اطلاعات سفر در کیف دستی‌مان در سفر به هواپیما چه چیزهایی داشته باشیم؟ - اطلاعات سفر

قبل از رزرو بلیط هواپیما و خصوصا پرواز داخلی سعی کنید لیستی از تمام وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کرده و براساس آن همه چیز را آماده کنید. به‌علاوه برخی از وسایل را دم دست قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها راحت و بی دردسر باشد.

در اصل بهتر است برای برخی از وسایل یک کیف دستی همراه داشته باشید تا نیازی به همراه بردن چمدان نداشته و همه‌چیز در کنار و دسترس شما باشد. پیشنهاد ما یک کیف دستی و جادار است که همه وسایل شما را در خود جای داده و همیشه همراهتان است.

کیف دستی ، انتخابی مطمئن و کاربردی

اگر چمدان شما سایز متوسط یا بزرگی داشته باشد این امکان برایتان فراهم نیست که آن را با خود به درون کابین هواپیما ببرید. حتی اگر سایز چمدانتان به اندازه‌ای باشد که قابلیت قرار گرفتن در محفظه بالای سرتان را داشته باشد، باز هم این امکان برایتان فراهم نخواهد بود که در زمان دلخواه به چمدانتان مراجعه کرده و اقدام به باز و بسته کردن آن کنید.

بر همین اساس توصیه می‌کنیم که حتماً یک کیف دستی با خودتان داشته باشید تا به‌راحتی بتوانید آن را به کابین هواپیما برده و تمام وسایل مورد نیاز خود را در آن قرار دهید. وسایلی که بردن آن‌ها به درون کابین هواپیما مجاز است و البته در دسته لوازم و تجهیزات ضروری سفر شما قرار دارند. حالا در ادامه با هم تمام وسایلی را که باید در کیف دستی درون هواپیمای خود قرار دهید مرور خواهیم کرد.

پاسپورت، کارت شناسایی و ویزا

البته در پروازهای داخلی مانند پرواز تهران بندرعباس ، شما نیاز ندارید که پاسپورت و ویزا را با خود همراه داشته باشید. همین که کارت ملی یا شناسنامه را در دسترس خود قرار دهید، کافی است. اما برای سفرهای خارجی پاسپورت، ویزا و کارت شناسایی از جمله ضروریاتی هستند که باید همیشه در کنارتان باشند. پس توصیه می‌کنیم که این سه لوازم مهم را در همان ابتدای کار درون کیف دستی خود قرار دهید.

پاور بانک و شارژر

بعد از آن به سراغ شارژر و پاور بانک گجت‌های خود بروید. هیچ چیز بدتر از این نیست که شارژ باتری گوشی شما تمام شود و شما امکان تماس و مکالمه با همراهان و عزیزان خود را نداشته باشید. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که اول از همه پاور بانک خود را شارژ کرده و پس از تکمیل شدن شارژ، آن را به همراه کابل شارژر و کابل مخصوص پاور بانک درون کیف دستی خود قرار دهید. ممکن است که شما تا زمان رسیدن به هتل یا مقصد مورد نظرتان به برق دسترسی نداشته باشید. پس به هیچ عنوان همراه بردن پاور بانک را در سفر فراموش نکنید.

ضروریاتی مانند داروها

ممکن است شما بیماری خاصی داشته باشید یا داروهای خاصی استفاده کنید. حتی بدون بروز هیچ مشکل و بیماری، گاهی اوقات از برخی مسکن‌ها برای مشکلات فیزیکی خود استفاده کنید.

توصیه ما این است که حتماً داروهای ضروری و مفید خود را درون کیف دستی خود قرار دهید. همان کیف دستی که قرار است آن را با خود به درون هواپیما ببرید؛ این کار کمک می‌کند که اگر به‌طور ناگهانی به داروهای خود احتیاج پیدا کردید به سرعت آن‌ها را استفاده کرده و از بروز هر مشکل و ناراحتی جلوگیری کنید.

بلیط هواپیما

وسیله بعدی که اگر آن را به همراه نداشته باشید از پرواز جا می‌مانید، بلیط شما خواهد بود. البته اسم شما در لیست ایرلاینی که قرار است با آن پرواز کنید ثبت شده است. اما گاهی اوقات ممکن است شانس با شما همراه نباشد و جا گذاشتن بلیط به بزرگ‌ترین دردسر و معضل شما تبدیل شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از هر کاری بلیط خود را به همراه پاسپورت و ویزا و کارت شناسایی درون کیف دستی‌تان قرار دهید.

دستمال کاغذی

شاید تصور کنید که دستمال کاغذی وسیله مهمی نیست و شما به آن احتیاج پیدا نخواهید کرد. اما باور کنید همین وسیله کوچک که فضای کمی را هم اشغال می‌کند در زمان احتیاج می‌تواند به یکی از مهم‌ترین وسیله‌ها تبدیل شود. پس حتماً یک دسته کوچک دستمال کاغذی هم درون کیف دستی خود قرار دهید. شما با دستمال کاغذی می‌توانید صفحه گوشی، شیشه عینک و هدفون و تجهیزات دیگر خود را به‌راحتی تمیز کنید.

یک کتابچه کوچک

شاید تهیه بلیط اتوبوس بندرعباس تهران راحت بوده و وقت گیر نباشد اما بدون شک طول مسیر شما را خسته خواهد کرد. این موضوع در مورد گذر زمان در هواپیما هم صادق است. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که اگر پرواز شما داخلی اما طولانی است حتماً یک کتابچه کوچک بر اساس علایق خود انتخاب کرده و آن را درون کیف دستی‌تان قرار دهید.

اگر پرواز شما خارجی و برون مرزی باشد هم بدون شک مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی در فرودگاه، هتل، بازار و سایر نقاط شهر و کشور مقصد، بیشتر برای شما کاربردی خواهد بود. پس همین حالا یک کتابچه مکالمه در سفر به زبان شهر و کشور مقصد خود را تهیه کرده و آن را در کیف دستی‌تان قرار دهید.

خوراکی و بطری آب

در آخر کمی خوراکی و یک بطری آب هم در کیف دستی خود قرار دهید. البته بدون شک در سفر با هواپیما از شما پذیرایی خواهد شد. اما به این نکته هم توجه کنید که شاید خوراکی‌های ارائه شده در هواپیما باب میل شما نبودند و شما تا رسیدن به مقصد گرسنه ماندید. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که کمی خوراکی‌های دم‌دستی و کوچک مانند چند عدد بیسکویت یا مغزها به همراه یک بطری آب را در کیف دستی خود قرار دهید و با خود همراه کنید.

کیف دستی در هواپیما، حلال تمام مشکلات

این مطلب به نکات و ویژگی‌های اساسی در باب به همراه داشتن کیف دستی در هواپیما اختصاص داده شد. تفاوتی نمی‌کند که شما بلیط هواپیما شیراز مشهد ، تهران دبی و یا تهران پاریس را با خدمات اسنپ تریپ تهیه کرده باشید. درهرحال بهتر است که ضروریات کیف دستی خود را در آخرین لحظه قبل از سفر چک کنید. همچنین فراموش نکنید که اسنپ تریپ با بهترین کیفیت خدمات، همیشه در کنار شما است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 221 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 23 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.