اطلاعات سفر فوت و فن های خرید اینترنتی بلیط هواپیما داخلی - اطلاعات سفر

خرید آنلاین بلیط هواپیما

در حال حاضر به سادگی می‌توان بلیط هواپیما را به‌صورت آنلاین تهیه کرد؛ اما مهم است که بدانیم چه نوع بلیطی را با چه قیمتی خریداری کنیم. در واقع نحوه جست‌وجو و انتخاب بلیط در هزینه نهایی سفر بسیار تاثیرگذار خواهد بود. با ما همراه شوید، تا در این مقاله شما را با انواع بلیط، نحوه خرید بلیط آنلاین و مهم‌ترین نکات رزرو آنلاین بلیط هواپیما آشنا کنیم.

چگونه بلیط هواپیما را آنلاین بخریم؟

ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش برای خرید بلیط، به ویژه بلیط پرواز، خرید آنلاین است. خرید بلیط هواپیما با کمک اینترنت هیچ‌گونه محدودیت زمانی ندارد، درصورتی که مراجعه به آژانس هواپیمایی در هر ساعتی ممکن نیست. همچنین در خرید اینترنتی، به سادگی می‌توانید ابتدا همه ایرلاین‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس بلیط مورد نظر خود را تهیه نمایید.

برای خرید اینترنتی بلیط می‌توانید به پلتفرم‌های معتبری که دارای خدمات پشتیبانی هستند، مراجعه کنید. در این پلتفرم‌ها پس از جستجوی مقصد در تاریخ مورد نظر، لیستی از بلیط‌های موجود در ایرلاین‌ها را مشاهده کرده و می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه و در نهایت بلیط خود را خریداری نمایید.

به این ترتیب شما بدون دغدغه هر زمان که خواستید با یک جستجوی ساده در اینترنت، می‌توانید فهرستی از بلیط‌های موجود برای مقصد مورد نظر خود را پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که در هنگام جستجوی بلیط، نوع آن و همچنین برخی از نکات را باید مورد توجه قرار دهید تا خریدی به‌صرفه داشته باشید.

نحوه خرید بلیط هواپیما آنلاین

کدام نوع بلیط را انتخاب کنیم؟

بلیط‌های هواپیما انواع مختلفی دارند که انتخاب هر کدام از آنها در هزینه سفر شما بسیار تاثیرگذار است. از یک منظر بلیط هواپیما را می‌توان شامل بلیط چارتری و بلیط سیستمی دانست.

بلیط‌های سیستمی،‌ انواعی از بلیط هستند که می‌توانید چندین ماه قبل از پرواز آن‌ها را جستجو و رزرو کنید. این بلیط‌ها قیمت ثابتی دارند که با نزدیک شدن به زمان پرواز معمولا تعداد آن‌ها محدودتر شده و قیمت‌شان افزایش پیدا می‌کند. مزیت بلیط سیستمی این است که می‌توانید با خیال راحت آن را هر زمان حتی زمان طولانی پیش از سفر خود تهیه و برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

نوع دیگر بلیط‌ها، بلیط‌های چارتری هستند. بلیط چارتری به یک سری از بلیط‌ها گفته می‌شود که توسط یک شرکت هواپیمایی اصطلاحا چارتر یا برای مدت مشخصی اجاره می‌شوند. بلیط چارتری معمولا قیمت کمتری از بلیط سیستمی دارد. یک نوع از آن تحت عنوان بلیط لحظه آخری شناخته می‌شود که معمولا چند روز تا چند ساعت قبل از پرواز به فروش می‌رسند. قیمت این بلیط‌ها گاهی یک سوم قیمت بلیط سیستمی است.

قابل ذکر است که بلیط چارتری با وجود اختلاف قیمت با بلیط سیستمی، از نظر خدمات ارائه شده هیچ گونه تفاوتی با آن ندارد. در واقع شما با شخصی که یک بلیط سیستمی خریداری کرده است، در صندلی‌های کنار هم قرار خواهید گرفت.

علاوه‌بر این، بلیط‌ها در کلاس‌های مختلفی فروخته می‌شوند که اصطلاحا به کلاس اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس معروف هستند. اکونومی همان‌طور که از نام آن پیداست، قیمت اقتصادی‌تری دارد و بیزینس کلاس‌ و فرست کلاس قیمت بیشتری دارند. البته امکانات ارائه شده در پرواز هر کلاس متفاوت خواهد بود.

فرست کلاس از بالاترین قیمت و بیشترین امکانات برخوردار است. البته این تفاوت‌ها در پروازهای داخلی که مسیر کوتاه‌تری دارند، شاید چندان اهمیت نداشته باشد.

خرید اینترنتی بلیط

نکاتی که هنگام رزرو پرواز باید به آن توجه کنیم

 

در هنگام خرید بلیط هواپیما توجه به برخی نکات می‌تواند به شما در یک خرید خوب و به‌صرفه کمک کند. در ادامه به برخی از این نکات کاربردی اشاره شده است.

  • در هنگام خرید ابتدا نوع بلیط خود را بررسی کنید. در ایام عادی سال بلیط‌های چارتری معمولا ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی هستند اما در ایام پرسفر در یک مقصد، قیمت همه بلیط‌ها افزایش پیدا می‌کند و ممکن است بلیط‌های چارتری نیز مانند سیستمی قیمت بالایی داشته باشند.
  • اگر با خانواده و کودکان سفر می‌کنید، بلیط‌های چارتری احتمالا گزینه به‌صرفه‌ای برای شما نخواهند بود. به این دلیل که در بلیط سیستمی قیمت بلیط برای کودک و بزرگسال متفاوت است، در حالی که چنین قانونی برای چارتری وجود ندارد.
  • نکته مهم دیگر در رابطه با زمان سفر شماست. بعضی از ایام سال معمولا ترافیک سفر بیشتری دارند و به های‌سیزن معروف هستند. در این ایام نه تنها قیمت بلیط بالاتر است بلکه پیدا کردن آن نیز مشکل خواهد بود. در این مواقع بهتر است خیلی زودتر برای رزرو بلیط و حتی رزرو اقامتگاه خود اقدام نمایید.
  • معمولا روزهای وسط هفته را برای سفر انتخاب کنید. چون بلیط هواپیما ارزان‌تر از پایان هفته و همچنین شنبه‌هاست.
  • در هنگام خرید، ایرلاین‌های مختلف را جستجو کرده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. البته هیچ‌گاه قیمت را فدای کیفیت نکرده و با ایرلاین‌های معتبر سفر کنید. به‌طور کلی جستجوی ایرلاین‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب نمایید.
  • تا حد امکان در برنامه سفر خود انعطاف داشته باشید، چراکه خرید یک بلیط لحظه آخری می‌تواند برای شما بسیار به‌صرفه باشد. البته این نوع از بلیط‌ها امکان کنسل کردن ندارند و در صورتی که برنامه سفر شما قطعی است، آن را تهیه کنید.
  • در صورتی که برای مقاصد خارجی بلیط تهیه می‌کنید و پرواز شما دارای توقف است، حتما زمان بین دو پرواز را در نظر بگیرید. تاخیر در پرواز و سایر موارد این چنینی را جدی بگیرید تا پرواز دوم را از دست ندهید.
  • هنگام وارد کردن اطلاعات برای خرید اینترنتی بلیط، تمامی مشخصات خود را به‌صورت دقیق وارد کنید. حتما توجه داشته باشید که این مشخصات مطابق با شناسنامه شما باشد. چراکه امکان تغییر آن به هیچ وجه وجود ندارد.
  • شرایط و مقررات ایرلاین را به‌طور کامل مطالعه کنید تا در مورد وسایل ممنوعه و شرایط پرواز اطلاع کافی به دست آورید.

در نهایت اینکه با مراجعه به پلتفرم‌هایی همچون mrbilit.com می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید و به آسانی برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 26 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.