اطلاعات سفر صبحانه در استانبول، نهار در تهران! - اطلاعات سفر

صبحانه در استانبول، نهار در تهران!

بسیاری از ما شهر استانبول را به‌عنوان مقصد سفر خود در تعطیلات انتخاب می‌کنیم. البته ممکن است شما تصمیمی برای مسافرت تفریحی به این شهر اروپایی نداشته باشید؛ اما برای انجام کارهای تجاری به این شهر سفر کنید. به همین دلیل می‌کنید تا در کمترین زمان ممکن کارهای تجاری خود را در استانبول به پایان برسانید و بتوانید با سرعتی معقول بلیط استانبول به تهران (https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA) بگیرید و به ایران بازگردید. البته ممکن است این شوال برای شما پیش آمده باشد که این پرواز حدوداً چقدر زمان می‌برد و چه ایرلاین‌هایی در زمینه حمل‌ونقل مسافران به این شهر فعال هستند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

پرواز به استانبول چقدر طول می‌کشد؟

به‌صورت معمول فاصله هوایی شهر استانبول و تهران حدود ۲۰۴۰ کیلومتر است. بنابراین با احتساب این عدد می‌توان به این نتیجه رسید که از زمان سوارشدن به  هواپیما که پرواز آغاز می‌شود، حدود ۳ ساعت طول می‌کشد تا به استانبول برسید. البته این در صورتی است که از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران بخواهید به استانبول بروید. اما درصورتی‌که سایر شهرها را انتخاب کنید، این عدد متفاوت خواهد بود.

علاوه بر آن،  این مدت در پرواز استانبول به تهران و برعکس به شرایط مختلفی بستگی دارد. اما  مدتی حدود ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه تا ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان می‌برد تا این مسافت را طی کنید. همچنین درصورتی‌که شرایط آب‌وهوایی نامساعد باشد، باید کمی تأخیر در سفر یا کاهش سرعت هواپیما را هم در نظر بگیرید تا سفری امن و سالم را به این شهر تجربه کنید.

نکته دیگر این است که میزان سرعت هواپیما نیز در مدت‌زمان رسیدن به استانبول و برعکس موثر است. به عبارتی بهتر، هواپیماهای به‌روز دارای قدرت و امکانات بهتری هستند و سریع‌تر این زمان را طی می‌کنند. اما هواپیماهای قدیمی با سرعت کمتری این مسیر را طی می‌نمایند. علاوه بر آن، اگر در ساعتی که قصد سفر به استانبول دارید، آب‌وهوا در مسیر هوایی بین این دو شهر همراه با باد شدید مخالف باشد، سرعت هواپیما کاهش‌یافته و کمی دیرتر به مقصد می‌رسید.

صبحانه در استانبول، نهار در تهران!

کدام ایرلاین پرواز تهران به استانبول دارند؟

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی متعددی با امکانات به‌روز در این زمینه فعال هستند. ازجمله این ایرلاین‌ها می‌توان به شرکت‌های معراج، ایران ایر، ماهان، قشم ایر، آسمان و آتا اشاره کرد. همچنین ایرلاینهای هواپیمایی ترکیش و پگاسوس نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

قبل از آمدن به تهران، صبحانه را در استانبول بخورید!

برای کسانی که عجله دارند و می‌خواهند در یک فاصله زمانی صبح تا ظهر بین تهران و استانبول در تردد باشند، بهترین روش این است که در موقع بازگشت از استانبول، صبحانه را در این شهر بخورند و بعد از گرفتن بلیط استانبول به تهران به سمت فرودگاه برای رسیدن به ایران حرکت کنند. اما قبل از رسیدن به فرودگاه چند جای خوب که صبحانه‌های ترکی را با کیفیت مطلوب ارائه می‌دهند، به شما معرفی می‌کنیم.

کافه جسمه بازلاما کاهالتی

این کافه در محله نیشان تاشی واقع شده و انواع خوراکی‌های  لذیذ در منو آن یافت می‌شود. درعین‌حال یکی از آیتم‌های محبوب در منو آن،  نان لواش با سبزیجات مانند تربچه، کره ترابزون، سوسیس دست‌ساز شده است. همچنین در این کافه غذاها و نوشیدنی‌های مختلفی مانند کایسری، مرغ دست‌ساز، انگور سیاه و سفید و پنیر بز سرو می‌شود. علاوه بر آن چای به هراندازه که شما بخواهید در این کافه سرو می‌شود تا از سایر غذاهای آن لذت ببرید.

کافه قهوه ۶

این کافه نیز در محله جهانگیر بی اغلو واقع شده و در آنجا گزینه‌هایی مانند بشقاب فلافل و بشقاب چینی وجود دارد. علاوه بر آن، قارچ دست‌ساز، بادمجان و شیرینی نیز در این کافه ارائه می‌شود که کیفیت خوبی دارد و محبوب شمرده می‌شود.

صبحانه در استانبول، نهار در تهران!

 کافه چاک ماک کاهالتی سالانو

این کافه هم در محله بشیکتاش قرار دارد و یکی از بهترین اماکن برای صرف صبحانه ترکی محسوب می‌شود. در این کافه می‌توانید از انواع غذاهای ساده و سبک و خوشمزه مانند تخم‌مرغ، زیتون، مربا و کرم ترکی لذت ببرید.

هاوس کافه

اگر سری به محله اورتاکوی بسفر بزنید، می‌توانید هاوس کافه را ببینید که با یک طراحی رنگارنگ و زیبا تزئین شده است. درواقع هاوس کافه دارای یک طراحی مدرن است تا با رفتن به آنجا برای مدتی هرچند کوتاه به اندازه خوردن یک صبحانه، از شلوغی و زندگی پر هرج‌ومرج استانبول دور شوید. همچنین انواع غذاهای داغ و صبحانه‌های کلاسیک باهم در این کافه سرو می‌شوند. کم‌کم بعد از خوردن صبحانه بهتر است آماده شوید و خودتان را به فرودگاه برسانید تا برای رسیدن به ایران آماده شوید.

ناهاری به سبک تهران بخورید!

زمانی که از استانبول به تهران می‌آیید، در ابتدا در فرودگاه بین‌المللی تهران خواهید بود. به همین دلیل اگر در ساعت ظهر به فرودگاه رسیدید، می‌توانید به رستوران‌های آن بروید و ناهار خودتان را میل کنید. در این فرودگاه امکانات رفاهی متعددی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. یکی از آن‌ها رستوران برگرلند است که در ترمینال مسافری و در قسمت ضلع غربی سالن ترانزیت واقع شده است.

همچنین در هواپیمایی قسم که در ضلع غربی سالن عمومی پروازهای ورودی واقع شده، انواع غذاهای سنتی و ایرانی با کیفیت خوب سرو می‌شوند. درعین‌حال کافه تهران نیز که در این فرودگاه  و در ضلع شرقی سالن ترانزیت قرار دارد، جای خوبی است تا کمی استراحت کنید و به سایر کارهای روزانه خود در تهران برسید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 19 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.