اطلاعات سفر ویژه برنامه نوروزگاه در اماکن تاریخی کرمان اجرا می شود - اطلاعات سفر

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست آمده، ویژه برنامه نوروزگاه در اماکن تاریخی کرمان اجرا می شود.

فریدون فعالی اظهار کرد: اغلب اماکن تاریخی و گردشگری مانند باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم، مجموعه گنجعلیخان و غیره میزبان نوروزگاه در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه آیین ها و برنامه های متنوع فرهنگی در نوروزگاه اجرا می شود، بیان کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و غرفه های عرضه غذاهای محلی برای مسافران و گردشگران نوروزی که به استان کرمان سفر می کنند نیز پیش بینی شده است.

او افزود: برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان در ایام نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۰ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در بین مسافران نوروزی کرمان توزیع می شود.

فعالی ادامه داد: این اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان از جمله ۲۵ هزار نقشه و ۸۰ هزار بروشور درباره معرفی شهرستانهای این استان، پوستر و کارت پستال است.

او ادامه داد: اقلام تبلیغاتی در مبادی ورودی شهرها، پایگاه های اطلاع رسانی، هلال احمر و اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری توزیع می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی در استان کرمان فعالیت دارند تصریح کرد: با توجه به اینکه راهنمایان گردشگری در این اماکن حضور دارند، گردشگران و مسافران نوروزی را میتوان به دیگر جاذبه های گردشگری این استان راهنمایی کرد.

او گفت: سومین جشنواره نوروزی زیباترین هفت سین نیز در شهرستان کوهبنان (شمال استان) اجرا می شود که فراخوان آن منتشر شده و علاقمندان می توانند تا ۲۸ اسفند در آن ثبت نام کنند.

فعالی افزود: سفره های برگزیده در خانه آل طاها در کوهبنان برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی طراحی و گسترانیده می شود.

او خاطر نشان کرد: همچنین همزمان با نوروز ۱۴۰۲، دو طرح بزرگ گردشگری شامل یک واحد بومگردی و دو کارگاه صنایع دستی در شهرستان زرند با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به پیش بینی آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند خاطرنشان کرد: تمامی اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان کرمان برای میزبانی از مسافران نوروزی آمادگی لازم را دارند.

ویژه برنامه نوروزگاه در اماکن تاریخی کرمان اجرا می شود

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 12 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها