اطلاعات سفر شرایط جدید اخذ ویزای تحصیلی آمریکا 2024 - اطلاعات سفر

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا بسته به مقطع تحصیلی، شرایط تحصیل و همینطور مدت زمانی که در نظر گرفته می شود، نیاز به مراجعه به یک مرکز خوب و با سابقه در زمینه ویزا خواهد داشت. موسسه ویزا فوری تمامی مراحل صدور ویزای تحصیلی آمریکا را به شکل دقیق و اصولی بررسی  کرده است به طوری که شما می توانید ضمن افزایش اطلاعات خود در راستای تحصیل در آمریکا، آیتم های مربوط به صدور ویزای تحصیلی را به شکل اصولی و درست پشت سر بگذارید.

به دانشگاه درخواست دهید!

صدور ویزای تحصیلی آمریکا بدون درخواست به دانشگاه مورد نظر و اخذ نامه پذیرش امکان پذیر نخواهد بود. برای شروع روند درخواست ویزا در ابتدا باید مشخص کنید که قرار است در کدام دانشگاه تحصیل نمایید. پس از آن می بایست نامه پذیرش که با عنوان فرم I-20 شناخته می شود، را دریافت کنید. از یاد نبرید که بعضی از دانشگاه ها شرایط مشاوره و راهنمایی را نیز در اختیار شما قرار می دهند به این ترتیب هر سوالی داشته باشید به راحتی می توانید با دانشگاه مقصد مکاتبه کنید و سوالات خود را بپرسید. نکته مهم دیگر این است که همه دانشگاه های آمریکا اجازه صدور فرم I-20 را ندارند به این ترتیب می بایست در ابتدا مشخص کنید که آیا دانشگاه مورد نظر برای ثبت نام SEVIS یعنی سیستم اطلاعات بازدید دانشجویی مجاز است یا خیر.

 

نوع ویزای تحصیلی خود را مشخص کنید!

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا زمانی امکان پذیر است که مسیر کاملاً شفاف باشد. ویزای تحصیلی انواع مختلفی دارد. هر یک از موارد بر اساس شرایط متقاضی، برنامه تحصیلی و نوع ویزا مشخص می شود. پیش از اقدام به دریافت ویزا می بایست سطح آگاهی خود را افزایش دهید.

نوع اول ویزای تحصیلی آمریکا با عنوان J-1 شناخته می شود و این ویزا برای “دانشجویان تبادلی” در نظر گرفته خواهد شد. یعنی دانشجویانی که با هدف تبادل آموزش یا فرهنگ وارد خاک این کشور می شوند و سپس به کشور خود باز می گردند. این گروه مجاز به کار نیز هستند و شرایط خوبی در اختیارشان قرار می گیرد.

دسته دوم که با عنوان ویزای M-1 شناخته می شود، دانشجویان خارجی هستند که به صورت تمام وقت در یک برنامه فنی حرفه ای یا دیگر برنامه های غیر آکادمیک ورود می کنند. این ویزا نیز از نظر شرایط پذیرش مانند ویزای F-1 در نظر گرفته شده است.

در نهایت ویزای نوع F-1 مدنظر است که به شما این امکان را خواهد داد تا به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در یک کالج و یا دانشگاه در آمریکا تحصیل کنید. مشخص است که برای پذیرش در یک دانشگاه و یا موسسه زبان نیاز به ارائه مدارکی اعم از دیپلم، گواهی نامه تحصیلی و … خواهید داشت. به طور کلی وقتی صحبت از ویزای تحصیلی آمریکا می شود منظور این نوع ویزا است.

 

شرایط مهم صدور ویزای تحصیلی آمریکا

یک سری شرایط خاص و البته سخت گیرانه از سوی دولت آمریکا در راستای صدور ویزا در نظر گرفته شده است. اول اینکه دانشجویان باید در کشور خود اقامت داشته باشند به طوری که پس از اتمام تحصیل به کشور خود بازگردند. مورد دیگر این است که دانشجویان تنها اجازه تحصیل در موسسات علمی معتبر را خواهند داشت. یعنی موسسه مورد نظر باید مورد تایید SEVP قرار بگیرد. متقاضی می بایست تمکن مالی کافی داشته باشد یعنی نیاز به اثبات مدارک در این راستا خواهد بود. همه متقاضیان دارای مدرک باید ثابت کنند که با کشور خود ارتباط دارند و به طور کلی پس از تحصیل به کشور خود باز می گردند. در این راستا وجود اسناد مربوط به ملک و زمین، خانواده، موجودی حساب بانکی، ثبت شرکت و … می تواند تاثیرگذار باشد.

مصاحبه برای ویزای تحصیلی آمریکا معمولاً به زبان انگلیسی برگزار می شود به طوری که افراد می بایست مدرک زبان لازم برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر را داشته باشند. یک نکته مهم دیگر که باید بدانید این است که پذیرش تحصیلی به طور کلی بر اساس نوع دانشگاه ارزیابی می شود و سوالات مطرح شده از هر دانشگاه نیز متفاوت خواهند بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

اولین مدرک لازم به منظور دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، تنظیم گواهی از دانشگاه مدنظر است که معمولاً پس از پرداخت هزینه برای کسانی که واجد شرایط هستند صادر می شود. سپس می بایست رسید هزینه پرداخت شده برای سفارت را ارائه دهید. همینطور نیاز به ارائه فرم آنلاین DS-160 برای ویزای غیر مهاجرتی است. همه افراد می بایست گذرنامه ای با اعتبار بیش از ۶ ماه ارائه دهند. در صورت وجود گذرنامه های قدیمی حتماً می بایست در پرونده لحاظ نمایید.

از شما مدارکی شامل صورتحساب های بانکی و حمایت مالی نیز درخواست می شود که وضعیت مالی شما در طول تحصیل را ثابت می کند.

هر شخص می بایست عکس رنگی دیجیتال و استاندارد ارائه دهد. در نهایت می بایست مدارکی اعم از دیپلم، گواهی نامه مراکز علمی و یا نمرات آزمون معتبر نیز ارزیابی شود. دقت کنید که تنظیم مدارک مورد نظر نیاز به دقت بالایی داشته و می بایست این کار توسط افرادی که تسلط کامل به امور ویزا دارند صورت بگیرد. گاه نقص در مدارک سبب می شود تا در نهایت شانس صدور ویزای تحصیلی آمریکا از شما گرفته شود.

سوالات مربوط به مصاحبه ویزای F-1

در مصاحبه به منظور صدور ویزای تحصیلی آمریکا، هدف اصلی این است که آیا واجد شرایط برای اخذ ویزا هستید یا خیر. همینطور می بایست اسکن اثر انگشت برای ثبت و تکمیل مدارک لازم ارائه شود. وضعیت پاسپورت شما بررسی می شود تا شرایط ویزا مشخص شود. همینطور زمان پس گرفتن پاسپورت نیز به شما اطلاع داده می شود. بهتر است همه مدارک و رسیدهای لازم را در اختیار داشته باشید. دقت کنید وجود نامه یک استاد دانشگاه در راستای حمایت از طرح مطالعاتی شما می تواند بسیار مفید باشد و شرایط پذیرش را آسانتر نماید. مصاحبه ویزای تحصیلی آمریکا معمولاً بیش از ۵ دقیقه زمان نمی برد.

در مصاحبه ویزای تحصیلی آمریکا در ابتدا دلیل اصلی شما در راستای انتخاب کشور آمریکا به منظور ادامه تحصیل پرسیده می شود. سپس می بایست مدارک تحصیلی و نمرات آزمون را ارائه دهید.

هر شخص می بایست ثابت کند که شرایط تامین هزینه تحصیل را دارد. بر اساس پاسخی که به سوالات می دهید، تصمیم گیری صورت می گیرد که آیا شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا دارید یا خیر.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی آمریکا

در صورتی که ویزای تحصیلی آمریکا از نوع F-1 باشد، اعتبار ۵ ساله برای آن در نظر گرفته می شود. اما به طور کلی وضعیت اقامت در آمریکا برای شما ارزیابی می شود. در صورتی که تاخیر در مدت تحصیل ایجاد شود و یا رشته شما تغییر کند امکان تمدید وضعیت مورد نظر را دارید.

موسسه ویزا فوری شرایطی فراهم ساخته است تا افراد بتوانند در سریع ترین زمان ممکن اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا داشته باشند. همینطور نکات مهم به منظور پذیرش در روز مصاحبه نیز ارزیابی خواهد شد. شما می توانید به راحتی موقعیت تحصیل عالی برای خود در نظر بگیرید و در حین تحصیل، مشغول به کار شوید. دقت کنید که موقعیت پذیرش تحصیلی در این کشور به شکل کاملاً حرفه ای دنبال می شود و البته که سطح تحصیل نیز در سال های اخیر دستخوش تغییراتی بوده است. در صورتی که سوالی در راستای صدور ویزای تحصیلی دارید به راحتی می توانید با مشاوران تیم ویزا فوری در میان بگذارید.

منبع : لینک

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 25 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.