اطلاعات سفر چگونه در 48 ساعت در استانبول گردش کنیم؟ - اطلاعات سفر

چگونه در ۴۸ ساعت در استانبول گردش کنیم؟

استانبول بزرگترین شهر اروپا محسوب می‌شود که آن را محل تلاقی شرق با غرب توصیف می‌کنند. این شهر تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی می‌باشد که در هیجان انگیز بودن سفر یه این شهر تأثیر بسیاری دارد.

برای خرید بلیط هواپیما استانبول یا بلیط هواپیما ترکیه می‌توانید به سایت ارزان بلیط مراجعه کنید. پشتیبانان آنلاین آسمان هفتم، ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما مسافران عزیز می‌باشند.

در مدت ۴۸ ساعت در استانبول، می‌توانید به یک کنسرت جاز بروید، در باغ لیمو نوشیدنی بنوشید، از مساجد و کلیساهای ارتدکس دیدن کنید و بین قاره‌ها با قایق بادبانی به تماشای غروب آفتاب بروید.

روز اول: خیابان های شهر را کشف کنید و به کلیساهای ارتدکس نگاه کنید

روز خود را با یک صبحانه سنتی ترکی در کافه Privato، واقع در خیابان سنگفرش شده در گالاتا – محله‌ای که به‌خاطر میراث یونانی، فروشگاه‌های صنایع دستی و نوازندگان خیابانی معروف است، شروع کنید.

شکم خود را با پنیرهای محلی، زیتون، مرباهای خانگی، بال کیماک (خامه با عسل)، گوزلمه (نان مسطح با ماست)، منمن (تخم مرغ همزده به سبک ترکی)، سالاد، برش‌های سوسیس تند و مقدار زیادی چای پر کنید.

بعد برای پیاده روی به برج گالاتا، برجی سنگی که در سال ۱۳۴۸ توسط جنواها ساخته شد، آماده شوید. صف بازدید از اینجا می تواند بسیار طولانی باشد، اما ارزش صبر کردن را دارد تا از مناظر پانوراما ۶۳ متری (۲۰۶ فوت) استانبول از بالا لذت ببرید.

از برج، به سمت پایین بروید و از پل گالاتا عبور کنید – می‌توانید پیاده روی کنید یا با تاکسی از روی آن عبور کنید – به محله بالات، که خانه ساختمان‌های رنگارنگ و بوتیک‌های قدیمی دارد بروید.

به داخل گالری های هنری نگاهی بیندازید و یک فنجان قهوه در کافه‌ای که در بین وبلاگ‌نویس‌های اینستاگرام به دلیل دکوراسیون فیروزه‌ای‌اش محبوب است، بنوشید. پس از آن، از کلیسای جامع سنت جورج، یک قطعه حیاتی از تاریخ ارتدکس دیدن کنید.

در اواخر بعد از ظهر، با تاکسی یا اتوبوس  به میدان تقسیم، مرکز غیررسمی استانبول بروید و در خیابان استقلال قدم بزنید. این خیابان که روزانه بیش از ۳ میلیون نفر از آن بازدید می کنند، مملو از لباس فروشی ها، کتاب فروشی ها، گالری های هنری، سینما، شیرینی فروشی ها و رستوران ها است.

برای صرف شام به ینی لکانتا بروید، رستورانی که یک دگرگونی مدرن را بر روی غذاهای سنتی ترکیه ایجاد کرده است. شب های استانبول به ندرت زود به پایان می رسد، و اگر دوست دارید یک نوشیدنی بنوشید، به باغ لیمو، یک کافه در باغ که به خاطر کوکتل های لیموی خانگی اش مشهور است، سر بزنید.

روز دوم: دیدنی های اصلی استانبول را ببینید و به سمت آسیا حرکت کنید

صبح – نقطه ملاقات بین ادیان را کاوش کنید

ساعت ۹ صبح قبل از اینکه صف خیلی طولانی شود، به ایاصوفیه بروید. این مکان به عنوان یکی از نمادهای اصلی استانبول، نقطه تلاقی بی نظیری بین امپراتوری ها، شرق و غرب، اسلام و مسیحیت است. ایاصوفیه که توسط امپراتوری بیزانس در سال ۵۳۷ پس از میلاد ساخته شد،اینجا یک کلیسا بود تا اینکه در سال ۱۴۵۳ سلطان محمد شهر را فتح کرد و این بنای دیدنی را به مسجد تبدیل کرد.

امروزه، ایاصوفیه به عنوان یک موزه عمل می‌کند و هم نوشته‌های اسلامی و هم مجسمه‌های مسیحی را به نمایش می‌گذارد، که به عنوان یادآوری چگونگی همزیستی ادیان متفاوت است.

از ایاصوفیه، چند دقیقه پیاده روی کنید تا به مسجد سلطان احمد، که به مسجد آبی نیز معروف است، برسید. این مسجد که با بیش از ۲۰۰۰۰ کاشی و سرامیک آبی پوشانده شده است، هم در بین گردشگران و هم در بین نمازگزاران محبوب است.

بعد از ظهر – از معروف ترین کوفته استانبول لذت ببرید

یک استراحت ناهار را در Sultanahmet Köftecisi Selim Usta که به خاطر کوفته (کوفته بره کبابی) با برنج، سالاد لوبیا و سوپ عدسش، معروف است. کاخ توپکاپی، محل اقامت سابق سلاطین عثمانی، تنها ۱۵ دقیقه پیاده با شما فاصله دارد.

عصر – غروب خیره کننده را از بسفر تماشا کنید

از منطقه سلطان احمد، سوار خط T1 تراموا به سوی ایستگاه Eminönü شوید و با کشتی به سمت Kadıköy در ساحل آسیایی استانبول بروید. سفر نیم ساعته با قایق بین قاره ها مناظر بی نظیری از بسفر و خط افق شهر ارائه می دهد.

هنگامی که در Kadıköy هستید، در خیابان های فرعی پر جنب و جوش قدم بزنید و برای صرف شام به چیا سوفراسی بروید. این رستوران غذاهای هر منطقه در ترکیه را سرو می کند.

قبل از انتخاب سالاد تازه و نوشیدنی آیران، به پیشخوان بروید و در مورد غذاهای بپرسید. تعدادی کافه در Kadıköy وجود دارد که Karga که مکانی با موسیقی پرجنب‌وجوشش، محبوب‌ترین آنهاست.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.