اطلاعات سفر منطقه حفاظت شده سبزکوه یکی از دیدنی های چهارمحال و بختیاری است - اطلاعات سفر

جاذبه ها/ براساس خبرهای بدست رسیده، منطقه حفاظت شده سبزکوه یکی از دیدنی های چهارمحال و بختیاری است.

در منطقه حفاظت شده سبزکوه که در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان واقع شده، تعدادی آبشار پرآب وجود دارند. منطقه حفاظت شده سبزکوه با مساحت ۵۶۳۰۸ هکتار دارای چشم اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی است. منطقه سبزکوه قبل از سال ۱۳۶۵ بصورت منطقه آزاد مورد حفاظت قرار میگرفت ولی از سال ۶۵ با بررسی و مطالعات انجام شده و به دلیل دارا بودن پتانسیل های غنی گیاهی و جانوری، توپوگرافی ویژه به صورت منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت. پس از آن در سال ۱۳۶۹ و حفاظت موثر به صورت منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید و در سال ۱۳۷۰ عملا با این نام مورد حفاظت قرار گرفت.

اقلیم و منابع آبی منطقه در کنار پوشش گیاهی متنوع و توپوگرافی آن زیستگاههای مختلفی برای انواع جانوران وحشی بوجود آورد. بطوریکه بیش از ۲۴ گونه پستاندار، ۲۱ گونه خزنده، ۴ گونه دوزیست و ۱۲ گونه ماهی تاکنون شناسایی شده که البته تعداد این گونه ها از این میزان نیز بیشتر بود اما بواسطه شرایط سخت طبیعی منطقه تنها گونه های برجسته قابل شناسایی بوده است. در این منطقه در مجموع ۴۳۳ گونه گیاهی متعلق به ۲۸۵ جنس و ۷۳ تیره شناسایی شد.

بیشترین فراوانی گیاهان هم متعلق به خانواده های گیاهی Copmositae, Graminae, Cruciferae, Papilionaceae, Labiatae, Caryphyllaceae, Rosaceae, Boraginaceae است. از مهمترین گونه های گیاهی این منطقه حفاظت شده میتوان به ارس، زبان گنجشک، انواع بادام وحشی، مهلب، زالزالک، بنه، بلوط ایرانی، شیرخشت، انگور وحشی، پلاخور، گون، دافنه، علف پشمکی، جو پیازدار، آوندول، علف چای گوشبره، انواع گون اشاره نمود.

منطقه حفاظت شده سبزکوه یکی از دیدنی های چهارمحال و بختیاری است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 3 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها