اطلاعات سفر سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار می شود - اطلاعات سفر

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار می شود.

علی اکبر شرفی اظهار کرد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره گیلاس در روستاهای شیت و ولیدر شهرستان برگزار نشد که امسال با انجام واکسیناسیون عمومی و اتمام بیماری کرونا این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد، فرمانداری، شورا و دهیاری در روستای ولیدر شهرستان طارم برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری افزود: این جشنواره در تاریخ دوم و سوم تیر برگزارخواهد شد و انواع گیلاس های تولید شده در این روستا به فروش گذاشته خواهد شد.

شرفی ادامه داد: اجرای موسیقی فولکلور، پخت آش سنتی، نمایش و فروش لباس محلی و اجرای آیین های سنتی نیز از جمله دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود تا یک فضای مفرح و شاد را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.

او گفت: برگزاری این جشنواره ها در استان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و هر ساله گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشن ها به روستاهای استان سفر می کنند و حضور این حجم از گردشگر در یک منطقه روستایی فرصت مغتنمی برای معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی، افزایش مشارکت مردم، نشاط آفرینی و در نهایت توسعه گردشگری روستایی است.

سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار می شود

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 218 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 20 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها