اطلاعات سفر صدور مجوز مرمت بنای تاریخی مظلوم زاده در بافت بوشهر - اطلاعات سفر

میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، صدور مجوز مرمت بنای تاریخی مظلوم زاده در بافت بوشهر صورت پذیرفت.

فرزانه اسپرغم گفت: با ارزیابی و بررسی کارشناسی، مجوز مرمت بنای تاریخی مظلوم زاده از ابنیه های بافت تاریخی شهر بوشهر صادر شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: این موضوع در راستای حفاظت از خانه تاریخی مظلوم زاده واقع در محله کوتی بافت تاریخی بوشهر و به منظور تعمیرات و بهسازی این بنا انجام شده است.

او ادامه داد: بنای تاریخی مظلوم زاده با شماره ثبتی ۲۷۶۸، یک اثر تاریخی فرهنگی مربوط به اواخر دوره قاجار بوده که دارای عناصر ویژه و خاص معماری بوشهری است.

اسپرغم تصریح کرد: وجود عناصر شاخصی مثل درب ها و پنجره های چوبی بوشهری، هلال های رنگی، تراس ها، حیاط مرکزی و مصالح بومی در این بنا آن را به یک اثر واجد ارزش تاریخی فرهنگی تبدیل کرده است.

مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر بوشهر اضافه کرد: مشارکت مردمی در حفاظت از بناهای تاریخی بویژه خانه ها و املاکی که در تملک بخش های خصوصی بوده، یک عامل مهم برای احیای همه جانبه بافت تاریخی شهر بوشهر است.

او در پایان گفت: مجوز صادر شده در این بنا شامل عملیات مربوط به مقاوم سازی و استحکام بخشی بدنه این اثر و انجام تعمیرات در سقف های چوبی، درب ها، پنجره ها و همچنین ساماندهی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مورد نیاز در این بنا است.

صدور مجوز مرمت بنای تاریخی مظلوم زاده در بافت بوشهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 7 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها