اطلاعات سفر طراحی و چاپ تمبر یادبود برای جاذبه های گردشگری - اطلاعات سفر

طراحی و چاپ تمبر یادبود یکی از قشنگترین و بهترین راه‌های بزرگداشت و شناسایی آثار تاریخی، ملی و فرهنگی در دنیا به‌شمار می‌رود. با طراحی المان‌های ملی و تاریخی علاوه بر بزرگداشت آن، معرفی و تبلیغ بسیار درست و مناسبی نیز در رابطه با آن صورت می‌گیرد.

طراحی و چاپ تمبر یادبود برای مکان‌های گردشگری و میراث فرهنگی و تاریخی هر کشور یکی از مهمترین رویکردها در زمینه تبلیغ و شناخت شاخصه‌های گردشگری محسوب می‌شود. در کشور ما با توجه به تعداد بالا و بسیار زیاد آثار تاریخی و فرهنگی مختلف این اتفاق به خوبی می‌تواند راهنمای گردشگران و دوستداران تاریخ و فرهنگ ایرانی باشد. از میان آثار هنری و ابنیه مختلف در کشور یکی از بهترین و قدیمی‌ترین نمونه‌های تمبر یادبود متعلق به هتل استقلال تهران است.

 

هتل پارسیان استقلال تهران یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های پنج ستاره پایتخت است که در سال ۱۳۴۱ احداث و ساخته شد. این هتل که در دوره پهلوی دوم با عنوان هتل رویال هیلتون در شمال تهران و توسط شرکت بین‌المللی هیلتون طراحی و ساخته شد، به نوعی نماد پیشرفت و ترقی در کشور محسوب می‌شد.

رزرو هتل هیلتون تنها برای افراد مشهور و سفیران و وزرای خارجی انجام می‌گرفت و اغلب اجلاس‌ها و همایش‌های مهم در سالن دریای نور آن برگزار می‌شد. یکی از مهمترین همایش‌های ملی که در این هتل برگزار می‌شد، مراسم دختر شایسته ایران بود که برای اولین بار از سوی نشریه زن روز برنامه‌ ریزی و در تالار این هتل اجرا شد.

 

 

این هتل بین‌المللی زیر نظر مجموعه هتل‌های پارسیان عنوان بزرگترین هتل در زنجیره هتل‌های پارسیان را دارد. موقعیت قرارگیری و دسترسی این هتل، همچنین یکی از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود، فاصله بسیار نزدیک آن تا نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن اجلاس سران و بزرگراه‌هایی مانند: چمران و مدرس و خیابان ولیعصر از مزیت‌های قرارگیری این هتل به‌شمار می‌رود.

هتل استقلال تهران در جنوب اراضی محمودیه شمیران، چهار راه پارک‌وی و بزرگراه چمران قرار گرفته که به مکان‌هایی مانند: ارتفاعات و پیست اسکی توچال، پارک ملت، نمایشگاه بین‌المللی تهران، مرکز تفریحی و تله‌کابین ولنجک، مجموعه سعد آباد و سازمان صدا و سیمای دسترسی و موقعیت بسیار خوبی دارد.

هتل استقلال تهران با هدف به رخ کشیدن پیشرفت ترقی کشور ایران ساخته شد و این هتل تهران بزرگترین هتل خاورمیانه در دهه ۴۰ خورشیدی به‌شمار می‌رفت. اهمیت و ارزش این هتل در دوره پهلوی دوم به‌اندازه‌ای بود که محمدرضا شاه دستور طراحی و چاپ تمبر یادبود برای این هتل تهران را صادر کرد تا علاوه بر بزرگداشت آن، تبلیغ گسترده‌ای نیز در جهت شناساندن این هتل به عموم انجام شود. تمبر یادبود این هتل با نمایی از ضلع شمالی ساختمان هتل یکی از قشنگترین نمونه‌های تمبر یادبود به‌شمار می‌رود.

این هتل لوکس و مجلل دو برج غربی و شرقی دارد که ۵۰۴ باب اتاق آن را به یکی از بزرگترین هتل‌های پنج ستاره تبدیل کرده است. امکانات به روز همراه با تجهیزات عالی و خدمات مناسب، هتل استقلال تهران را در میان سایر هتل‌های پنج ستاره پایتخت، متمایز می‌کند.

تمبر یادبود هتل هیلتون با نام افتتاح هتل هیلتون در تاریخ یک بهمن ۱۳۴۱ همزمان با افتتاح این هتل در ۳۰۰,۰۰۰ تعداد تیراژ به چاپ رسید. این تمبر بسیار زیبا در ابعاد ۳۲ در ۴۰ سانتیمتر و با رنگ‌های قرمز و آبی منتشر شده است.

 

 

لازم به ذکر است که این نوع از تبلیغات در تیر ماه ۱۴۰۲ اینبار از مجموعه باستانی بیستون طراحی و به چاپ رسید که در هتل کاروانسرای لاله کرمانشاه آیین رونمایی از این تمبر یادبود برگزار شد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 11 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.