اطلاعات سفر تشکیل انجمن های مردمی یکی از راههای موثر در حفاظت از میراث فرهنگی اردبیل است - اطلاعات سفر

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تشکیل انجمن های مردمی یکی از راههای موثر در حفاظت از میراث فرهنگی اردبیل است.

نادر فلاحی در جلسه با معاون دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل و اعضای یگان حفاظت اداره کل گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در یگان حفاظت میراث فرهنگی، یکی از راههای موثر برای موفقیت در امر حفاظت و صیانت از آثار طبیعی و تاریخی استان فعالیت انجمن های مردمی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: از یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی میخواهم که انجمن های مردم نهاد را به منظور حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان در تمام شهرستان ها و بخش ها تشکیل دهند.

او تاکید کرد: تعداد نیروی انسانی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان محدود است و نمیتوان با این تعداد نیرو از همه آثار تاریخی و فرهنگی استان حفاظت کرد و به همین دلیل همکاری با نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه، مرزبانی و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل قرار دارد.

فلاحی با اشاره به اهمیت حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی گفت: یگان حفاظت پیشانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و همه روسای شهرستان ها باید با تمام قوا با یگان حفاظت به منظور حفظ و صیانت از آثار تاریخی استان همکاری کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: لازم است که در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی استان فرهنگسازی و اطلاع رسانی اتفاق بیفتد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اطلاع رسانی انجام دهد.

حسن شاهی افزود: کارت ضابط قضایی در حوزه میراث فرهنگی برای ۳۰۰ نفر از نیروهای بسیج در سطح استان صادر شده و برای ۳۰۰ نفر دیگر نیز در حال صدور است که میتوان از این ظرفیت در حفاظت از میراث فرهنگی استان استفاده کرد.

در انتهای این جلسه، کارت ضابط قضایی تعدادی از نیروهای یگان حفاظت و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از سوی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اهدا شد.

تشکیل انجمن های مردمی یکی از راههای موثر در حفاظت از میراث فرهنگی اردبیل است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 27 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها