اطلاعات سفر آشنایی کوتاه با تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی کاشان - اطلاعات سفر

سفر سفر نمی شود اگر در آن به مواد غذایی که مصرف می کنید، بی اعتنا باشید! در ایران خواسته و ناخواسته تمامی شهرها در غذاهای خود تغییرات ایجاد نموده و به نوعی، غذاهای محلی خود را تشکیل داده اند. یکی از این شهرها، کاشان بوده که به یاد ماندنی ترین غذاهای ممکن را برای مسافران و گردشگران فراهم می سازد. با ما در مقاله معروف ترین غذاهای محلی کاشان همراه باشید تا شما را با تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی کاشان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با بهترین غذاهای محلی کاشان برایتان جالب خواهد بود.

کمتر کسی در ایران وجود دارد که از ترکیب گوشت و لوبیا با هم نفرت داشته باشد! گوشت و لوبیا یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی کاشان بوده که حتما حتما باید آن را میل کنید تا متوجه مزه واقعی و غیرقابل وصف آن شوید. این غذای کاشانی از ترکیب گوشت گوسفندی، سبزیجات، لوبیای سفید، برنج و پیاز تهیه شده و در اغلب اوقات، در قابلمه یا دیگ های مسی آماده می شود.

گوشت و لویبا

یکی از بهترین غذاهای محلی کاشان، آبگوشت لوبیا سفید است که فقط به کاشان اختصاص دارد. برای آماده کردن و طبخ این آبگوشت نیز از متریال و مواد اولیه نظیر گوشت گوسفندی، رب گوجه فرنگی، لوبیای سفید و پیاز استفاده می شود.

آبگوشت لوبیا سفید

این کوفته که از گوشت چرخکرده، آرد نخودچی، پیاز و سماق شکل گرفته، یک کوفته کم نظیر بوده و تنها در انحصار مردم کاشان است.

کوفته آب سماق کاشانی

خورش نخود آله از مواد اولیه نظیر نخود، گوشت مغز ران گوسفند، پوره گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، گلاب، زعفران، لیمو عمانی، دارچین، پیاز و دیگر ادویه های محلی پخته می شود. لازم به ذکر است که کلمه آله در زبان کاشانی به معنی نصف و نیمه هست.

خورش نخود آله

برای تهیه این غذای لذیذ باید از گوشت ماهیچه گوسفند، رب انار، بادمجان، گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه استفاده نمود. جوجویی تاس کباب کاشانی را هم میتوان بعنوان خورش در کنار برنج سرو نمایید و هم با نان آن را میل کرد.

جوجویی تاس کباب کاشانی

چلو دیزی بطور مخصوص به شهر کاشان تعلق نمی گیرد و به روستایی از توابع کاشان به نام خالد آباد تعلق دارد. این غذای خوشمزه، باب دندان بسیاری از گردشگران و مسافران سفر کرده به کاشان بوده و از موادی نظیر برنج، گوشت بره، لوبیای چشم بلبلی، پیاز، زردچوبه و نمک شکل می گیرد.

چلو دیزی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها