اطلاعات سفر قصه های کاخ گلستان برای گردشگران بازگو شوند - اطلاعات سفر

خبرگزاری مهر/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، قصه های کاخ گلستان برای گردشگران بازگو شوند.

سید عزت الله ضرغامی به همراه طاهره قیومی، مشاور و مسئول پیگیری های ویژه وزیر در بازدید از محوطه و فضاهای بیرونی کاخ گلستان از طبقات عمارت شمس العماره، موزه حوضخانه، مخزن نسخ خطی و مخزن اسناد تصویری بازدید کردند.

ضرغامی در این بازدید تاکید کرد: وقایع تاریخی، سیاسی و اتفاقات پیش آمده در طول تاریخ کاخ گلستان و فضاهای مختلف این مجموعه به پژوهش نیاز دارد تا به راهنمایان آموزش داده شود و آنها بتوانند این وقایع تاریخی را همراه با تاریخچه ابنیه و اشیا به مردم بازگو کنند تا جایگاه تاریخی کاخ گلستان نمایان شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این بازدید در خصوص احیای حیاط اختصاصی عمارت بادگیر برای فعالیت و خدمات رسانی مناسب به بازدیدکنندگان با هدف توسعه گردشگری شبانه توصیه هایی ارائه کرد.

در ادامه، ضرغامی با بازدید از مخزن نسخ خطی و مشاهده شاهنامه بایسنقری اثر ثبت شده در حافظه جهانی یونسکو و چند نسخه قرآنی، با توجه به مذاکرات صورت گرفته با آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره ایجاد شرایط مناسب محیطی و تقویت حفاظت، امنیت آثار و نسخ خطی موجود در مخزن برنامه های لازم را یادآوری کرد.

همچنین ضرغامی پس از مشاهده مخزن نسخه خطی، از مخازن اسناد تصویری، عکس ها و آلبوم های موجود بازدید کرد و در این بازدید نیز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توریست های خارجی و داخلی حاضر در محوطه نیز گفت وگو داشت.

در ادامه این بازدید، مدیر مجموعه میراث جهانی گلستان گزارشی از مرمت، توسعه فضاها و نمایشگاه های برگزار شده در این مجموعه ارائه کرد که از جمله اقدامات، بازگشایی باب عالی از سمت خیابان ناصرخسرو بود که مهندس ضرغامی از این ورودی بازدید و به اهمیت بازگشایی این سردر و تأثیر آن بر جذب مخاطبان و توسعه گردشگری تاکید کرد.

ضرغامی در بازدید از کاخ گلستان با تاکید بر تقویت روابط میان بخشی قسمت های مختلف وزارتخانه با هدف سرعت بخشی و چابک سازی انجام امور با ظرفیت ها و پتانسیل بالفعل و بالقوه این مجموعه جهانی آشنا شد.

قصه های کاخ گلستان برای گردشگران بازگو شوند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 15 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها