اطلاعات سفر ارائه توضیحاتی درباره افزایش نرخ هتلها که به روال هر سال در مهر اتفاق می افتد - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، ارائه توضیحاتی درباره افزایش نرخ هتلها که به روال هر سال در مهر اتفاق می افتد، صورت پذیرفت.

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران اظهار کرد: افزایش نرخ بطور رسمی هنوز اعمال نشده است. از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استعلامی از بانک مرکزی شده تا نرخ تورم را رسما اعلام کند؛ چرا که قیمت گذاری هتلها هر سال براساس شاخص تورم صورت میگیرد.

او اضافه کرد: هرچند رشد قیمت ها در هتلها هیچ وقت متناسب با نرخ تورم نبوده و معمولا برای رعایت حال مردم، افزایش قیمت ها کمتر از نرخ تورم صورت گرفت، طوریکه هرگز فاصله آن با تورم پر نشده است.

رئیس جامعه هتلداران ایران درباره افزایش قیمتی که پیش از اعلام رسمی در برخی هتلها اتفاق افتاده، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: نرخنامه هتلها و هتل آپارتمان ها گاهی به صورت استانی و براساس ضوابط آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت و با مشارکت تشکل استانی تعیین می شود، ممکن است افزایش نرخ ها به این شکل اتفاق افتاده باشد، ولی ما برای اعلام میانگین و سقف افزایش قیمت ها منتظر پاسخ استعلام بانک مرکزی هستیم.

حمزه زاده با بیان اینکه رشد اقامت در هتلها برخلاف اظهارات برخی مسئولان قابل تسری به همه استان ها و شهرستان ها نیست، اظهار کرد: اگرچه وضعیت اقامت در شهریور به نسبت دیگر ماههای سال خوب بود، اما هتلها در مهر اوضاع خوبی نداشتند، سفر بسیاری از گردشگران خارجی به ایران لغو شد. علاوه بر این، درصد رشد اقامت در همه استان ها و شهرها یکسان نیست، درحالیکه وضعیت اقامت در هتلهای استان های اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و استان های شمالی خوب بود، در چهارمحال و بختاری ۱۰ درصد ظرفیت هتلها تکمیل شد. ضریب اشغال هتلها در همدان نیز به نسبت سالهای گذشته رضایت بخش نبود و استان های جنوبی هم وضعیت چندان خوبی نداشتند.

او سپس گفت: درآمد هتلها درحال حاضر در بدترین وضعیت خود بسر می برد؛ چرا که با توجه به افزایش هزینه ها در تمام بخش ها، درآمد هتل به هیچ وجه کفاف هزینه ها را نمی دهد. ما هرچه جلوتر می رویم حاشیه سود هتلها کمتر می شود.

حمزه زاده همچنین درباره جریمه هایی که هتلها در پی لغو سفر گردشگران خارجی به ایران دریافت می کنند، اظهار کرد: در این مورد تابع قوانین کنسلی تأسیسات اقامتی هستیم. ضمن آنکه در این آیین نامه ضوابط کنسلی تورها و آژانس ها واضح است، معمولا قراردادها توافقی تنظیم می شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه درباره تحولات اخیر مجمع ملی تشکل های خصوصی گردشگری و برگزاری جلسات موازی اظهار کرد: قطعا که اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما بیشتر سوءتفاهم پیش آمده است، هر زمان چنین اتفاقی رخ دهد باید به قاضی مراجعه کرد. به هر حال، مجمع ملی تشکل های گردشکری تابع اساسنامه است، ۱۶ تشکل خصوصی نیز عضو آن هستند. هرچند این تشکل در جایی بطور قانونی ثبت نشد، اما اساسنامه آن در سال ۱۳۹۵ تایید شده است که پس از اصلاح آن امکان اینکه سایر اعضا برای ریاست مجمع کاندیدا شوند، وجود دارد.

او درباره ثبت نشدن مجمع ملی تشکل های گردشگری بیان کرد: سیاست ما این بود که مجمع ثبت نشود و بیشتر یک گردهمایی مشورتی باشد. ما همچنان نمی خواهیم این مجمع را ثبت کنیم.

حمزه زاده درباره انتقادهایی که به عملکرد این مجمع وارد شده و بر همین اساس از سوی تعداد دیگری از تشکل ها به رأی گیری گذاشته شد، گفت: برخلاف این اظهارات، عملکرد این مجمع اتفاقا بیش از حد تصور، مثبت بوده است؛ معافیت های مالیاتی و تغییر ساختار در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تبدیل آن به وزارتخانه از جمله اقدامات این مجمع بوده است، ضمن آنکه اعضای آن با نمایندگان مجلس جلسه های اثرگذار و خوبی دارند که در هیچ یک از این موارد فقط نفع هتلها پیگیری نشده و مطالبات تمام تاسیسات گردشگری مطرح و پیگیری شده است.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران تاکید کرد: همه ما به عنوان تشکل های خصوصی گردشگری به اتحاد فکر می کنیم، چون صنعت گردشگری درحال حاضر به انسجام و اتحاد، بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد.

ارائه توضیحاتی درباره افزایش نرخ هتلها که به روال هر سال در مهر اتفاق می افتد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 225 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 25 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها