اطلاعات سفر جاهای تفریحی مشهد نزدیک حرم - اطلاعات سفر

مشهد از شهر هایی است که محبوبیت بالایی برای گردشگران و زائران دارد. حتما یک بار به مشهد سفر کرده اید و از زیارت حرم امام رضا ع بهره مند شده اید. قدم زدن در این بارگاه ملکوتی، روح و جان انسان را جلا می دهد و می تواند شیرین ترین لحظات را در ذهنتان ثبت کند. برای این که بتوانید در کنار زیارت، از مکان های دیدنی و تفریحی نزدیک حرم بهره مند شوید، بهتر است محل اقامت خود را از میان هتل های ۵ ستاره نزدیک حرم انتخاب کنید. هتل های مشهد نزدیک حرم با غذا که تنوع بالایی از لحاظ خدمات درجه یک و عالی دارند، می تواند در تصمیم گیری شما برای رزرو محل اقامت مناسب، کمک شایانی نماید.

موزه آستان قدس، از مکان های دیدنی نزدیک حرم

شاید برایتان جالب باشد که در خود حرم مطهر امام رضا (ع) نیز مکان های دیدنی و آرامگاه هایی وجود دارد که می توانید در کنار زیارت، اوقات فراغت خود را با آن ها پر کنید. یکی از مهم ترین جاهایی که در حرم امام رضا (ع) توجه گردشگران و زائران را به خود جلب می کند، مجموعه موزه های آستان قدس رضوی است که در ضلع شرقی صحن کوثر قرار دارد. این موزه در حرم مطهر آثاری بسیار ارزشمند و کهن دارد که از تنوع بالایی برخوردار است. شما می توانید انواع اثرهای هنری و تجسمی را در موزه آستان قدس تماشا کنید. در ادامه چند نمونه از آن ها را برایتان بیان می کنیم.

  • گنجینه سلاح
  • گنجینه ساعت
  • گنجینه فرش
  • گنجینه قرآن
  • گنجینه سکه و اسکناس
  • گنجینه ظروف
  • گنجینه نجوم

بازار رضا، معروف ترین مرکز خرید نزدیک حرم

در سفر مشهد، نزدیکی محل اقامت به حرم جهت دسترسی راحت به مراکز خرید اطراف آن، دغدغه بسیاری از زائران است. معرفی هتل های مشهد نزدیک حرم با غذا، بسیار می تواند در انتخاب محل اقامت میان انواع هتل های ۵ ستاره موثر باشد. شما می توانید بعد از رزرو هتل، با رفتن به بازار رضا مشهد، با یک تیر دو نشان بزنید. این بازار قدیمی در میدان فلکه آب در نزدیکی حرم قرار دارد و مغازه های زیادی در آن وجود دارد که محصولات متنوعی را برای خرید سوغاتی های جذاب و پرطرفدار مشهد ارائه می دهند. علاوه بر این تماشای معماری قدیمی و جالب حجره های این بازار می تواند برای شما لذت بخش باشد.

آرامگاه نادرشاه، باغی باصفا در نزدیکی حرم

آرامگاه نادرشاه افشار یکی از نزدیک ترین مکان های دیدنی اطراف حرم است که فضایی دنج و با صفا دارد. نادرشاه از پادشاهان جنگجو و قدرتمند سلسله افشاریان بود که در دوران حکومت خود باعث گسترس بسیاری از مرزهای ایران شد. جالب است بدانید در باغ سرسبز نادری موزه ای وجود دارد که شامل ابزار جنگی این پادشاه و اسلحه های قدیمی می باشد. اگر به فضای های تاریخی علاقه مند هستید، دیدن از باغ نادری و موزه آن می تواند برایتان لذت بخش باشد. آرامگاه نادرشاه بسیار به حرم نزدیک است، شما می توانید بعد از زیارت به چهارراه شهدا بروید و با تهیه بلیط از آن دیدن کنید.

خانه داروغه مشهد از زیباترین مکان های نزدیک حرم

امروزه خانه های آپارتمانی دیگر حال و هوای خانه های سنتی و قدیمی را ندارد. اگر شما هم دلتان برای حیاط خانه  مادربزرگ تنگ شده است، می توانید در سفر به مشهد سری به خانه داروغه بزنید. این مکان را روس ها به دستور محمدیوسف ‌خان ساخته اند. آدرس خانه تاریخی داروغه در نزدیکی حرم، خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران، کوچه داروغه می باشد. برای ورود به خانه ابتدا وارد حیاطی می شوید که حوضی زیبا در وسط آن قرار گرفته است و روبرو شما ساختمان دو طبقه ای وجود دارد که با ستون ها و پنجره های خاص طراحی شده است. سپس می توانید از کنار حوض آبی رنگ عبور کنید و پله ها را بالا بروید تا با فضای داخلی خانه هم آشنا شوید.

پارک میرزا کوچک خان

در کنار زیارت امام رضا (ع)، اگر می خواهید از طبیعت لذت ببرید و فرصتی برای فرزندان خود برای بازی و تفریح پیدا کنید، پارک میرزا کوچک خان می تواند پیشنهاد خوبی به عنوان مکان تفریحی نزدیک حرم باشد. این پارک در خیابان دانش غربی، نرسیده به بازار هفده شهریور واقع شده است. داشتن خدمات رفاهی و تفریحی مانند استخر و کتابخانه مخصوص کودکان محبوبیت آن را بیشتر می کند.

جمع بندی

وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، این شهر را به یکی از توریستی ترین شهر های ایران تبدیل کرده است. امروزه مشهد نسبت به گذشته جذابیت و محبوبیت بیشتری دارد زیرا تمام امکانات رفاهی و تفریحی برای پذیرش زائران در نظر گرفته شده است. دسترسی و رزرو هتل های ۵ ستاره و درجه یک با امکانات و خدمات عالی در نزدیکی حرم و هم چنین دسترسی آسان به مراکز تفریحی و خرید می تواند این علاقه مندی را دوچندان کند. در سفر به مشهد شما می توانید حس و حال معنوی خوبی را تجربه کنید و در کنار آن از جاهای تفریحی مشهد نزدیک حرم نیز دیدن کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 30 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.