اطلاعات سفر بهترین زمان سفر به شمال - اطلاعات سفر

بهترین زمان سفر به شمال

شمال ایران شامل سه استان گلستان، مازندران و گیلان می‌شود. این سه استان طبیعت زیبایی دارد. سراسر این استان‌ها را جنگل و درختان پوشانده است.

سفر در هر زمان ویژگی‌های خاص خودش را دارد. فصل بهار و تابستان شمال ایران زیبایی خاص خودش را دارد اما فصل‌های پاییز و زمستان نیز برای سفر مناسب است و شما چهره دیگری را از شهرهای شمالی خواهید دید.

شمال ایران که سه استان دارد جاذبه‎‌های زیادی را برای گشت و گذار و تفریح در خود دارد. هر استان شمالی جاذبه مخصوص به خود را دارد که جذابیت آن استان را تشکیل می‌دهد.

 

موزه میراث روستایی؛ رشت

 

رشت مرکز استان گیلان است. این شهر جاذبه‌های زیادی دارد که یکی از آنها موزه میراث روستایی گیلان است. این موزه در زمینی که تقریبا بالای ۲۰۰ هکتار مساحت دارد ساخته شده است.

موزه میراث روستایی گیلان نحوه زندگی مردم استان گیلان را به نمایش گذاشته است. فرهنگ، سنت، روش زندگی مردم این استان در این موزه به مسافران و گردشگران معرفی خواهد شد.

ساختمان موزه بیشتر از یک قرن قدمت و دیرینگی دارد. این موزه که وسعت زیادی دارد شما را با معماری و سبک ساختمان‌های منطقه گیلان آشنا می‌کند. موزه میراث روستایی گیلان به شما این امکان را خواهد داد که غذاهای محلی گیلان را امتحان کنید. طعم و مزه واقعی غذاهای گیلانی را در این موزه می‌توانید تجربه کنید.

این موزه یک بخش به اسم بازارچه صنایع دستی نیز دارد. تمامی صنایع دستی استان گیلان در این بازارچه قرار گرفته است و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید برای خود و عزیزانتان صنایع دستی تهیه کنید. یکی از امکانات این بازارچه امکان عکاسی با لباس‌های محلی است.

هدف تاسیس و ساخت موزه میراث روستایی، نگهداری و صیانت از فرهنگ و آداب و رسوم خطه گیلان است. آداب و رسوم مردم گیلان در وسایل زندگی و کار آنها خلاصه نخواهد شد. فرهنگ توانگر و پرمایه این منطقه سرسبز ایران مانند معماری، خوراک، پوشاک و… در موزه میراث روستایی گیلان به مسافران نشان داده خواهد شد.

شهر رشت را برای سفر و اقامت خود انتخاب کرده‌اید بدون شک باید در این شهر یک اقامتگاه نیز داشته باشید. هتل رشت یک اقامتگاه مناسب در این شهر خواهد بود. جاباما در این شهر هتل، بوم‌گردی، ویلا و دیگر اقامتگاه‌ها را برای اجاره قرار داده است.

امکانات این اقامتگاه‌ها تمامی نیازها و خواسته‌های شما را برآورده خواهد کرد. سامانه جاباما تنوع بالایی در اقامتگاه دارد و خدمات ارزشمندی برای مسافران در نظر گرفته است. برای اقامت در شهر رشت شما گزینه کلبه چوبی را نیز دارید.

 

جنگل‌های چهار باغ مرزن‌آباد؛ چالوس

 

از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان مازندران باید به جنگل‌های چهار باغ مرزن‌آباد اشاره کنیم. این جنگل که تقریبا ۲۰ هزار هکتار مساحت آن است در شهر چالوس قرار دارد. این جنگل در منطقه سیاه‌بیشه چالوس واقع شده است.

جنگل چهار باغ مرزن‌آباد جنگلی کوهستانی است اما رودخانه نیز در آن جاری است. این جنگل که توسط محیط‌‌بانان حفاظت و نگهداری می‌شود یک جاذبه طبیعی استان مازندران و شهر چالوس است. گشت و گذار در این جنگل شما را با گونه‌های جانوری مانند روباه، انواع کبک، عقاب طلایی، بز، کل، شوکا، آهو و… آشنا خواهد کرد. گونه‌های جانوری در این جنگل به صورت حفاظت شده وجود دارند.

 

منطقه جنگلی چهار باغ روستاهای زیادی دارد. این روستاها شامل چهارباغ، کیجان، انگورن، مچر، نوکرس و… خواهند بود. قسمت کوهستانی جنگل شیب متوسطی دارد. جنگل چهار باغ پوشیده از انواع درختان است.

رودخانه جنگل چهار باغ مرزن‌آباد مبدا رودخانه چالوس است و به دریای خزر خواهد رسید. آب و هوای این منطقه نیمه مرطوب است و بارندگی تقریبا زیادی در سال دارد. سرمای این جنگل در کنار رطوبت دما دلپذیر و جذاب برای طبیعت‌گردان است.

شهر چالوس در انتهای جاده چالوس قرار گرفته است. این شهر را برای اقامت خود و عزیزانتان انتخاب کرده‌اید. جاباما برای انتخاب اقامتگاه به شما کمک خواهد کرد. اجاره کلبه چوبی در جاده چالوس با وجود سامانه جاباما امکان‌پذیر است. این سایت به شما این امکان را خواهد داد که یک اقامتگاه خوب و مناسب برای اقامت در زمان سفر خود انتخاب کنید. جاباما، مرجع اقامتگاه در تمام ایران است.

ویلا، سوئیت، آپارتمان مبله از گزینه‌هایی است که شما می‌توانید در شهر چالوس آن را برای اقامت خود از سایت جاباما رزرو کنید.

 

دریاچه قو؛ رامسر

 

رامسر عروس دریای خزر است و این عروس جاذبه‌های زیادی برای گشت و گذار و تفریح شما دارد. از جاذبه‌های گردشگری رامسر می‌توان دریاچه قو را نام برد. این دریاچه که یک دریاچه مصنوعی است توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

این دریاچه به روستای جواهرده رامسر نزدیک است. دریاچه قو با هدف افزایش گردشگر ساخته شده است و یک جاذبه در این منطقه به شمار می‌رود. بسط و گسترش یک برکه این دریاچه را تشکیل داده است. ورود به این دریاچه مستلزم پرداخت ورودی است که برای جمع‌آوری زباله‌ها استفاده خواهد شد. پاکسازی زباله‌ها زیبایی طبیعت را چندین برابر خواهد کرد.

رامسر شهری است که مدت زمان سفر در آن اقامت خواهید داشت. هتل رامسر امکانات و خدمات ارزشمندی برای شما خواهد داشت. شهر رامسر برای اقامت با وجود سایت جاباما اقامتگاه‎های معقول و زیبنده‌ای دارد. این شهر که عروس خزر است بوم‌گردی‌های زیادی برای رزرو آنلاین خواهد داشت. ورود به سایت جاباما رزرو آنلاین اقامتگاه در شهر رامسر را برای شما راحت و ساده می‌کند.

سفر به این سه استان وقت و زمان مشخصی را نخواهد داشت. شما هر فصل و ماه از سال را که انتخاب کنید می‌توانید زیبایی‌های این شهرها را مشاهده کنید. جنگل، دریا، کوه، مرداب، ساحل و… همگی قسمتی از جاذبه‌های استان‌های شمالی را تشکیل خواهد داد. تمامی این جاذبه‌ها هر فصل نما، زیبایی و جذابیتی برای مسافران، گردشگران، طبیعت‌گردان و طبیعت دوستان دارد.

درختان و سرسبزی شمال چشم هر مسافر و گردشگری را خیره خواهد کرد. این سرسبزی طبیعت به دلیل رطوبت و میزان بارندگی در این مناطق است. درختان سربه فلک کشیده جذابیت فراوانی دارد. این طبیعت سبز را هر فصل و زمان که برای سفر انتخاب کنید بدون شک به شما خوش خواهد گذشت.

سفر برای افزایش تمرکز لازم است. شما زمان سفر تمام دغدغه و مشکلات کاری و زندگی خود را فراموش خواهید کرد. این زمان به شما فرصت خواهد داد با آرامش و روحیه به محل زندگی خود بازگردید. سفر را در برنامه سالانه خود داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 14 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.