اطلاعات سفر فراخوان همایش چشم انداز منطقه ای میراث راه ابریشم هم زیستی فرهنگ ها منتشر شد - اطلاعات سفر

ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، فراخوان همایش چشم انداز منطقه ای میراث راه ابریشم هم زیستی فرهنگ ها منتشر شد.

راه ابریشم محدوده گسترده ای از سرزمین ها و فرهنگ ها، از شرق تا غرب را شامل می شود که بواسطه روابط دور و دراز تاریخی، برخوردار از اشتراکات فرهنگی و تمدنی شده اند و میراث بازمانده از همسایگی ها، هم زبانی ها، تبادلات و مراودات انسانی در شناخت ظرفیت مفهوم و گستره راه ابریشم قابل مطالعه و بازاندیشی است.

این راه که از شرق دور آغاز شده، با گذار از فلات ایران به سرزمین های غربی متصل میشد، از میان دشت ها، صحراها، کوهها، جنگل، دریا و رودخانه هایی میگذشت. در دامن این طبیعت متنوع، شهرها، روستاها، سکونتگاه های موقت، منزلگاه های کاروانی و استحکامات قرار داشتند که به فراخور موقعیت، در تعامل با این رویدادها و جریان حیاتی این راه تاریخی واقع می شدند.

راه ابریشم جز اینکه می تواند از راه مشاهده و تفکر در میراث و مصادیق فرهنگی و تاریخی نگاه به گذشته را تعمق بخشد، امروز نیز نقش تعیین کننده و استراتژیک در گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشورهای واقع در حوزه راه خواهد داشت.

از این رو، از همه دانشوران، عالمان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان دعوت می شود با ارائه آثار علمی در قالب مقاله در این همایش شرکت کنند.

مفهوم راه ابریشم و عوامل اثرگذار در شکل گیری زیرساختهای آن، هم زیستی فرهنگ ها در راه ابریشم و چشم انداز پیش رو در روابط منطقه ای در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، میراث شهرها، روستاها، مناظر فرهنگی و میراث طبیعی واقع در حوزه راه ابریشم، میراث معماری، بویژه مستحدثات بین راهی در حاشیه راه ابریشم، پژوهش ها و کاوش های باستان شناسی و باستان سنجی مواد فرهنگی در مناطق حوزه راه ابریشم، میراث فرهنگی ناملموس (مردم شناسی، زبان و گویش، هنر و صناعت و…)، تجارب حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی، فناوری های نو در شناسایی و ثبت آثار، محورهای همایش «چشم انداز منطقه ای میراث راه ابریشم، هم زیستی فرهنگ ها» را تشکیل می دهند.

مهلت ارسال اصل مقاله ۳۰ دی ۱۴۰۱ است و علاقمندان می توانند مقالات خود را به ایمیل silkroad@richt. ir ارسال و برای کسب اطلاع از شرایط به سایت دبیرخانه همایش به آدرس silkroad. richt. ir (نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، روبروی موزه ملی ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) مراجعه یا با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۷۵۸۷۶۰ و ۶۰-۰۲۱۶۶۷۳۶۴۵۲ داخلی (۳۱۲) تماس بگیرند.

فراخوان همایش چشم انداز منطقه ای میراث راه ابریشم هم زیستی فرهنگ ها منتشر شد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 25 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها