اطلاعات سفر آمادگی 123 مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی - اطلاعات سفر

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، آمادگی ۱۲۳ مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی مطرح شد.

فرزاد شریفی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام گفت: ۱۲۳ مرکز اقامتی به شکل های گوناگون در این استان برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب سفر برای اقشار مختلف است.

شریفی با بیان اینکه نوروز سال جاری یک نوروز متفاوت با سالهای گذشته خواهد بود، چرا که با ایام ماه مبارک رمضان مصادف است، تاکید کرد: هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی در استان برای ارائه خدمات بهتر در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه تعداد هتل ها در سطح استان ۱۰ واحد است، اضافه کرد: سه مهمان پذیر، ۵۶ واحد بومگردی و ۵۴ واحد خانه مسافر نیز در استان ایلام آمادگی خدمات رسانی به مردم را در ایام نوروز دارند و در مجموع ۱۲۳ مرکز برای اسکان و پذیرایی از مسافران پیش بینی شده است.

شریفی با بیان اینکه پیش بینی می شود شروع سفرهای نوروزی از ۱۸ اسفند سال جاری باشد، یادآور شد: دائر کردن بازارچه های موقت صنایع دستی، بهره گیری از توان تشکل های خصوصی و سازمان های مردم نهاد، استقرار راهنمایان مجوزدار در اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه پایگاه های میراث فرهنگی در محل آثار تاریخی مهم و معرفی و شناسایی آثار و جاذبه های گردشگری استان ایلام از جمله فعالیت هایی است که در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گرفته است.

او افزود: مدارس، مساجد و حسینیه های سطح استان با همکاری آموزش و پرورش و کل اوقاف و امور خیریه در ایام نوروزی نیز آمادگی لازم را برای حضور گردشگران دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره با اقدامات ویژه ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر در ماه مبارک رمضان گفت: الزام به رعایت شئونات ماه مبارک توسط تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی، پذیرایی از میهمانان با افطار ساده در مراکز اقامتی و…از جمله این اقدامات است.

شریفی با اشاره به تقارن نوروز و رمضان و برگزاری آیین ها و رسومات مذهبی این ماه در استان ها از چهارم فروردین اظهار کرد: در ساعات شلوغ نزدیک به اذان در سطح شهرها طرح های ترافیکی شکل می گیرد که استقرار گشت های انتظامی برای ساعات پس از افطار در پارک ها و تفرجگاه ها ضرورت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از ایجاد کمپین سی شصت برای اطلاع رسانی و همچنین رعایت حال رانندگان و مسافران نوروزی و جلوگیری از حوادث احتمالی در حاشیه شهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد، با ایجاد این کمپین میتوان از حوادث احتمالی در ورودی شهر پیشگیری کرد.

آمادگی 123 مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 31 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها