اطلاعات سفر افزایش اقامتگاه های بوم گردی سمنان به بیش از 120 واحد - اطلاعات سفر

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افزایش اقامتگاه های بوم گردی سمنان به بیش از ۱۲۰ واحد صورت می گیرد.

حمیدرضا دوست محمدی بیان کرد: افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی نقش مؤثری در رشد و توسعه گردشگری در استان سمنان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: گردشگری عامل مهمی برای برون رفت کشور از درآمدهای نفتی است و مهمترین بخش توسعه گردشگری، آگاه سازی، آموزش و اطلاع رسانی است.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردم و به خصوص شوراها در افزایش استقبال عمومی از گردشگری گفت: معرفی جاذبه ها و داشته های فرهنگی استان، برند سازی و توسعه منطقه ای در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان است.

دوست محمدی با بیان اینکه باید تعاملات گردشگری میان استان های همجوار انجام شود تا از ظرفیت های بین استانی استفاده شود، ادامه داد: استراتژی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان فرهنگسازی و اطلاع رسانی است.

استاندار سمنان گفت: ابنیه تاریخی و گردشگری موجود در استان که سرمایه گذار بخش خصوصی آمادگی سرمایه گذاری در آنها را دارد، احصاء و ارائه شود.

سید محمدرضا هاشمی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با برنامه ریزی منسجم و قابل اجرا باید تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد واحدهای بوم گردی را افزایش دهد.

استاندار سمنان گفت: شهرداری های استان مکلفند تا زمین ایجاد بازارچه صنایع دستی را در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دهند.

هاشمی تأکید کرد: باید کار گروهی از اساتید دانشگاه، سازمانهای مردم نهاد و سایر اقشار مختلف و آگاه جامعه در قالب کمیته هم اندیشی و با هدف توسعه گردشگری استان تشکیل شود.

او با بیان اینکه باید با همکاری تمام دستگاه های مرتبط، ۸ بازارچه صنایع دستی را در شهرستان های استان ایجاد شود، گفت: از این پس برای تعیین دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان، ضمن انجام مصاحبه تخصصی، نظر مساعد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اخذ شود.

افزایش اقامتگاه های بوم گردی سمنان به بیش از 120 واحد
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.