اطلاعات سفر جاذبه‌های گردشگری ساسکاچوان در کانادا - اطلاعات سفر

ساسکاچوان کانادا از قابلیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف برخوردار است و همین امر باعث جذب گردشگران از سرتاسر دنیا به این نقطه شده است. علاوه‌براین دانشجویان، سرمایه گذاران و حتی مهاجرانی که قصد اقامت دائم در کانادا را دارند، این استان را انتخاب می‌کنند.

جاذبه های ساسکاچوان

ساسکاچوان در منطقه‌ای دشتی یا چمنزار واقع شده است که از غرب با آلبرتا، از شرق با مانیتوبا، از شمال با مناطق شمال غربی و از جنوب با ایالت‌های مونتانا و داکوتای شمالی آمریکا همسایه است. ساسکاچوان آفتابی‌ترین استان کانادا است. این استان حدود بیش از ۱٫۱ میلیون نفر جمعیت دارد که  پایتخت آن شهر رجینا با تقریباً ۲۴۰۰۰۰ نفر جمعیت بوده و ساسکاچوان، بزرگترین شهر آن، با جمعیت ۳۰۰،۰۰۰ نفر به شمار می‌آید.

ساسکاچوان، یا سَسکَچوان، دشت و استانی شمالی در غرب کانادا و تنها استان بدون مرز طبیعی این کشور است. وسعت استان ساسکاچوان ۶۵۱٬۹۰۰ کیلومتر مربع است که نزدیک به ۱۰ درصد آن آب شیرین و عمدتاً شامل رودخانه‌ها، مخازن و ۱۰۰٬۰۰۰ دریاچه موجود در این استان می‌شود. ساسکاچوان خانه ۷۲ نفر از اولین ملل کانادا است و زمین‌های ذخیره شده در سراسر استان پراکنده است. از لحاظ تاریخی، مهاجران به دلیل در دسترس بودن قطعات وسیع زمین حاصلخیز به ساسکاچوان جذب شدند. امروزه عمدتاً این استان به دلیل برخورداری از اقتصاد مدرن با رشد سریع، مهاجران جدید را برای ساختن زندگی در ساسکاچوان جذب می‌کند.

با جاذبه‌های گردشگری ساسکاچوان در کانادا آشنا شوید!

در ادامه با جاذبه‌های توریستی ساسکاچوان آشنا خواهیم شد. اگر شما نیز قصد سفر تفریحی به این استان را دارید، اولین قدم آشنایی با مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا است.

پارک ملی پرنس آلبرت

این پارک که یکی از مناطق معروف استان ساسکاچوان محسوب می‌شود و پوشیده از درختان صنوبر در نزدیکی دریاچه‌های شفاف است. مناظر بکر و طبیعی همینطور حیات وحش یکی از دیدنی‌های اصلی این پارک بوده و مناطق کوهستانی آن قدمتی چند هزار ساله دارد.

موزه رمای مدرن

موزه رمای مدرن در ساسکاچوان واقع شده است که در اصل به هنر معاصر و مدرن می‌پردازد. این نمایشگاه دارای ۳ طبقه بوده که مجموع گالری‌های آن ۱۱ عدد است. از دیگر موارد استفاده این موزه می‌توان به: سالن تئاتر، فروشگاه، رستوران، استودیو‌های آموزشی و محوطه بازی برای کودکان اشاره کرد. از جمله آثار هنرمندان کانادایی و بین‌المللی مانند: استن داگلاس و جیمی دورهام در کلکسیون دائمی این موزه قرار داده شده است. ضمن انکه امکان برگزاری گالری‌های موقتی در این نمایشگاه برای علاقمندان امکان پذیر خواهد بود. از دیگر دیدنی‌های این موزه می‌توان آثاری مانند چاپ‌های لينولئوم و سرامیکی پیکاسو را نام برد ک در بخشی از این موزه برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

جنگل درختان خمیده (کروکد بوش)

جنگل درختان خمیده که به کروکد بوش نیز معروف است، در شمال غربی استان ساسکاچوان واقع شده و پوشیده از درختان صنوبر لرزانی است که حس فیلم‌های ترسناک را القا می‌کنند. درختان وهم‌آلود در این جنگل به گونه‌ای درهم پیچیده‌ و رشد کرده‌اند که یادآور نقاشی‌‌های سالوادور دالی است. حالت عجیب این درختان باعث شده تا ساکنین این منطقه و محلیان به نقل داستان‌های ارواح و ترسناک بپردازند. پس از تحقیقات دانشمندان دریافتند که یک جهش ژنتیکی موجب شده تا تنه درختان به این حالت و در هم تنیده در این ناحیه رشد کنند. توریستان و مهاجران می‌توانند از میان این درختان، در مسیرهای جنگلی قدم بزنند و تجربه‌ای بی‌نظیر و منحصربفرد داشته باشند.

جاذبه های ساسکاچوان

موزه توسعه غربی ساسکاچوان

یکی از موزه‌هایی که چگونگی پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی در شهرهای مختلف استان ساسکاچوان را نمایش می‌دهد، موزه توسعه غربی ساسکاچوان است. در این موزه می‌توان زندگی اجتماعی مردم را که در سده ۱۰۰ به نمایش درآمده است در ۲۰ ساختمان مجزا مشاهده نمود. از اماکن بسیار دیدنی و جذاب این موزه می‌توان به کافه بوم‌تاون اشاره کرد که از دکوری با قدمت چند ده ساله برخوردار بوده و متعلق به سال ۱۹۱۰ است. در این کافه می‌توان انواع غذاهای خانگی و همینطور دسرهای متنوع را امتحان کرد. همچنین این امکان برای بازدیدکندگان فراهم است تا  قرارهای ملاقات، گردهمایی، ورکشاپ و مراسم عروسی را در این موزه برگزار نمایند.

موزه سلطنتی ساسکاچوان

این موزه در سال ۱۹۰۶، افتتاح شده و اولین موزه در ساسکاچوان کانادا به‌شمار می‌رود. هدف از موزه، نگهداری و حفظ گونه‌های طبیعی و ابزار تاریخی و قوم‌‌شناسی بوده است. گالری‌های موزه را می‌توانید با نام‌های علوم زمین، اقوام اولیه، علوم زندگی و تی‌رکس بازدید نمایید. مجموعه موزه بیش از ۳.۵ میلیون قطعه را خود جای می‌دهد که سه میلیون قطعه آن مرتبط با باستان‌شناسی بوده و ۲۵۰ هزار حشره، ۳۷ هزار و پانصد فسیل، ۱۰ هزار پرنده، ۶۵۰۰ هزار گیاه، چهار هزار عنکبوت، سه هزار و ۷۰۰ پستاندار، ۵۰۰ خزنده و ۳۰۰ ماهی می‌شود.

پارک واسکانا سنتر

پارک واسکانا سنتر از مساحتی برابر با ۹۳۰ هکتار برخوردار است. این پارک در کنار دریاچه واسکانا در شهر رجینا که یکی از بزرگترین شهرهای استان ساسکاچوان به شمار می‌آید، واقع شده است. این دریاچه  مصنوعی بوده که در سال ۱۸۸۳، به دلیل ساخت سد بر روی رودی که در اثر جریان فصلی واسکانا بوجود می‌آید، برای ذخیره آب مورد نیاز شهر و همینطور به منظور احداث خط آهن، شکل گرفت. از سازه‌ها و بخش‌های این پارک می‌توان به: پل یادبود آلبرت، مجسمه برمه که نشانی از ملکه الیزابت سوار بر اسب است، باغ‌های ملکه الیزابت، یادبود جنگ ساسکاچوان و یادبود والتر اسکات اشاره نمود. از دیگر اماکن دیدنی این پارک همچنین عبارتند از: موزه سلطنتی ساسکاچوانو، سینمای آی‌مکس کرامر، مرکز اسکیت‌برد واسکانا.

دریاچه لیتل مانیتو

دریاچه‌ لیتل مانیتو که توسط سرخ پوستان این ناحیه به روح بزرگ نیز معروف شده ، به دلیل برخورداری از آب‌های سرشار از مواد معدنی مشهور شده است. آب این دریاچه از چشمه‌های زیرزمینی تامین می‌شود و به همین علت دارای میزان بالایی از سدیم، پتاسیم و منیزیم بوده که در نهایت منجر به شوری بیش از حد آب شده است. همین باعث شده تا تنها موجودات زنده دریاچه میگوهایی آب‌شور باشند. قایقرانی بر روی دریاچه یا آبتنی از دیگر تفریحاتی بوده که می‌توان در بازدید از این منطقه، از آنها لذت برد. همچنین اقامت در روستاهای کوچک توریستی واتروس و مانیتو بیچ که در نزدیکی دریاچه واقع شده‌اند، از دیگر مزایای این دریاچه برای توریستان محسوب می‌شود.

پارک مزرعه جنگلی و باغ وحش ساسکاچوان

قدمت پارک مزرعه جنگلی و باغ وحش ساسکاچوان به سال ۱۹۶۶ بازمی‌گردد. این پارک جنگلی ‌به‌عنوان یکی از سایت‌های تاریخی ملی کانادا به ثبت رسیده است. یکی از دیدنی‌های این پارک خانه تاریخی با سبک معماری جورجی بوده که در سال ۱۹۱۳ ساخته شده است. قطار تور راهنما، باغ‌ مراقبه، محوطه پیک‌نیک، برکه ماهیگیری، باغ میراث رز و باغ وحش که از ۸۰ گونه جانوری برخوردار است از دیگر دیدنی‌های این پارک به شمار می‌آید.

جاذبه های ساسکاچوان

در هر صورت با سفر به استان ساسکاچوان می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری بسیاری روبررو شوید که موارد ذکر شده در این مطلب، تنها بخش کوچکی از دیدنی‌های این استان معروف در کانادا محسوب می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 9 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.