اطلاعات سفر راهنمای سفر به جزیره لنکاوی؛ منطقه ای دیدنی در مالزی - اطلاعات سفر

لنکاوی که مجموعه ای از ۱۰۴ جزیره در دریای آندامان بوده، یکی از زیباترین و مهمترین نقاط مالزی است که می بایست حتما در برنامه سفرتان قرار بگیرد. مجمع الجزایر لنکاوی در میانه دهه ۱۹۸۰ و زمانیکه نخست وزیر دکتر ماهاتیر محمد طرح تبدیل شدن آن به بهشت استوایی توریستی را امضا کرد، سرنوشتی فوق العاده یافت و به یکی از مهمترین نقاط مالزی تبدیل شد. براساس راهنمای سفر به جزیره لنکاوی باید بدانید که این جزایر نه تنها یک مقصد گردشگری زیبا با سواحل عالی و جاذبه های گردشگری فوق العاده هستند، بلکه بخاطر تنوع فوق العاده، برای همه گردشگران چیزی را برای ارائه دارند. امروزه، این جزیره یک نمونه عالی برای نشان دادن این حقیقت است که چگونه میتوان نیازهای گردشگران را با دیدنی های معروف جزیره لنکاوی برطرف و در عین حال، از محیط زیست و طبیعت زیبا حمایت کرد.

لنکاوی که در زبان مالزیایی به معنی عقاب سرخ است، اصلا کوچک نیست و بهشتی ایده آل برای وقت گذرانی و لذت بردن از سفر محسوب می شود. این جزیره علاوه بر سواحل زیبا و پرآرامش خود مانند ساحل پانتای سنانگ Pantai Cenang، چیزهای دیگری را نیز برای ارائه دارد؛ از آبشار تمورون Temurun Waterfall تا تله کابین لنکاوی Langkawi Cable Car که شما را به قله کوه گونونگ ماچین چانگ Gunung Machinchang می برد و در آنجا می توانید از وقت گذرانی در رستوران، فروشگاه و دیدنی های معروف جزیره لنکاوی لذت ببرید. در راهنمای سفر به جزیره لنکاوی سعی داریم برترین جاذبه های گردشگری لنکاوی را به شما معرفی کنیم. پس، با ما همراه شوید.

لنکاوی

هتل لوکس و گرانقیمت

اگر پول بی اندازه ای برای خرج کردن دارید، حتما اقامت در مرکز اقامتی چهار فصل Four Seasons Resort را انتخاب کنید. این هتل که بطور مداوم در زمره بهترین مراکز اقامتی لوکس لنکاوی Langkawi قرار می گیرد، اتاق ها یا امکاناتی مطابق با استانداردهای همیشگی هتل های دیگر ندارد. به جای آن، بازدید کنندگان می توانند بین پاویون های خصوصی سبک مالزیایی یا ویلاهای مدرن مسکونی که همگی چشم اندازهای فوق العاده ای از دریای آندامان Andaman Sea را به میهمانان خود ارائه می دهند، انتخاب کنند. خانواده ها از وقت گذرانی در فضای بزرگ اطراف استخر اصلی لذت می برند و زوج های عاشق که بدنبال خلوت عاشقانه خود هستند، می توانند به وقت گذرانی در استخر کنار اقیانوس پرآرامش ویژه بزرگسالان مشغول شوند.

چهار رستوران در این هتل موجود هستند؛ اما اگر به غذاهای محلی مالزیایی علاقمند هستید یا دلتان می خواهد طعم آنها را بچشید، بهترین غذاهای محلی در غذاخوری ایکان ایکان Ikan-Ikan سرو می شوند. اگر از طرفداران وقت گذرانی و کسب آرامش در اسپا هستید، این خدمات به شکل اختصاصی و در اتاقتان برای شما انجام می گیرند؛ ماساژ شصت دقیقه ای مالزیایی که انجام آن هزینه بسیار کمی دارد. براساس راهنمای سفر به جزیره لنکاوی باید بدانید که سایر خدمات این هتل نیز در حد فوق العاده و بی نظیر هستند.

هتل لوکس و گرانقیمت

هتل متوسط

هتل تمپل تری Temple Tree که مالک آن یک فرد استرالیایی است، مجموعه ای از خانه های تاریخی مالزیایی بوده که خریداری و به مکان هتل آورده شده اند. هر کدام از این خانه ها شخصیت و ویژگی های خاص خود را دارند. برای مثال، خانه سبک مالزیایی سیاه و سفید موجود در این هتل در دهه ۱۹۴۰ در ایالت جنوبی نگری سمبیلان Negri Sembilan ساخته شد و دارای یک ایوان همکف بسیار بزرگ، اتاق خواب هایی با وان های حمام چوبی و پنجره هایی با شیشه های رنگی هست. خانه سبک استعماری متعلق به دهه ۱۹۲۰ در مالکیت اعراب ثروتمندی که در جورج تاون تجارت طلا می کرده اند، بوده است. این خانه نیز با پنج اتاق خواب و یک میز غذاخوری ده نفره، اقامتگاهی بسیار محبوب برای دوستانی است که بطور گروهی سفر می کنند.

هتل تمپل تری Temple Tree یک مرکز اقامتی فوق العاده برای تبادل فرهنگ هاست و مزیت های دیگری نیز دارد؛ برای مثال تنها با ده دقیقه رانندگی میتوان مسافت بین این هتل و فرودگاه را طی کرد و با ساحل نیز تنها به اندازه پنج دقیقه پیاده روی فاصله دارد. براساس راهنمای سفر به جزیره لنکاوی باید بدانید که این هتل هم از نظر امکانات و هم هزینه اقامت، یکی از بهترین مراکز اقامتی این منطقه بشمار می رود.

هتل متوسط

هتل ارزان

هتل پاندوک کالدی یک هتل حقیقتا منحصر بفرد است. وقتی در این هتل اقامت دارید، می توانید میمون و سنجاب ها را در بین دیدنی های معروف جزیره لنکاوی ببینید که در اطراف درخت های نارگیل و کائوچو در جست و خیز هستند و نوک شاخان و گاهی هم عقاب ها در آسمان پرواز می کنند. این هتل کوچک یا مهمان خانه جذاب که در یک تکه ساکت و پر آرامش و در میان دیدنی های معروف جزیره لنکاوی قرار دارد، این چنین با طبیعت نزدیک بوده و با آن ترکیب شده است. تاکید گردانندگان این هتل بر ارتباط هر چه بیشتر مهمانان و خدمه هتل است؛ بنابراین صبحانه بر سر میزهای مشترک سرو می شود تا مهمانان بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند و داستانهای خود را با گردشگران دیگر در میان بگذارند.

اما این جو صمیمی و فضای کولی وار باعث نمی شود تا سطح امکانات و درجه راحتی و آرامش شما پایین باشد. اتاق های این هتل دارای تهویه مطبوع، پنکه های سقفی، دوش های داغ حمام، اینترنت وای فای رایگان، حوله و یخچال هایی پر از نوشیدنی هستند. براساس راهنمای سفر به جزیره لنکاوی باید بدانید که خدمات عالی، فضای فوق العاده و هزینه کم باعث شده تا این هتل کوچک محبوب گردشگران باشد.

هتل ارزان

در رستوران لا سال نوشیدنی ها دقیقا به اندازه منظره غروب آفتاب بی نظیر هستند. اگر حتی در مرکز اقامتی لا سال اقامت نمی کنید، سر زدن به آن واقعا لذت بخش خواهد بود. این رستوران که بطور مداوم به عنوان یکی از بهترین رستوران ها برگزیده می شود، قطعا ویژگی های منحصر بفردی دارد که آن را نسبت به سایر رستوران های شلوغ و محبوب لنکاوی برجسته تر می کند. موقعیت این رستوران در سواحل غربی و مشرف بودنش به شن های سفید ساحل و آبهای شفاف و خوشرنگ دریا، این رستوران را نزد زوج های عاشق محبوب تر می سازد. اما بهترین و قابل ذکر ترین نکته در مورد این رستوران، بدون شک غذای عالی و خدمات فوق العاده آن است. منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای غربی و آسیایی را ارائه می کند و برجسته ترین و خوشمزه ترین غذاهای این منو، تاپاهای مالزیایی هستند.

رستوران لا سال

بار و رستوران کلیف Cliff Restaurant & Bar برخلاف آنچه نام انگلیسی آن تداعی می کند، اصلا روی صخره قرار ندارد. این رستوران در سواحل غربی واقع شده و چشم اندازهای عالی از آبهایی که بر آن مشرف است را به مهمانان خود ارائه می کند. این رستوران که در انتهای ساحل پانتای سنانگ Patnai Cenang قرار دارد، یکی از بهترین نقاط این ساحل بوده که در آن هم می توانید در آرامش بنشینید و نوشیدنی خود را بنوشید و هم غروب زیبای آفتاب را تماشا کنید. همه این کارها را قبل از سفارش غذا در ساعات اولیه شب انجام دهید. منوی این رستوران دارای غذاهای اروپایی و مالزیایی است، اما از طرفی هم قیمت های داخل منو با لوکس بودن و موقعیت فوق العاده آن تناسب دارند. اگر علاقه دارید سر یک میز خاص با چشم انداز عالی بنشینید، بهتر است قبل از رفتن به این رستوران، میز خود را رزرو کنید.

Cliff Restaurant & Bar

بار و رستوران مانگوز Mangoes Bar and Grill رستورانی است که بیشتر مهمانان برای تماشای غروب آفتاب به آن مراجعه می کنند. کیک شکلاتی این رستوران هم باعث می شود تا مهمانان مجبور شوند بنشینند و از وقت گذرانی در این رستوران لذت ببرند. این رستوران پرآرامش سبک و سیاقی آمریکایی دارد و نزد آمریکایی هایی که به جزایر لنکاوی سفر کرده اند یا در آن ساکن هستند، بسیار محبوبیت دارد. مدیران این رستوران استرالیایی و آلمانی هستند، اما منوی رستوران منویی با غذاهای اروپایی و بین المللی است که با قیمت های مناسب و منطقی به مشتریان عرضه می شوند. کیک شکلاتی و تارت گلابی این رستوران فوق العاده بوده و مرزهای جغرافیایی را در می نوردند.

Mangoes Bar and Grill

رستوران های ناسی کاندار Nasi kandar اغلب انواع غذاهای برنجی را با مخلفات مورد علاقه شما سرو می کنند؛ مخلفاتی مانند کاری، ماهی، تخم مرغ و اوکرا. همه چیز به حالت بوفه و سلف سرویس هستند، اما می توانید در صورت دلخواه از روی منو سفارش خود را دهید. غذاخوری های ناسی کاندار در سرتاسر مالزی یافت می شوند و بسیار محبوب هستند. این غذاخوری ها اغلب ۲۴ ساعته باز بوده و توسط هندی های مسلمان اداره می شوند؛ بنابراین براساس راهنمای سفر به جزیره لنکاوی بدنبال پیدا کردن گوشت خوک در منوی این غذاخوری ها نباشید.

Nasi kandar

لنکاوی را بخاطر زندگی شبانه پر جوش و خروش و جشن های شبانه شلوغ و پر سر و صدا نمی شناسند. شما نمی توانید جشن و پایکوبی مشخصی را که در آن طرف مرزهای مالزی و در تایلند یافت می شود، در این جزایر پیدا کنید. البته اغلب گردشگرانی که به لنکاوی سفر می کنند و بازدید کنندگان از این جزایر، این ویژگی را در مورد لنکاوی می پسندند و حتی سفر به این منطقه را به همین دلیل انتخاب کرده اند. براساس مقاله سفر به جزیره لنکاوی باید بدانید که بخاطر اینکه مالیات در این منطقه محاسبه نمی شود، خوراکی و نوشیدنی ها بسیار پرتنوع و ارزان هستند.

زندگی شبانه

پانتای سنانگ Pantai Cenang

به این ساحل زیبا و محبوب که نوشیدنی هایش سرد و ارزان هستند و موسیقی در آن بصورت زنده اجرا می شود، خوش آمدید. پانتای سنانگ Pantai Cenang بهترین مقصد گردشگری در بین دیدنی های معروف جزیره لنکاوی برای تجربه زندگی شبانه بشمار می رود. این ساحل مملو از رستوران و مراکز تفریحی ساحلی بوده که اغلب آنها موسیقی زنده را به مهمانان عرضه می کنند. اگر می خواهید یک منطقه ساحلی را بطور واقعی تجربه کنید، سری به بابیلون مت لانج Babylon MatLounge بزنید. همانطور که از نامش بر می آید، مهمانان می توانند روی زیراندازهایی که بر شن های ساحل برایشان پهن شده اند، بنشینند و به موسیقی زنده ای که توسط گروه موسیقی ویژه اجرا می شود، گوش دهند.

پانتای سنانگ Pantai Cenang

پانتای تنگاه Pantai Tengah

مسلما شلوغ ترین و پر جوش و خروش ترین ساحل لنکاوی که همان پانتای تنگاه Pantai Tengah بوده، پر انرژی ترین زندگی شبانه این منطقه را نیز در بر دارد. اگر در این ساحل به وقت گذرانی مشغول هستید، برای داشتن تجربه ای لوکس و پر آرامش، سری به سانکارما چیل آوت لانج Sunkarma Chill Out Lounge بزنید؛ مکانی فوق العاده که هم میز و صندلی هایی در فضای داخلی و هم بخش روباز دارد و گزینه های نوشیدنی آن عالی هستند. بخش دیگری در همان نزدیکی قرار دارد که مالکان با سانکارما چیل آوت لانج Sunkarma Chill Out Lounge مشترک بوده و مقصد بسیار خوبی برای علاقمندان به وقت گذرانی شبانه بشمار می رود.

این منطقه که Sunba Retro Bar نامیده می شود، به یک خانه مالزیایی قدیمی شباهت دارد. گزینه های سرگرمی در آن بسته به هر شب متفاوت هستند؛ برخی شبها یک گروه موسیقی ویژه موسیقی زنده می نوازند و برخی شبهای دیگر یک دی جی آهنگ های محبوب دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ را برای مهمانان پخش می کند.

پانتای تنگاه Pantai Tengah

چایم Chime

پانتای کوک Pantai Kok یکی از ساکت ترین سواحل لنکاوی Langkawi بشمار می رود؛ اما با این وجود، کلوب چایم Chime یکی از محبوب ترین کلوب های شبانه جزیره بشمار می رود و مهمانان می توانند تا خود صبح به جشن و پایکوبی مشغول باشند. این بخش در مرکز اقامتی شرایتون قرار داشته و بسیار محبوب و خوشایند گردشگران است. بسته به هر شب، یک دیجی یا یک گروه موسیقی به پخش آهنگهای خاطره انگیز یا اجرای موسیقی می پردازند و مهمانان را با نوای خوش خود سرگرم می نمایند.

چایم Chime

پل اسکای بریج SkyBridge و اسکای کب SkyCab

پل اسکای بریج SkyBridge که یک پل معلق منحنی شکل است و در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین ساخته شده است، در این منطقه بسیار شهرت دارد. اما اگر تنها یک جاذبه گردشگری عالی وجود داشته باشد که جز دیدنی های معروف جزیره لنکاوی بشمار رود و بازدیدکنندگان می بایست برای بازدید از آن سواحل این منطقه را رها کنند، این جاذبه اسکای کب SkyCab یا همان تله کابین آسمانی است با نام کامل تاکسی آسمانی یا اسکای کب پانورامای لنکاوی Panorama SkyCab Langkawi. این مسیر طولانی تله کابین که ۲٫۲ کیلومتر طول دارد و در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد، مسافران را تقریبا به بالاترین نقطه کوه ماشینکانگ Machincang در ارتفاع ۷۰۸ متری از سطح دریا می برد.

از این ارتفاع می توانید نمای ۳۶۰ درجه از لنکاوی Langkawi و جزیره های اطراف آن را تماشا کنید. همچنین، می توانید به روی پل ۱۲۵ متری اسکای بریج راه بروید. این پل از خیلی جهات به پل نگانگ پینگ Ngong Ping شباهت دارد و حتی مرکز خرید ویژه خود را داشته که اورینتال ویلج Oriental Village نامیده می شود. علاقمندان به خرید از دانستن این حقیقت که لنکاوی یک جزیره بدون مالیات است و قیمت ها در آن از هر نقطه دیگری در مالزی ارزان تر هستند، حتما خوشحال خواهند شد.

پل اسکای بریج SkyBridge و اسکای کب SkyCab

ژئوپارک لنکاوی Langkawi Geopark

لنکاوی تنها نقطه از آسیای جنوب غربی بوده که لقب ژئوپارک یونسکو به آن تقدیم شده است. سازمان یونسکو در سال ۲۰۰۷ کل جزایر لنکاوی را به عنوان یک ژئوپارک اعلام نمود. ژئوپارک منطقه ای متشکل از یک یا چند نقطه بسیار مهم از نظر علمی است؛ نقاطی که نه تنها به دلایل زمین شناسی، بلکه بخاطر ویژگی باستانی، محیط زیستی و ارزش های فرهنگی خود اهمیت دارند. لنکاوی دارای اشکال خارق العاده از صخره ها بوده و به سه بخش متفاوت از هم تقسیم می شود؛ رشته کوه های ۴۰۰ میلیون ساله ماشینکانگ Machinchang، صخره های سنگ آهکی ژئوفارست کیلیم کارست Kilim Karst Geoforest Park و ژئوفارست دایانگ بانتینگ ماربل Dayang Bunting Marble Geoforestpark که بخاطر دریاچه پرگننت میدن Pregnant Maiden شهرت دارد.

افسانه ای وجود دارد که می گوید یک بانو از بهشت به زمین آمد، باردار شد و فرزندی زمینی را به دنیا آورد. سپس، فرزند خود را گم کرد و در نهایت، جسد او را در جایی که دریاچه کنونی قرار دارد، دفن کردند و او به آب های این دریاچه قدرت باروری خود را اهدا نمود.

ژئوپارک لنکاوی Langkawi Geopark

و هم اکنون یوگا Yoga Now

و هم اکنون یوگا Yoga Now یک برنامه حداقل چهار روزه بوده که روزانه چهار ساعت یوگا، جلسات مدیتیشن، تمرین نفس کشیدن و خوردن غذاهای گیاهی را برای علاقمندان برنامه ریزی کرده است. هیچ چیز مانند یک تور یوگا نمی تواند مفهوم گریزگاه استوایی را به یک گردشگر بفهماند و طعم سفر استوایی را به او بچشاند. این دقیقا همان چیزی است که از هزاران گردشگری که هر ساله به لنکاوی سفر و این تجربه را زندگی می کنند، می توانید بشنوید. شرکتهای محلی مختلفی خدمات یوگا ارائه می دهند، اما و هم اکنون یوگا Yoga Now یک سر و گردن از همه بالاتر و بهتر است.

مرکز اقامت مهمانان در یکی از هتل های مورد قرارداد این تور است، اما جلسات یوگا در یک خانه مالزیایی چوبی سنتی برگزار می شوند که تنها به اندازه چند دقیقه پیاده روی تا ساحل اصلی پانتای سنانگ Pantai Cenang فاصله دارد. این تور توسط یک زن و شوهر ایرلندی و یک مالزیایی که قهرمان سابق ملی اروبیک در مالزی بوده، اداره می شود.

و هم اکنون یوگا Yoga Now

میدان عقاب Eagle Square

حتما در سفر به لنکاوی سری هم به میدان عقاب Eagle Square یا همان داتاران لانگ Dataran Lang بزنید. ممکن است مردم محلی فکر کنند این میدان خیلی ساده و کلیشه ای بود، اما سرگرم کننده هم هست. اگر با قایق به این منطقه وارد شوید، قطعا در میدان عقاب Eagle Square از قایق خود پیاده و با این مجسمه ۱۲ متری از عقاب با بال های باز که روی یک سکوی ستاره ای شکل به سوی دریا قرار گرفته، مواجه خواهید شد. این پرنده بخشی از یک مجموعه حدود هشت هکتاری بوده که شامل مجموعه جتی پوینت Jetty Point و یک مرکز خرید بدون مالیات نیز می شود.

میدان عقاب Eagle Square

تور کایاک من گروو Mangrove Kayak Tour

اگر از قایق سواری و پدال زدن خوشتان می آید، می توانید در این منطقه قایق سواری کنید. در جزیره ای اینچنینی که مرکز حیات وحش است، می توانید با شرکت در یک تور کایاک سواری در جنگلهای لنکاوی به برخی از بزرگترین گونه های جانوری این منطقه نزدیک شوید و آنها را از نزدیک تماشا کنید. در این تور پنج ساعته در پارک ملی سانگای کیلیم که ۱۰۰ کیلومتر مربع از این منطقه را می پوشاند، به احتمال بسیار زیاد با انواع مار، میمون، سمور آبی، عقاب دریایی و حتی یک یا چند مارمولک مواجه خواهید شد. این تورها توسط راهنماهای ماهر و آگاه رهبری می شوند و شامل بازدید از غار خفاش ها، بازدید از یک کارخانه که در میانه جنگل ساخته شده است و خوردن ناهار بر روی یک رستوران شناور می گردند.

تور کایاک من گروو Mangrove Kayak Tour
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 202 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها