اطلاعات سفر معرفی تعدادی از خطرناک ترین گربه سانان جهان - اطلاعات سفر

در این مقاله تصمیم داریم تا به معرفی خطرناک ترین گربه سانان جهان بپردازیم. بنابراین، اگر تمایل دارید با ویژگی گربه سانان معروف جهان بیشتر آشنا شوید، لطفا تا پایان با ما همراه باشید. این مقاله اطلاعات کامل و جامعی پیرامون بزرگترین گربه سانان جهان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

یکی از خطرناک ترین گربه سانان جهان و همچنین بزرگترین گربه سانان جهان که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، سیاه گوش اوراسیایی است. این پستاندار زیبا حدود ۱۱٫۵ تا ۲۳ کیلوگرم وزن دارد. سیاه گوش اوراسیایی با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت شکار و طعمه خود را دنبال می کند و معمولا در هنگام شب و در دل تاریکی به شکار می رود و به همین علت، دیدنش در روشنی روز به ویژه در صبح به راحتی امکانپذیر نیست. قابل ذکر است بگوییم که وشق اوراسیایی در مرکز آسیا و شرق اروپا زندگی می کند. این جاندار حدود ۵۰ تا ۵۵ سانتیمتر ارتفاع داشته و طولش بدون در نظر گرفتن دم، به ۸۱ تا ۱۰۸ سانتیمتر می رسد.

وشق اوراسیایی

یکی از گربه سانان معروف جهان، شیر است. شیرها این قابلیت را دارند که با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت شکار و طعمه خود را دنبال کنند. بطور کلی، یک شیر نر می تواند ۱۹۰ کیلوگرم وزن و یک شیر ماده هم می تواند ۱۲۷ کیلوگرم وزن داشته باشد. تعداد بسیار زیادی از شیرها در کشورهای آفریقایی زندگی می کنند و در حال حاضر، تعداد شیرهای موجود در حیات وحش و طبیعت به کمتر از ۲۰ هزار راس می رسد. بطور میانگین می توانیم بگوییم که این مورد از خطرناک ترین گربه سانان جهان با در نظر گرفتن دم، چیزی حدود ۱۷۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر طول دارد.

شیر

این مورد از بزرگترین گربه سانان جهان سرعتی حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت و وزنی حدود ۳۶۰ کیلوگرم دارد. لایگر یک حیوان دورگه بوده و در گینس رکورد بزرگی این جاندار ثبت گشت. این مورد از گربه سانان معروف جهان با در نظر گرفتن دم، چیزی حدود ۳۰۰ تا ۳۷۰ سانتیمتر طول دارد.

لایگر

یکی دیگر از گربه سانان عظیم الجثه و خطرناک که در جهان وجود دارد، پوماست. این جاندار در بیشترین حالت ممکن می تواند بین ۵۳ الی ۷۶ سانتیمتر ارتفاع داشته باشد. پوما حیوان چابکی است که با سرعتی بین ۶۴ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت شکار خود را دنبال می کند. پومای ماده می تواند ۲۹ تا ۶۴ کیلوگرم وزن و پومای نر نیز می تواند ۵۳ تا ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد. اکثر پوماها در بخشهایی از آمریکای شمالی و کشورهای قاره آمریکای جنوبی حیات دارند.

پوما

محل زندگی ببر سیبری معمولا کشورهای آسیایی بوده و اکثر آنها در غرب مغولستان، شرق روسیه، شمال چین و گاها در کره شمالی زندگی می کنند. یک ببر سیبری می تواند در بیشترین حالت ممکن ۳۸۴ کیلوگرم وزن داشته باشد. این گربه سانان بزرگ و خطرناک در یک ساعت می توانند چیزی حدود ۸۰ تا ۹۶ کیلومتر را طی کنند. ببرهای سیبری ۳۴۸ سانتیمتر طول داشته و حداکثر ارتفاع آنها هم به ۱۱۰ سانتیمتر می رسد.

ببر سیبری

پلنگ های برفی از گربه سانانی هستند که در کوههای تبت، هیمالیا و شمال افغانستان حیات دارند. از ویژگی های بارز این گربه سانان می توانیم به چشم های سبز کمرنگ، خال، صدای جیغ مانند و جثه کوچک اشاره کنیم. این گربه سانان بطور میانگین ۲۷ تا ۵۵ کیلوگرم وزن دارند. یک پلنگ برفی در یک ساعت چیزی حدود ۶۴ کیلومتر را طی می کند و سرعت بسیار بالایی دارد. از دیگر ویژگی های پلنگ زمستانی این است که ۶۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و طولش به ۱۸۰ تا ۲۳۰ سانتیمتر می رسد.

 پلنگ برفی

جگوار نوعی گربه سان است که سرعتی حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد و به عنوان یکی از بی مثال های جهان شناخته شد. یک جگوار می تواند وزنی بین ۵۳ تا ۱۴۸ کیلوگرم داشته باشد. قابل ذکر است بگوییم که محل زندگی اکثر جگوارها برزیل، مکزیک و کشورهای دیگری همچون آمریکای جنوبی و کاستاریکاست. جگوار با احتساب دم، چیزی نزدیک به ۲۶۰ سانتیمتر طول دارد و ارتفاع این جاندار به ۶۳ تا ۷۶ سانتیمتر می رسد.

جگوار

ببر بنگال با سرعت ۵۶ تا ۶۴ کیلومتر بر ساعت می تواند شکار خود را دنبال کند. یک ببر بنگال می تواند ۳۸۸ کیلوگرم نیز وزن داشته باشد. بطور کلی، اکثر ببرهای بنگال در کشورهای شرقی مثل نپال، بنگلادش و هند حیات دارند. قابل ذکر است ببرهای بنگال حداکثر ارتفاعی که می توانند داشته باشند، ۱۱۰ متر هست. نکته مهم دیگری که در مورد ببر بنگال وجود دارد، این است که این گربه سان وحشی و خطرناک در تاریکی و در طول شب به شکار می رود.

ببر بنگال

پلنگ ها از تیره گربه سانان بشمار می آیند و از ویژگی های بارز آنها میتوان به پوست خال خال اشاره کرد. یکی از ویژگی هایی که پلنگ ها را از دیگر گربه سانان متمایز می کند، آرواره های بزرگ و پاهای کوچک این جاندار است. یک پلنگ ماده می تواند ۲۸ تا ۶۰ کیلوگرم وزن و ۵۷ الی ۶۴ سانتیمتر ارتفاع داشته باشد و یک پلنگ نر هم بین ۳۷ تا ۹۰ کیلوگرم وزن و ۶۰ الی ۷۰ سانتیمتر ارتفاع دارد. پلنگ ها معمولا در قاره آسیا و آفریقا بوده و بیشتر در نزدیکی آبها و جنگلهای مرطوب پیدا می شوند. یک پلنگ می تواند به راحتی شکار خود را دنبال کند و سرعتش ۵۸ کیلومتر بر ساعت است.

 پلنگ

چیتا

یکی از ویژگی های چیتاها سرعت استثنایی و فوق العاده آنهاست، بطوریکه یک چیتا می تواند در یک ساعت چیزی بین ۸۰ تا ۱۳۰ کیلومتر را طی کند. چیتاها وزنی بین ۲۱ تا ۷۲ کیلوگرم دارند. یک چیتا بدون دم، چیزی بین ۱۱۲ تا ۱۵۰ سانتیمتر طول داشته و ارتفاعش ۷۰ تا ۹۰ سانتیمتر هست.

 چیتا
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 208 views بار دسته بندی : جالب انگیز تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها