است، معده را تقویت می کند و برای درد چشم و ورم ملتحمه کاربرد دارد.

آقای پویان گفت: مصرف کتیرا با شیر بز برای بند آوردن خونریزی از سینه و سایر اعضا مفید است، برای درمان سرفه، خشونت سینه و حلق، ناراحتی های ریوی و گرفتگی صدا مورد استفاده دارد.

وی با اشاره به این که مصرف کتیرا برای تقویت روده و تسکین درد کلیه مفید است، یادآور شد: مخلوط آن با مغز بادام شیرین، نشاسته و شکر چاق کننده است، استفاده از آن به صورت ژل برای سلامت مو مفید می باشد، در صنایع دارویی، پارچه بافی، شیرینی سازی کاربرد دارد و در استعمال خارجی برای درمان سوختگی ها از آن استفاده می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها