اطلاعات سفر چگونه سیاهی دور چشم را برطرف کنیم؟ | ساده‌ترین روش‌ها را با ما بشناسید - اطلاعات سفر

 

زیبایی در دنیای امروز به یکی از دغدغه های اصلی اکثر افراد تبدیل شده است، به گونه ای که در صورتی که فرد مشکلی با زیبایی بخشی از مو، صورت یا بدن خود داشته باشد، می تواند از راه های مختلف اقدام به رفع آن کند. مثلا کراتینه مو یکی از راه هایی است که افراد از آن برای صاف کردن موهای خود و تقویت موها استفاده می کنند. در این مقاله که به تلاش کارشناسان آکادمی پندار بختیاری نوشته شده است، می خواهیم به یکی از مشکلات رایج در زیبایی و صورت افراد و روش رفع آن بپردازیم: سیاهی دور چشم. با ما همراه باشید.

 

۱- داشتن خواب کافی

بعضا افراد پس از مدتی داشتن خواب ناکافی یا خواب بی کیفیت، سیاهی دور چشم را تجربه می کنند. کمبود خواب می تواند یکی از دلایل این مشکل باشد. تحقیقات نشان داده است که خواب کافی و داشتن سلامت عمومی بدن، می تواند سیاهی دور چشم را برطرف کند.

۲- بالا بردن ارتفاع سر در زمان خواب

در صورتی که جزو افرادی هستید که صبح ها سیاهی دور چشم را تجربه می کنید و بعد در طول روز این موضوع کمرنگ تر می شود، ممکن است مشکل شما افزایش جریان خون در رگ های دور چشم ها باشد. این تیرگی می تواند حالت کبودی داشته باشد. با بالاتر بردن ارتفاع سر در زمان خواب به وسیله ی بالش های بیشتر، جریان خون از سر و رگ های زیر چشم پخش می شود و فاصله می گیرد و این موضوع می تواند تیرگی دور چشم را رفع کند.

۳- گذاشتن کمپرس سرد

افرادی که رگ ها و عروق زیر چشمشان زیاد است، می توانند از این روش بهره مند شوند. کمپرس سرد می تواند باعث انقباض عروق زیر چشم شود و تیرگی ظاهری دور چشم را کمتر کند. همچنین کمپرس می تواند باد و پف دور چشم را کاهش دهد.

 

 

۴- قرارگیری حداقلی در مقابل آفتاب

در صورتی که از پوست خود در مقابل نور آفتاب محافظت کنید، تیرگی دور چشم ها نیز کاهش میابد. در واقع اشعه ی فرابنفش که در آفتاب هم وجود دارد می تواند باعث بدتر شدن تیرگی دور چشم شما شود. حال برای محافظت از پوستتان می توانید از عینک آفتابی، مرطوب کننده پوست و ضدآفتاب، و کلاه های آفتابی و مناسب استفاده کنید.

۵- خیار و چای کیسه ای

با این که مکانیزم دقیق عملکرد خیار روی چشم ها و در نتیجه کاهش تیرگی مشخص نیست، ممکن است سردی آن در صورتی که پف داشته باشید (حال این پف می خواهد ناشی از آلرژی باشد یا اکزما یا خواب)، می تواند باعث بهتر شدن این پف و ورم شود.

بعضا افراد از چای کیسه ای که در یخچال گذاشته اند و بعد روی چشم هایشان قرار می دهند استفاده می کنند. و همچنین می گویند در صورتی که این چای دارای کافئین باشد حتی بهتر است، چرا که کافئین باعث انقباض رگ های زیر چشم و از بین رفتن تیرگی دور چشم ها می شود. همچنین کافئین به شکل کلی سرعت جریان خون را دور چشم ها و در پوست بالاتر می برد و می تواند منجر به پوستی با ظاهر جذاب و باطراوت شود. بد نیست بدانید که تحقیقات گسترده ای در رابطه با اثر دو راه حلی که ارائه شد روی تیرگی دور چشم انجام نشده، اما تجربه نشان می دهد که این درمان های خانگی تیرگی دور چشم کارآمد هستند.

 

 

۶- ویتامین C

ویتامین C می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد. افزایش تولید کلاژن هم می تواند استاز خون در زیر چشم را کاهش دهد و رفع کند که ممکن است باعث تغییر رنگ و بهبود تیرگی شود. استاز خون به جمع شدن خون در رگ های خونی اطلاق می شود. پس در صورتی که می خواهید تیرگی دور چشم را رفع کنید می توانید از محصولات زیبایی حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین سی استفاده کنید.

۷- کرم های رتینوئید

این کرم ها که در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و زیبایی یافت می شوند، می توانند در تولید کلاژن و در نتیجه رفع تیرگی دور چشم کمک کننده باشند. این کرم ها که مشتق شده از ویتامین A هستند، ملانین که باعث ایجاد رنگ در پوست است را نیز کاهش می دهند. توصیه می کنیم قبل از استفاده از این نوع کرم ها حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

۸- ویتامین K

طی یک پژوهش، شرکت کنندگان به مدت ۴ هفته هر شب به مدت یک ساعت پدهایی حاوی ۳٪ کافئین و ۱٪ ویتامین K روی چشم های خود قرار دادند و نتایج گویای تاثیر ویتامین K در کاهش تیرگی دور چشم ها بودند.

۹- کانسیلرها و محصولات آرایشی

البته همانطور که مثلا مزوتراپی یا مثلا پروتز مو برای طاسی و کم پشتی مو یک راه حل موقت به شمار می رود، ممکن است این راه حل نیز برای تیرگی دور چشم ها موقتی باشد. با این که استفاده از این مورد به درمان یا پیشگیری از سیاهی دور چشم کمکی نمی کند، می تواند در زیبایی شما بسیار تاثیرگذار باشد.

عوامل تیرگی دور چشم

دلایل سیاهی دور چشم می توانند بسیار مختلف باشند: عوامل ژنتیکی، وجود ملانین در پوست، هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب، اکزما یا آلرژی، کم خونی، سبک زندگی، ورم چشم ها،‌ وجود رگ های خونی در سطح پوست، نازک بودن لایه پوست زیر چشم ها. توصیه می کنیم از کمخوابی، استرس، الکل و سیگار نیز دوری کنید.

 

 

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. همچنین راه های درمانی مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد: از فیلرها و جراحی گرفته، تا تزریق چربی و درمان با قرص و لیزر. در صورتی که می خواهید آرایشگری را از صفر تا صد یاد بگیرید ، یا آموزش خصوصی آرایشگری به صورت تضمینی شرکت کنید ،  و یا سوالی مربوط به این مقاله یا هر موضوع دیگری مربوط به زیبایی و آرایشگری دارید، می توانید از طریق آموزشگاه آرایشگری مردانه با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 3 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.