اطلاعات سفر شروع مرمت امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران فراهان - اطلاعات سفر

میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، شروع مرمت امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران فراهان صورت پذیرفت.

سعید نیک نام گفت: عملیات مرمتی امامزاده زینب خاتون در شهرستان فراهان با اعتبار پیش بینی شده به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان گفت: این عملیات مرمتی شامل اندودهای الحاقی پودر سنگ و سیمان بر روی جداره و پاکسازی و بندکشی آجرهای نما، تخلیه و بندکشی مجدد، مرمت، پاکسازی و بندکشی آجرهای جداره دیوارها انجام خواهد شد.

نیک نام با تاکید بر اینکه این بنای تاریخی با شماره ۲۵۸۴ و در تاریخ ۸۷/۱۱/۲۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، گفت: از نظر طرح اولیه بنای این امامزاده دارای گنبدی دوپوشه و گسسته گنبد کم خیز داخلی و گنبد هرمی بیرونی بوده و مصالح ساختمانی آن خشت و ملات و گل بوده و جرزها از آجر است.

او اضافه کرد: بقعه این امامزاده در دو دوره ساخته شده است؛ دوره اول اوایل دوره اسلامی دوره صفویه و دوره دوم بعد از دوره صفویه تا قاجار. نمای خارجی بنای غربی امامزاده در قسمت شمالی و غربی دارای طاق نما با قوس های جناقی است و در قسمت جنوبی دارای ایوانی الحاقی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان گفت: مصالح کلی تشکیل دهنده نماهای شرقی و غربی عبارتند از خشت، آجر، کاشی، گچ، تیرچوبی، سنگ و ملات گل. این بقعه دارای تزئینات متنوعی همچون ضریح چوبی روی قبر امامزاده با گره بندی هشت و چهار ضلعی است.

شروع مرمت امامزاده زینب خاتون روستای آهنگران فراهان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 1 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها