اطلاعات سفر جزیره مارتینیک؛ زیبایی اسرارآمیز در بطن آمریکای جنوبی - اطلاعات سفر

شاید بسیاری از شما اگر قرار باشد به سفری خارج از کشور بروید، اغلب کشورهای اروپایی را برای این منظور انتخاب می کنید. البته که انتخابتان بسیار هوشمندانه است، چرا که این کشورها هم بسیار سرسبز بوده و هم بسیار مدرن هستند. اما اگر در فکر ایجاد تنوع در سفرهایتان هستید، ما برایتان پیشنهاد خوبی داریم. شاید تاکنون به آمریکای جنوبی سفر نکرده باشید. بنابراین احتمالا نمی دانید که جزیره ای در یکی از کشورهای این قاره وجود دارد که طبیعتی فوق العاده را برایتان به ارمغان خواهد آورد. نام این آرمان شهر رویایی، جزیره مارتینیک آمریکای جنوبی است. اگر می خواهید آرامشی وصف نشدنی را در میان جاذبه های گردشگری مارتینیک تجربه کنید، تا پایان با ما همراه شوید.

جزیره مارتینیک

اولین نکته ای که در مورد جزیره مارتینیک آمریکای جنوبی بهتر است بدانید این هست که اگر از وقوع آتشفشان می ترسید، اصلا سمت این جزیره نروید. علت این هشدار این است که کوه Pelee با ارتفاع حدود ۱۳۹۷ متر هنوز هم آتشفشانی فعالی بوده که ممکن است هر لحظه فعالیتش آغاز شود. البته، این قضیه امروزه آنقدرها هم جدی و خطرناک نیست که مانع سفر شما شود. در واقع، باید گفت همین فوران ها و فعالیت های آتشفشانی بوده که این جزیره زیبا را بوجود آورده اند. اگر از داخل و مشخصات دیگر جزیره مارتینیک آمریکای جنوبی جویا شوید، باید گفت که حجم زیادی از این جزیره را جنگل های گرمسیری تشکیل می دهند.

درصد این جنگل ها نسبت به مساحت کل جاذبه های گردشگری مارتینیک که حدود ۱۰۸۰ کیلومتر مربع بوده، حدود ۴۳ درصد است. فضای دیگر جزیره مارتینیک آمریکای جنوبی شامل فلات ها و کوه های استپ بوده که در کنار جنگل های گرمسیری واقع شده اند. اهمیت و تفاوت فرهنگی منطقه بقدری است که خود باعث جذب مسافران و گردشگران به این جزیره شدند. این فرهنگ که در واقع ترکیبی از فرهنگ آفریقا، فرانسه و هندوستان است، بقدری جذاب بوده که میتوان ساعتها در موردش به گفتگو پرداخت.

با جزیره مارتینیک

احتمالا بسیاری از شما عاشق شهرهای بندری هستید، چرا که در کشور خودمان ایران نیز این گونه شهرها بیش از بقیه مورد توجه قرار می گیرند. ونزوئلا و جزیره مارتینیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای بنادری هستند که بیش از نقاط دیگر مورد توجه و بازدید عموم قرار می گیرند. یکی از این بنادر معروف این جزیره، بندر Fort de France بوده که توقفگاه کشتی ها نیز هست. اما از دیگر جاذبه های این بندر میتوان به مکان های تاریخی و موزه های جذاب اشاره کرد که با توجه به بندری بودن بسیار باعث شگفتی هستند. در واقع، وجود هتل ها و رستوران های متعدد و گوناگون که در این بندر وجود دارند، به اندازه این اماکن و موزه ها عجیب نیست.

پس از بازدید و اقامت در این شهر اگر بدنبال سوغاتی مناسب برای اقوام خود می گردید، ما به شما صنایع دستی و کالاهای گرمسیری را پیشنهاد می کنیم که می توانید از فروشگاه های شلوغ این بندر تهیه کنید.

Fort de France

شاید بتوان گفت بیشترین میزان ویرانی فوران کوه مربوط می شود به نابودی شهر Saint Pierre که تا سال ۱۹۰۲ شهر اصلی جزیره مارتینیک بحساب می آمد. اما هم اکنون تنها خرابه هایی از این شهر تاریخی بر جای مانده اند. در کنار این همه خرابه و ویرانی، وجود رستورانی که در آن غذاهای محلی عرضه می شوند، می تواند برای هر گردشگری بسیار لذت بخش باشد. البته، کارخانه شکرسازی قدیمی Caron Ppantations که تاریخچه آن به قرن هفدهم بر می گردد نیز می تواند به عنوان جاذبه ای گردشگری مورد بازدید قرار بگیرد.

Saint Pierre

شما می توانید رستوران و بارهای مورد علاقه خود را در دهکده کوچک Trois Ilets یافته و غذای خود را در کنار چشم اندازهای بسیار زیبا نوش جان کنید. بستنی فروشی ها، بوتیک های لباس و پیتزا فروشی های این دهکده نیز سرآمد بوده و از شهرت بسیار فراوانی برخوردار هستند. پس، در این بخش از جاذبه های گردشگری مارتینیک می توانید به همه نیازهای شکم خود به درستی پاسخ داده و بهترین خوراکی ها را میل کنید. البته در مورد اسکانتان نیز اصلا نگران نباشید، چرا که چندین استراحتگاه و هتل نیز برای استراحت شما تعبیه شده اند.

Trois Ilets

این جزیره دارای سواحل بسیار زیاد و متنوعی است که هر کدام از آنها در یک بخش مجزا واقع شده و کاربری متفاوتی دارند. البته، این بدین معنی نیست که بخشهای این جزیره متفاوت از هم بوده و تنها یک بخش از آن ارزش دیدن دارد. در واقع، هر بخش از این جزیره دارای زیبایی و تجربه های خاص و منحصر بفرد خود است. مثلا، اگر برای غواصی به این جزیره می روید، ساحل Anse Noir می تواند بسیار مناسب حال شما باشد. اما ساحل Anse des Salines از محبوبیت بیشتری در میان گردشگران برخوردار بوده که بسیار مناسب حال آنها نیز هست. ساحل دیگری که بواسطه شنهای سیاه رنگش به شهرت رسیده است، ساحل Anse Ceron بوده که در شمال جزیره واقع شد.

سواحل مارتینیک
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها