اطلاعات سفر صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند.

عباس حمزه ای، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان کرد: یکسری مطالعات ایجاد شهرک صنایع دستی در استان انجام داده شده و براساس نظر مشاوره طرح، خرم آباد به عنوان مرکز استان علت دسترسی به یکسری زیرساخت ها نظیر فرودگاه و قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب توجیه اقتصادی برای ایجاد این شهرک را دارد.

وی بیان کرد: برای ایجاد شهرک صنایع دستی زمینی به مساحت بین سه تا پنج هکتار نیاز است که البته این زمین در خرم آباد وجود ندارد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: براساس قوانین نیز میراث فرهنگی نمی تواند این شهرک را ایجاد کند و باید بخش خصوصی یا شهرداری ها متقاضی باشند.

حمزه ای با بیان اینکه از سرمایه گذاران این طرح استقبال می کنیم، عنوان کرد: سرمایه گذارانی که متقاضی ایجاد شهرک صنایع دستی در خرم آباد باشند، می توانند طرح خود را ارائه دهند و پس از تایید از تهران میتوان برای جذب تسهیلات لازم از این افراد حمایت کرد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند، افزود: صنایع دستی یکی از مزیت های لرستان بشمار می رود و باید از حالت سرگرمی به مزیت اقتصادی و کارآفرینی تبدیل شود که در این راستا میراث فرهنگی لرستان از صنعتگران این حوزه حمایت می کند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند بخشی از بیکاری استان را مرتفع سازد، استفاده از همین هنر و پتانسیلی است که صنعتگران لرستانی دارند.

حمزه ای یادآور شد: صنایع دستی متعلق به همه مردم است و ضرورت دارد برای رونق، این صنعت مورد حمایت قرار گیرد.

صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 26 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها