اطلاعات سفر معرفی کوتاه تعدادی از محبوب ترین غذاهای آرژانتین - اطلاعات سفر

گوشت گاو پایه و اساس محبوب ترین غذاهای آرژانتین است. با ما در مقاله مشهورترین غذاهای آرژانتین همراه باشید تا کمی شما را با تعدادی از غذاهای معروف آرژانتین آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با محبوب ترین غذاهای آرژانتین برای شما جالب و مفید خواهد بود.

این مورد از محبوب ترین غذاهای آرژانتین گاهی پخته می شود و گاهی سرخ شده و می تواند گیاهی یا گوشتی باشد. مواد پر کننده رایج این مورد از مشهورترین غذاهای آرژانتین شامل مرغ، پنیر، ژامبون گوشت خوک، ذرت شیرین و کاپریس یا پنیر آبی هستند. گوشت گاوی که با دست خرد شده یا برش خورده، یک گزینه محبوب برای این غذا بوده و چاشنی هایی مثل زیره سبز، پیاز بهاره، تخم مرغ یا سیب زمینی پخته به آن اضافه می شوند.

امپانادا (empanada)

یکی دیگر از غذاهای معروف آرژانتین، کوریپن نام دارد که معمولا به عنوان یک جز اصلی در کباب بریانی به نام آسادو (asado) استفاده می شود. این ساندویچ سوسیس یک خوراک مختصر و ایده آل برای مسافران در حال حرکت است. شما می توانید این مورد از محبوب ترین غذاهای آرژانتین را در چیمیچری (chimichurri) غوطه ور کنید که یک نوع سس طعم دار بوده و از آویشن، جعفری، سیر، فلفل قرمز ورقه ورقه شده و سرکه ساخته شد.

کوریپن (choripan)

در حالیکه شیرینی پای آرژانتینی با عموزاده خود یعنی شیرینی ناپلئونی شباهت هایی را به اشتراک می گذارد، اما در نهایت این شباهت ها به پایان می رسند. خمیر پخته شده قطور پیتزا می خواهد تا بر روی سس گوجه فرنگی سبک باقی بماند، اما با مقدار زیادی از پنیر موزارلای آرژانتینی پوشیده می شود که آن را سنگین کرده و به سمت پایین می کشد. چاشنی های آن شامل زیتون سبز، آویشن و ورقه های خشک شده فلفل قرمز هستند. برخی از پیتزا فروشی های سنتی در بوینس آیرس پیتزاها را تکه ای می فروشند و آنان به نحوی طراحی شده تا غذایتان را ایستاده در پیشخوان بخورید.

پیتزا

یکی دیگر از مشهورترین غذاهای آرژانتین، میلانسا است. این غذا با نام اسکالوپ (escalope) در جهان شناخته و معمولا از گوشت گاو یا سینه مرغ تهیه می شود. یک لایه نازک از گوشت قبل از اینکه به پودر سوخاری آغشته شود، کوبیده شده و سپس یا آن را سرخ می کنند یا می پزند و چاشنی ها هیجان این غذا را افزایش می دهند. نوع دیگر این غذا میلانسا کابالو (caballo) به معنی تکه گوشتی است که روی آن یک تخم مرغ سرخ شده می گذارند و یک مدل آن لا ناپولیتنو (la napolitana) بوده که با پنیر و سس گوجه فرنگی سرو می شود.

میلانسا (Milanesa)

خوردن پنیر گرد و نرم پروولون (provolone) تا زمانیکه روی گریل پخش شده، یک تجربه عالی بشمار می آید. پروولیتا از شیر گاو درست شده، به یک خوراکی نرم و کش دار تغییر شکل می دهد و یک پیش غذای کلاسیک آرژانتینی برای آسادو یا کباب است. این مورد از غذاهای معروف آرژانتین در یک ماهیتابه با سایز مخصوص یا یک ظرف ساده با زر ورق گریل می شود. معمولا با آویشن مخلوط شده و باید بیرونش کمی ترد شود، در حالیکه داخلش کاملا آب شده است. شما می توانید برای چشیدن یک طعم خامه ای و در عین حال اسیدی، پنیر پرووولیتای شیر بز را امتحان کنید.

پروولیتا (Provoleta)

گوشت گاو در آرژانتین بسیار وسوسه انگیز است، بطوریکه که گیاهخواران هم گاهی اوقات برای خوردنش تسلیم می شوند. یک نمونه غذای خوب برای این مثال، آسادو بوده که به هر دو مدل پخت کباب یعنی کباب بریانی و راههای سنتی ایجاد می شود. این مورد از مشهورترین غذاهای آرژانتین یکی از مهمترین اتفاقات اجتماعی بوده و در هر آخر هفته خانواده و دوستان را در کنار هم جمع می کند.

آسادو (Asado)

خوردن استیک لاما در شمال غربی آرژانتین پدیده ای رایج است. این مورد از غذاهای معروف آرژانتین می تواند در امپناداس (empanadas)، تاس کباب یا به عنوان استیک مستقل استفاده شود. برخی از رستوران های لوکس از آن در کارپاچیو (carpaccio) و استیک تارتاره (tartare) استفاده می کنند.

لاما (Llama)

به لطف وجود ذرت، هومیتا یک میان وعده خوشمزه یا یک وعده غذایی کامل خوش طعم شکل می گیرد. هنگامیکه بسته بندی ورق های ذرت باز شده، خمیر ذرت داخل آن نمایان می شود. این بسته بندی بطور کامل بخار داده یا جوشانده می شود. مواد تشکیل دهنده آن ذرت تازه و شیر، چاشنی ها و برخی اوقات پنیر بز بوده که برای پف دادن به آن اضافه می شود.

هومیتا (Humita)

لوکرو یک خورشت دلچسب بوده که بطور سنتی در ۲۵ ماه می سرو می شود. این غذا از ذرت سفید، گوشت گاو یا گوشت خوک، سیرابی و کوریزو قرمز و همچنین سبزیجات دیگر مثل لوبیای سفید، کدو مسمایی و کدو تنبل و چاشنی هایی مانند زیره سبز و برگ بو درست شده و یک کاسه از این وعده غذای خوش طعم گرمایی ایده آل را در زمستان به ارمغان می آورد. این غذا می تواند با مقداری از سس کوئیکوئِریمیچی بهتر شود که یک سس سالسای تند بوده که از پاپریکا، پیاز بهاره و چیلی تهیه می شود.

لوکرو (Locro)

برخی از آرژانتینی ها می گویند که خوردن یک قاشق دولسه ولتی به خودی خودی یک وعده غذایی حساب می شود. یک اختراع بهتر بستنی دولسه ولتی (dulce de leche-flavor helado) است و هر مغازه بستنی فروشی که این بستنی را نداشته باشد، خیلی زود از کسب و کار خارج می شود. مزیت این بستنی آرژانتینی این است که غلیظ و خامه ای بوده و نسبت به نمونه ایتالیایی (Italian gelato) هزینه کمتری دارد. برای آخرین سورپرایز شکری میتوان نان قیفی های دی دی ال (DDL) را با مقدار کم یا زیادی از سس های دی دی ال مخلوط کرد.

دولسه ولتی (Dulce de leche)
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها