اطلاعات سفر راهنمای سفر ارزان به استانبول - اطلاعات سفر

استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه است که به دلایل مختلفی چون نزدیکی به ایران، آب وهوای بسیار عالی، تفریحات مهیج، جاذبه های گردشگری بی نظیر و عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به یکی از محبوب ترین مقاصد خارجی میان گردشگران ایرانی تبدیل شده است.

امروزه با وجود مسائلی چون تورم و مشکلات اقتصادی، مسئله هزینه سفر به استانبول به یکی از دغدغه های اصلی گردشگران ایرانی تبدیل شده و در برخی از مواقع مانع از سفر کردن افراد می شود. طبیعتا سفر کردن بدون هزینه امکان پذیر نیست اما می توان با درنظر گرفتن برخی نکات به گونه ای اقتصادی و مقرون به صرفه سفر کرد و هزینه های سفر را تا میزان بسیار زیادی کاهش داد. در ادامه این مطلب به بررسی ترفندها و راه حل های کاهش هزینه سفر به استانبول پرداخته شده است.

ارزان ترین زمان سفر به استانبول

یکی از مهم ترین راه های کاهش هزینه سفر، یافتن بهترین زمان برای رفتن به استانبول است. با انتخاب ارزان ترین فصل سفر به استانبول می توان تا میزان بسیار زیادی از زمان های گرانی فاصله گرفت و از امکانات و خدمات با قیمتی نزدیک به قیمت واقعی بهره برد. به طورکلی شهر استانبول در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است و قیمت هتل ها، بلیط هواپیما، خدمات، غذاها در این فصول تا میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. گردشگران برای تجربه یک سفر ارزان می توانند، سفر خود را به فصول پاییز و زمستان موکول کنند، در این زمان به علت کاهش حجم مسافران استانبول، قیمت امکانات و خدمات تا میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

خرید استانبول کارت

بسیاری از افراد ترجیح می دهند در سفر خود به استانبول به جای اجاره خودرو و یا پرداخت کرایه تاکسی با قیمت های بالا، برای رفت وآمد و گشت وگذار در شهر از سیستم حمل ونقل عمومی استفاده کنند. استانبول کارت یک کارت مخصوص برای گردشگران و شهروندان استانبول است که با استفاده از آن می توان هزینه تمامی وسایل نقلیه عمومی چون مترو، تراموا، قایق، اتوبوس، متروباس، تاکسی، قایق های کروز و اتوبوس فرودگاهی را پرداخت کرد. افراد با تهیه یک کارت می توانند از آن برای ۵ نفر استفاده کنند و هزینه های خود را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

سفر به استانبول

استفاده از سیستم تکس فری در سفر به استانبول

خرید معاف از مالیات یا Tax Free یعنی خریداری اقلام مالیات دار در استانبول که خریداران می توانند با ارائه مستندات خرید خود در محل خروج از کشور، مالیات بر ارزش افزوده اعمال شده بر این اقلام را پس بگیرند و هزینه های سفر خود را کاهش دهند. گردشگران می توانند در هنگام خرید از فروشگاه هایی که شامل سیستم تکس فری می شوند، بدون پرداخت مالیات خرید کنند. حذف مالیات بر ارزش افزوده هنگام خرید به ویژه اگر خرید به میزان زیاد باشد، هزینه های سفر به استانبول را تا میزان بسیار زیادی کاهش می دهد.

سفر به استانبول

رزرو هتل ارزان قیمت در استانبول

افراد در انتخاب محل اقامت خود در استانبول باید به مواردی چون محله هتل، خدمات و امکانات آن و درجه ستاره آن توجه کنند. به طورکلی هتل های منطقه آسیایی استانبول ارزان تر از بخش اروپایی استانبول است. همچنین، گردشگرانی که با هدف گردش از جاذبه های دیدنی و بازدید از مراکز خرید به استانبول سفر می کنند، فرصت چندانی برای استفاده از خدمات و امکانات هتل های لوکس و گران قیمت را نخواهند داشت. بنابراین، افراد می توانند با اقامت در یک هتل سه یا چهار ستاره هزینه های خود را کاهش دهند.

سفر به استانبول

شناسایی پروازهای ارزان قیمت استانبول

افراد با هدف پرداخت هزینه کمتر برای بلیط پرواز به استانبول می توانند این بلیط را از ایرلاین های داخلی تهیه کنند که قیمت نهایی آن ها به مراتب از ایرلاین های ترک کمتر است. همچنین، در انتخاب فرودگاه مقصد نیز باید توجه لازم را داشت، فرود در فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول در کاهش هزینه سفر بسیار موثر است. در زمان انتخاب بلیط هواپیما به ایرلاین انتخابی و کلاس پرواز باید بسیار دقت کرد، برای تجربه یک پرواز ارزان قیمت انتخاب کلاس اکونومی مقرون به صرفه تر از فرست کلاس هستند.

رستوران ها در سفر ارزان به استانبول

یکی از هزینه های ثابت در هر سفری، هزینه های مرتبط با خورد و خوراک است که با مدیریت آن می توان تا میزان بسیاری از این هزینه ها را کاهش داد. یک راه ساده برای یافتن رستوران های اقتصادی و ارزان قیمت استفاده از اپلیکیشن Yemeksepeti است که امکان مقایسه قیمت ها و سفارش غذای بیرون بر را فراهم می کند. همچنین، صرف کردن وعده های غذایی در رستوران های نقلی محلی و غذاهای خیابانی می تواند تا میزان بسیار زیادی هزینه ها را کاهش دهد.

سفر به استانبول

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 10 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.